Uhkauksia tuntemattomasta numerosta!
Mitään jälkeä ei jäänyt tuntemattomasta numerosta soittaneista. Miten siis tekisin rikosilmoituksen? Olen saanut neljä puhelua, joista kahdessa ensimmäisessä kysyttiin, miksi lähetän tappouhkaustekstareita numerostani. Kahdessa seuraavassa uhattiin pakkohoitoon hakemisella...poliisi muka tulossa jo...viimeinen tapahtui runsas viikko sitten...pelästyin, mutta mitään ei vielä ole tapahtunut...
Mitä tekisit sijassani? Jonnekinhan pitäisi rikostutkimuspyyntö voida tehdä, mutta kun tuntemattomasta numerosta ei jäänyt mitään jälkeä vanhaan Nokia puhelimeeni. Poliisi voisi pitää keksittyinä satuina...
Kyselin soittajilta heidän nimeään ja mistä numerosta soittavat, mutta eivät sanoneet mitään. Kaksi ääntä - siis kahdelta eri soittajilta yhteensä neljä puhelua. Viestistäkysyjälle sanoin, että lähetä tänne näytille yksi viesti, mutta hänellä ei ollut enää mitään lähetettävää. Sitten sanoin, että jos vielä soittaa niin teen ilmoituksen poliisille. Sitten ennen joulua tuli vielä nuo kaksi soittoa, joissa uhattiin pakkohoidolla.
Kommentit (9)
Jos soittajia on todella ollut kaksi, kyse tuskin on yksittäisestä mielenterveyspotilaasta. Joku todella siis uskoo, että on oikeassa ja että sinä olet häntä uhkaillut.
Mieti siis, onko joku muu voinut tekstailla kännykästäsi jotain. Pääseekö joku käyttämään puhelintasi tietämättäsi?
Voit vaihtaa numeroakin, salata uuden numerosi.
JOS viestit ovat oikeasti uhkaavia - siis uhkaillaan väkivallalla - sitten otat heti yhteyttä poliisiin. Mutta jos soitoissa on - kuten kerrot - uhattu vain viranomaisella, anna olla.
kännykkään jää aina tieto vaikka olisi soitettu tuntemattomasta numerosta,paitsi noissa samsungin puhelimissa jotka soittavat itse itselleen..
...selvis että soittajilla oli väärä numero (mun).Sillä se sitte selvis ja loppu.
Puhelimestani ei ole lähtenyt mitään sellaista
Tarkista lähetetyt viestit. Ne voi toki poistaa, joten mieti lisäksi, onko kännykkäsi ollut vaikka töissä työpöydälläsi niin, ettet ole joka hetki siinä vieressä. Onko kotona joku, joka olisi voinut pilana lähettää tekstareita summamutikassa tuntemattomille.
Ja jos sitten olet ihan varma, ettei mikään noista ole mahdollinen, niin on sekin vaihtoehto olemassa, että se soittelija on muistanut saamansa viestin numeron väärin ja on ehtinyt sen tuhota ja soittelee siksi väärään numeroon.
Edelleen, jos soitot ovat koskeneet vain viranomaisilla uhkailua, niin anna olla.
-3-
kännykkään jää aina tieto vaikka olisi soitettu tuntemattomasta numerosta,paitsi noissa samsungin puhelimissa jotka soittavat itse itselleen..
selvä provo!!!! Ja mun kaikkiin vanhoihinkin nokian puhelimiin on aina jäänyt tieto et tuntematon nro ja kellonaika.
Jos rikosilmoituksen teet, tuskin se poliisi tarkastaisi kännykkääsi kuitenkaan. Yritä kertoa mahdollisimman tarkasti päivämäärät ja kellonajat jolloin puheluita on tullut. Poliisi selvittää asiaa operaattorilta, ei sinun kännykästäsi.
Sitten poliisin luo. Kyllä se saavat selville mistä on soitettu.