Lapista palattu kotiin, tunteet solmussa, en tiedä miten antaisin anteeksi miehelleni... :(
Kirjoittelin joulun alla mieheni pettämisestä, lähdin sitten lasten kanssa sukuni luokse, kun en vain voinut olla kotonakaan.
Eilen illalla palasimme lasten kanssa takaisin kotiin. Mies tuli hakemaan meidät kentältä ja näin heti hänestä että on alamaissa. Illalla juttelimme hiukan, suhde on kuulemma ohi ja mies haluaisi jatkaa minun kanssani. Mies oli selvästi katuvan oloinen.
Itse en vain tiedä miten pystyisin antamaan anteeksi. :( Vaikka mies pyytelisi miljoonia kertoja anteeksi tekoaan se ei poista sitä tunnetta ja pahaa olo mitä tunnen. En voi käsittää miksi hän teki tämän, meille. ;(
Jos erotaan, niin olisi varmaan aika vaikeaa pärjätä kolmen pienen lapsen kanssa yksin. Mies on hyvä isä lapsilleen enkä halua erottaa häntä lapsista. Jatkaminen taas tuntuu tällä hetkellä mahdottomalta ajatukselta, miten voisin ikinä enää luottaa mieheeni? Pelkäisinkö aina jatkossa, että mieheni pettää minua?
Mies ehdotti myös parisuhdeterapiaa, olisi kuulemma valmis sellaiseen. Itse en vain usko, että se auttaisi meitä.... :( Tuntuu, että teen niin tai näin aina menee väärinpäin.
Kommentit (57)
ja mitä tapahtui 2 vuoden päästä. Se toistui! Kun mies näkee, että toinen on valmis antamaan anteeksi niin siitä vaan, uudelleen tekemään sama temppu.
Kuinka usein pettäjä oikeasti katuu tekoaan? Todella moni pettää uudestaan, kun pöly on kiinnijäämisen jälkeen vähän laskeutunut.
tosissaan korjata tilannetta, koska ehdottaa pariterapiaa. Ne terapiaan menot ei miehiä helposti innosta.
Tosi kilttiä, olisin voinut pissata housuihini tämän takia!!
Jos kuuluu miehiin jotka kehittävät täydellisyyden kehää ympärilleen niin varmana lähtee terapiaan ja puhuu siellä ummet ja lammet ja pyrkii kaikkensa mukaan vakuuttamaan terapeutin tahdostaan ja rakkaudestaan.
Tosin terapia tällaisen kanssa voi olla hyvä, jos se viimeistään avaa vaimon silmät.
Minä jätin rajua henkistä väkivaltaa käyttäneen miehen kun olin ensin kaksi vuotta kerännyt voimia ja sitten terapiassa tajusin yksi kerta että mieshän pyrkii vakuuttamaan terapeuttia, ei minua. (luuli ettei minun enää väliä olin jo täysi tossunpohjallinen, mutta olipa väärässä, minä uskalsin jättää sen!!)
Terapiaan haluaminen voi olla myös puhdasta kaksinaamaisuutta ja kulissia. Ei siellä hypnotisoida ketään kertomaan täyttä totuutta.
Kuvottaisi jo pelkkä ajatus siitä että mun oman miehen penis olisi ollut jonkun toisen sisällä päivällä ja sitten jätkä illalla muina miehinä työntäisi sen mun omaan pimppiin. Mutta en varsinaisesti osaa sulle vastata.
luuletko sitten ettei se ole ollut jonkun muun sisällä?
mutta ap, olet se joka kertoi olevansa hyvä näissä..
sillai pääset miehestä eroon eikä tule pärjäämisongelmia
Lastesi isä ei tehnyt mitään heille. Miehelläsi ei ole seksisuhdetta lastenne kanssa, joten hän ei ole voinut heitä pettää toisen naisen kanssa. On ehdottoman välttämätöntä, että erotat omat ja lasten tunteet toisistaan. Sinua on petetty, ei lapsianne. Sinä olet pettynyt mieheesi, lapsenne eivät ole. He ovat yhä myös miehesi lapsia, eivät vain sinun lapsiasi.
Lastesi isä ei tehnyt mitään heille. Miehelläsi ei ole seksisuhdetta lastenne kanssa, joten hän ei ole voinut heitä pettää toisen
naisen kanssa. On ehdottoman välttämätöntä, että erotat omat ja lasten tunteet toisistaan. Sinua on petetty, ei lapsianne. Sinä olet pettynyt mieheesi, lapsenne eivät ole. He ovat yhä myös miehesi lapsia, eivät vain sinun lapsiasi.
Kyllä mielestäni ap:n mies on pettänyt myös lapsiaan, ei tietenkään seksuaaliseti vaan rikkonut lastensa perheen (=luottamus). Hän on pettänyt koko perheen ei vain vaimoaan. Kun perheessä on lapsia, homma ei ole vain enään kahden kauppaa.
Voimia ap:lle. Itse en kykenisi elämään tuollaisen asian kanssa.
mutta ap, olet se joka kertoi olevansa hyvä näissä..
