4-vuotias näkee värivaloja katossa...???
Poika kertoi näkevänsä nukkumaanmennessä ja joskus aamuisinkin värivaloja katossa. Sinisiä, punaisia, vihreitä ja keltaisia. Käski munkin katsoa, kun nyt ne olivat keltaisia, kurkisti ikkunasta ulos ja sanoi, että siellä näkyi punaisia. Ja puheista päätellen ei oo eka kerta...
Migreeni(aura) tuli ekana mieleen, mutta värivalojen katselusta ei kuulemma tuu pää kipiäksi... (mutta jos isosisko vetää tukasta, siitä tulee tukka kipeäksi :D)
Tai ihan ekana luulin pojan nähneen ulkona raketteja (sanoi, että ovat katolla), mutta kun ne värivalot ovatkin meidän sisäkatossa.
Huolestuttavaa vai ei?
Kommentit (42)
Jälkikuva
Värin muuttumista väriympäristönsä vastavärin suuntaan kutsutaan
simultaanikontrastiksi. Jälkikuva on vastaava ilmiö ajallisesti peräkkäin.
Havaintotilanne voidaan järjestää seuraavasti:
Tuijotetaan valittua kohdetta 1-2 minuuttia. Sitten siirretään katse kohti
valkoista pintaa. Jonkin ajan kuluttua pinnassa nähdään alkuperäinen
hahmo vastavärisenä. Goethe on kirjannut havaintonsa tästäkin ilmiöstä
väriä koskevissa kirjoituksissaan.
Tuijota kuviota 1-2 minuuttia siten,
että kiinnität katseesi tiettyyn pisteeseen,
esimerkiksi johonkin ristin sisänurkkaan.
Sitten kiinnitä katse oikealle valkoiselle
pohjalle ja odota jonkin aikaa.
Jälkikuva ilmestyy näkyviin.
testatkaapa: http://www.edu.joensuu.fi/kuvataide/varioppia.pdf
näettekö tuon ristin vastavärisenä
Väsyneenä näen katossa kirksta verkkoa?? Olen käynyt silmätutkmuksissa, mutta mitään ei löytynyt. Verkkoa näkyy vain kirkkaan pävän jälkeen ja väsyneenä. En näe henkiä. Olen muuten terve.
ne läiskät katseen mukana vai pysyvätkö paikallaan? Mitä tapahtuu, jos lapsi laittaa silmät kiinni?
Voivat olla orbeja. Eli energiapalloja /enkelipalloja. Itse näen niitä sekä näen ihmisten auroja Eli värejä ihmisten ympärillä. Lapset usein avoimempia noille koska heillä korkea värähtely. Mitä korkeampi värähtely ihmisellä on nii sitä enemmän me näemme.
Hei,
Vaikuttaa tältä käsin siltä että lapsesi näkee äänet, musiikin ja metelin väreinä. Tämä on ominaisuus johon jotkut ihmiset pystyvät, useimmiten syntymästään - se voi ilmetä myöhemmässäkin vaiheessa. Lapsellasi voi olla edessä erittäin lupaava ura muusikkona.
Suosittelen kuitenkin varaamaan ajan silmätautienerikoislääkärille.
T: lääkäri
Kannattaa nukkua / viettää yön seutu ja ajatella asiaa aamulla uudestaan.
Mun poika näki pienenä myös värivaloja. Silloin tällöin. Käytiin lääkärissä ja veikkaili migreeniä, mutta mitään muita oireita ei ollut. Syy ei koskaan selvinnyt ja vaiva hävisi jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Vaikuttaa tältä käsin siltä että lapsesi näkee äänet, musiikin ja metelin väreinä. Tämä on ominaisuus johon jotkut ihmiset pystyvät, useimmiten syntymästään - se voi ilmetä myöhemmässäkin vaiheessa. Lapsellasi voi olla edessä erittäin lupaava ura muusikkona.
ääni saattaa olla synesteetikolle myös näkyvä, maistuva, tai tuntoaistilla havaittava asia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika näki "tähtiä" jo pienenä ja ollut isompana välillä huonovointinen ja päätä särkenyt. Eikkä asia ole helpottanut tietokoneela pelaaminen. Lekuri sanoi jo että miggreeni hänellä on. Uusi elintasotauti lapsila siis.
Migreeniä on ollut aina, valitettavasti myös lapsilla. Itse kärsin siitä lapsesta jo 80-luvulla ennen tietokoneita ja äitini 50-luvulla.
Demoonit ovat ottaneet lapsesi valtaansa ja viestivät hänelle valoilla. Ota yhteyttä rukousystävien ennen kuin on myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Tuossa tarkoitetaan synestesiaa.
Ei se kyllä välttämättä viittaa mihinkään musiikin superlahjoihin, mutta oikein käytettynä voi kyllä olla hyötyä.
Äiti888 kirjoitti:
Voivat olla orbeja. Eli energiapalloja /enkelipalloja. Itse näen niitä sekä näen ihmisten auroja Eli värejä ihmisten ympärillä. Lapset usein avoimempia noille koska heillä korkea värähtely. Mitä korkeampi värähtely ihmisellä on nii sitä enemmän me näemme.
Vastasit 11 v vanhaan ketjuun. Eiköhän se nykyään 15 v ole jo tutkittu
Äiti888 kirjoitti:
No nää "korkeavärähteiset" itsensä valontuojiksi ja ylipapittariksi itsensä identifioivat ja muita tavan tallaajia (muka) henkisesti korkeammalla olevat tyypit ovat tämän päivän riesa....myydään tähtipölyä ja yksisarvisenergiaa ja ollaan olevinaan jotain yli-ihmisiä. Mene sinäkin psykiatrille ennen kuin alat näkemään ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Ihan varmasti lääkäri juu....
Vierailija kirjoitti:
Hei,
Lääkärin luulisi tietävän, että muusikon ura vaatii tavoitteellista harjoittelua eikä värien näkemistä...
Olen lääkäri. Jokainen kuolee joskus. Myös lääkkeitä voi tehdä pierusta.
Olen ylilääkäri. Te kaikki olette potilaitani. Teen teistä jokaisesta vastakkaisen sukupuolen patsaan. Ikävä kyllä elätte patsaan sisällä ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos äidin päästäkin lähtee.
Henget ovat hänen luonaan ja se on hyvä juttu :)
Henkien laadusta nyt vaan ei ole mitään takeita. Eräs vaimon tutun (joo, on taas kaukaista) lapsi näki jotain aggressiivisia värinaamaisia olentoja.
tuommoisia näkee, jos hieroo voimakkaasti silmiään tai siristelee tms. itse näin pienenä erivärisiä "lumipalloja" jotka leijui ilmassa, ja innoissani hehkutin niistä kaikille. itse ne kuitenkin tein, enää en osaa. luulen että tässä kyseessä on samanlainen homma + lapsen innokas mielikuvitus.
kannattaa tietysti myös tutkituttaa, jos kyse jostain vakavammasta..