Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaa rehellisesti! Onko miehesi koskaan lyönyt tai töninyt sinua?

Vierailija
13.12.2006 |

Kauanko yhdessä olette olleet?

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä 11 vuotta. leukoja on kyllä louskutettu puolin ja toisin!

Vierailija
2/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei osaa ilmaista aggressioita millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kertoi palkanneensa naapurin miehen antamaan mulle rökityksen, kuvaili kuinka tää tyyppi hakkais mut laudanpätkillä. Sitte näytti mulle videon, jossa verisiä ruumiita. Meillä oli kotona kuukauden ikäinen vauva. Laitoin ukon pihalle, hommasin lähestymiskiellon, hain avioeron ja mun veljet hoiti esim. mun ostokset miltei vuoden ja olivat saattamassa mua joka paikkaan, että jos se hullu hyökkää.

Vierailija
4/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta.

Vierailija
5/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lainkaan sen tyyppinen. Yhdessä 7v.

Itse olen kyllä joskus vähän läpsäissyt suutuksissani, en kuitenkaan pahasti.

Vierailija
6/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 6 vuotta eikä mitään sinne päinkään ole koskaan ollut.

Vierailija
7/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ollaan oltu vuodesta -91 saakka.

Vierailija
8/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on töninyt, mutta leikillään, välillä viikonloppuaamuisin painitaankin:)

Mutta siis, ei ole vihapäissään lyönyt, töninyt tms.

Vierailija
9/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse joskus sorrun käyttämään sanallista uhittelua, tyyliin " jos et nyt jaksa imuroida, mä tamppaan sut mattojen sijasta" , jonka johdosta puolisoni palauttaa minut aina ruotuun kertomalla, ettei pidä tuon tyyppisestä kielenkäytöstä

Vierailija
10/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt ihan. Mutta hän on 190cm ja minä 164cm ja sitten hän sanoi että " nautitko sinä minun hakkaamisesta, että tuo sattuu oikeesti." Niin sitten lopetin sen kun en halua mun kultamussukkaani satuttaa, ja nykysin vaan pussaan hänen söpöä peppuuan ohi mennessä ;)

Yhdessä 2,5 v.

Vierailija
11/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä suhde, yli kymmenen vuotta.

Vierailija
12/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, sekä vähän riepotellut suurempien riitojen yhteydessä mutta lyödä ei ole vielä uskaltanut. Yhdessä 7v.

Vierailija
13/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpien riitojen aikana tönii kovaa tai vääntää, ei ole varsinaisesti löynyt. En ole pitänyt sitä kuitenkaan hirvittävän pahana, tuupin takaisin. Vähän niin kuin sisarusten tappelua nuorempana.

Vierailija
14/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisiin kohdistuva lähisuhdeväkivalta on Suomen suurimpia ihmisoikeusongelmia.

Yhteiskunnalliset rakenteet, jotka ylläpitävät naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ovat syvälle juurtuneita. Naisiin kohdistuva väkivalta ole pelkästään ilmiö, joka tapahtuu muualla ja joka ei kosketa suomalaisia. Naisiin kohdistuva väkivalta on Suomessa vielä tabu, josta ei puhuta ja joka tulkitaan helposti jokaisen omaksi henkilökohtaiseksi ongelmaksi.

Vuonna 1997 Suomen hallitus hyväksyi tasa-arvo-ohjelman, jonka yhteydessä toteutettiin viisivuotinen väkivallan ehkäisyprojekti. Suomessa ensimmäinen laajempi lähisuhdeväkivaltaa kartoittava tutkimus ilmestyi vasta vuonna 1998. Tutkimuksen mukaan noin 40 prosenttia suomalaisista naisista on joutunut miehen fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai uhan kohteeksi ja Suomessa kuolee vuosittain 20-30 naista kotona tapahtuvan väkivallan uhreina.

Nykyisen puolison tekemän fyysisen tai seksuaalisen väkivallan tai väkivallalla uhkailun kohteeksi on joutunut 22 prosenttia tällä hetkellä parisuhteessa elävistä 18-74-vuotiaista naisista.

Jos lähisuhdeväkivaltaa tarkastelee yhteiskunnan näkökulmasta, on kyse myös kustannuskysymyksestä. Vuonna 2000 tehdyn tutkimuksen " Väkivallan hinta" mukaan naisiin kohdistuvan väkivallan välittömät yhteiskunnalle koituvat kustannukset olivat Suomessa vuonna 1998 noin 300 miljoonaa markkaa. Tutkimuksessa kustannukset jakaantuivat terveys-, oikeus- ja sosiaalisektoreille. Todellisuudessa naisiin kohdistuvan väkivallan kustannukset ovat kuitenkin vielä suuremmat, sillä vain neljäsosa naisista hakee apua virallista kautta.

LÄHDE: Amnesty International: Joku Raja!-kampanja

Vierailija
15/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon , että ne ajat ovat takana päin. Viime vuosien riidat on riidelty eri tavalla.

Vierailija
16/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 10 vuotta ja päällepäin menee hyvin. En kyllä osaa edelleenkään pelätä miestä, ei hän päälle kävisi jos en ärsyttäisi. Pitäisi tajuta se hetki jolloin on parempi ottaa takapakkia olla hiljaa. Nyt on mennyt pari vuotta ilman fyysistä väkivaltaa.

Vierailija
17/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeus valittaa väkivaltaisuudesta?

Vierailija
18/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme miehen kanssa edes huuda toisillemme. Meidän riidat on tiuskimista ja mökötystä, joka kestää max. 10 minuuttia. Olemme olleet yhdessä kohta viisi vuotta.

Vierailija
19/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä 7 vuotta ja risat.

Vierailija
20/116 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä 7 v.