Sinunhan piti lähteä ajaen Lappiin ja nyt mies haki kentältä? Kannattiko lentää viimeisillään raskaana?
Lapsilla on aina isä, vaikka isä ei olisikaan äidin kanssa naimisissa ja asuisi saman katon alla. Lasten takia älä jää.
älä jää petturin takia, hän satuttaa. älä kärsi hänen takiaan. jätä hänet. hän teki virheen, hän myös maksaa seurauksista.
ollut sitä mieltä, että jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden. Jos ap antaa pettämisen anteeksi niin sitten se pitää oikeasti pystyä jättämään taakse eikä niin että asia kaivetaan esiin joka riidan yhteydessä.
Jos erotaan, niin olisi varmaan aika vaikeaa pärjätä kolmen pienen lapsen kanssa yksin. Mies on hyvä isä lapsilleen enkä halua erottaa häntä lapsista.
Sinä olet se, kuka ei kestä tilannetta, sinä lähdet.
henkilökohtaisesti! Onko naisilla niin huono itsetunto että pettämisen koetaan aina olevan loukkaus naista kohtaan? Miksi pettämisen takia pitäsi erota jos parilla on lapsia? Miksi pitää ottaa asia niin loukkaavana? Entä jos miehellä on omia ongelmia, kriisejä, kasvunpaikkoja joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen vaimo on?
Jos erotaan, niin olisi varmaan aika vaikeaa pärjätä kolmen pienen lapsen kanssa yksin. Mies on hyvä isä lapsilleen enkä halua erottaa häntä lapsista.
(lapsiperheen arkea), vaan lähti pettämään.
Anna itsellesi aikaa. Jos et halua mennä miehen kanssa terapiaan, mene yksin.
Mua kyllä epäilyttää toi, että mies katuu nyt, kun jäi kiinni. Jos se nainen ei olis soittanut, mies olis siis voinut jatkaa suhdettaan...
(lapsiperheen arkea), vaan lähti pettämään.
Voi olla noinkin. Mutta itsehän ap ei halua erottaa lapsia isästään, muttei myöskään halua jatkaa miehen kanssa. Mikäs muu vaihtoehto sitten enää jää?
Kuvottaisi jo pelkkä ajatus siitä että mun oman miehen penis olisi ollut jonkun toisen sisällä päivällä ja sitten jätkä illalla muina miehinä työntäisi sen mun omaan pimppiin. Mutta en varsinaisesti osaa sulle vastata.
luuletko sitten ettei se ole ollut jonkun muun sisällä?
henkilökohtaisesti! Onko naisilla niin huono itsetunto että pettämisen koetaan aina olevan loukkaus naista kohtaan? Miksi pettämisen takia pitäsi erota jos parilla on lapsia? Miksi pitää ottaa asia niin loukkaavana? Entä jos miehellä on omia ongelmia, kriisejä, kasvunpaikkoja joilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa millainen vaimo on?
Ei se petetyksi tuleminen ole miehillekään mikään pikkujuttu. Monilla on myös sellainen ajatus, että itse saa pettää mutta kumppani ei.
erolla. Pelottavaa! Näinkö kevyesti ihmiset suhtautuvat siihen että perhe pysyy kasassa ja lapsella on kaksi aikuista jakamassa arkea!
Aika huteralla pohjalla rakennelma tuntuu olevan jos sen takia hajoitetaan perhe että mies "uittaa munaa muualla". Lapsellista ja itsekästä sanon minä.
Nykyihmisiltä puuttuu arvokkuutta kohdata nämä uittamiset tekemättä niistä mitään spektaakkelia.
Toki ero on parasta jos asiasta ei tosiaan voi päästä yli ja sitä on pakko jäädä märehtimään vuosi tolkulla.
jaksanut lukea muiden vastauksia. Minä menisin parisuhdeterapiaan, jos mies sitä ehdotti. Jos asian vaikka saisi vielä jotenkin korjattua ja pysyisitte perheenä. Vaikeuksien kautta voittoon. Jos mietitään ennen aikaisia (ja miksei nykyisiäkin) pitkiä avioliittoja, on aika paljon varmaan annettu anteeksi asioita. En tarkoita, että sillä verukkeella saisi pettää tms, mutta ei kannata luovuttaa heti, vaikka onkin noin loukkaavasta asiasta kyse.
Jos mies jäis suhteesta kiinni, niin et hoitonsa tai joku muu sen mulle kertois niin näyttäisin ovea välittömästi ja takas en ottais.
Miehes ei olis lopettanut suhdetta jos ei olis jäänyt siitä kiinni, se on varma juttu se.
Ap:llä siis. Älä tee mitään isoja päätöksiä tässä hormonihuurussa. Anna - itsellesi - aikaa, vaikka vuosi? Kun jaksat menette terapiaan, mies menee sinne myös yksin. Sitten vuoden päästä mietit, miltä susta tuntuu ja teet lopullisen päätöksen.