Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4-vuotias näkee värivaloja katossa...???

Vierailija
27.12.2010 |

Poika kertoi näkevänsä nukkumaanmennessä ja joskus aamuisinkin värivaloja katossa. Sinisiä, punaisia, vihreitä ja keltaisia. Käski munkin katsoa, kun nyt ne olivat keltaisia, kurkisti ikkunasta ulos ja sanoi, että siellä näkyi punaisia. Ja puheista päätellen ei oo eka kerta...

Migreeni(aura) tuli ekana mieleen, mutta värivalojen katselusta ei kuulemma tuu pää kipiäksi... (mutta jos isosisko vetää tukasta, siitä tulee tukka kipeäksi :D)

Tai ihan ekana luulin pojan nähneen ulkona raketteja (sanoi, että ovat katolla), mutta kun ne värivalot ovatkin meidän sisäkatossa.

Huolestuttavaa vai ei?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuommoisia näkee, jos hieroo voimakkaasti silmiään tai siristelee tms. itse näin pienenä erivärisiä "lumipalloja" jotka leijui ilmassa, ja innoissani hehkutin niistä kaikille. itse ne kuitenkin tein, enää en osaa. luulen että tässä kyseessä on samanlainen homma + lapsen innokas mielikuvitus.

kannattaa tietysti myös tutkituttaa, jos kyse jostain vakavammasta..

Vierailija
22/42 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkikuva

Värin muuttumista väriympäristönsä vastavärin suuntaan kutsutaan

simultaanikontrastiksi. Jälkikuva on vastaava ilmiö ajallisesti peräkkäin.

Havaintotilanne voidaan järjestää seuraavasti:

Tuijotetaan valittua kohdetta 1-2 minuuttia. Sitten siirretään katse kohti

valkoista pintaa. Jonkin ajan kuluttua pinnassa nähdään alkuperäinen

hahmo vastavärisenä. Goethe on kirjannut havaintonsa tästäkin ilmiöstä

väriä koskevissa kirjoituksissaan.

Tuijota kuviota 1-2 minuuttia siten,

että kiinnität katseesi tiettyyn pisteeseen,

esimerkiksi johonkin ristin sisänurkkaan.

Sitten kiinnitä katse oikealle valkoiselle

pohjalle ja odota jonkin aikaa.

Jälkikuva ilmestyy näkyviin.

testatkaapa: http://www.edu.joensuu.fi/kuvataide/varioppia.pdf

näettekö tuon ristin vastavärisenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä näen katossa kirksta verkkoa?? Olen käynyt silmätutkmuksissa, mutta mitään ei löytynyt. Verkkoa näkyy vain kirkkaan pävän jälkeen ja väsyneenä. En näe henkiä. Olen muuten terve.

Vierailija
24/42 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne läiskät katseen mukana vai pysyvätkö paikallaan? Mitä tapahtuu, jos lapsi laittaa silmät kiinni?

Vierailija
25/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat olla orbeja. Eli energiapalloja /enkelipalloja. Itse näen niitä sekä näen ihmisten auroja Eli värejä ihmisten ympärillä. Lapset usein avoimempia noille koska heillä korkea värähtely. Mitä korkeampi värähtely ihmisellä on nii sitä enemmän me näemme.

Vierailija
26/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Vaikuttaa tältä käsin siltä että lapsesi näkee äänet, musiikin ja metelin väreinä. Tämä on ominaisuus johon jotkut ihmiset pystyvät, useimmiten syntymästään - se voi ilmetä myöhemmässäkin vaiheessa. Lapsellasi voi olla edessä erittäin lupaava ura muusikkona.

Suosittelen kuitenkin varaamaan ajan silmätautienerikoislääkärille.

T: lääkäri

Vierailija
27/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreenin oireita?

Vierailija
28/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nukkua / viettää yön seutu ja ajatella asiaa aamulla uudestaan.

Vierailija
29/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika näki pienenä myös värivaloja. Silloin tällöin. Käytiin lääkärissä ja veikkaili migreeniä, mutta mitään muita oireita ei ollut. Syy ei koskaan selvinnyt ja vaiva hävisi jossain vaiheessa.

Vierailija
30/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Vaikuttaa tältä käsin siltä että lapsesi näkee äänet, musiikin ja metelin väreinä. Tämä on ominaisuus johon jotkut ihmiset pystyvät, useimmiten syntymästään - se voi ilmetä myöhemmässäkin vaiheessa. Lapsellasi voi olla edessä erittäin lupaava ura muusikkona.

ääni saattaa olla synesteetikolle myös näkyvä, maistuva, tai tuntoaistilla havaittava asia.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Synestesia

Vierailija
31/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika näki "tähtiä" jo pienenä ja ollut isompana välillä huonovointinen ja päätä särkenyt. Eikkä asia ole helpottanut tietokoneela pelaaminen. Lekuri sanoi jo että miggreeni hänellä on. Uusi elintasotauti lapsila siis.

Migreeniä on ollut aina, valitettavasti myös lapsilla. Itse kärsin siitä lapsesta jo 80-luvulla ennen tietokoneita ja äitini 50-luvulla.

Vierailija
32/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demoonit ovat ottaneet lapsesi valtaansa ja viestivät hänelle valoilla. Ota yhteyttä rukousystävien ennen kuin on myöhäistä.

Vierailija
33/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Tuossa tarkoitetaan synestesiaa.

Ei se kyllä välttämättä viittaa mihinkään musiikin superlahjoihin, mutta oikein käytettynä voi kyllä olla hyötyä.

Vierailija
34/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti888 kirjoitti:

Voivat olla orbeja. Eli energiapalloja /enkelipalloja. Itse näen niitä sekä näen ihmisten auroja Eli värejä ihmisten ympärillä. Lapset usein avoimempia noille koska heillä korkea värähtely. Mitä korkeampi värähtely ihmisellä on nii sitä enemmän me näemme.

Vastasit 11 v vanhaan ketjuun. Eiköhän se nykyään 15 v ole jo tutkittu

Vierailija
35/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti888 kirjoitti:

No nää "korkeavärähteiset" itsensä valontuojiksi ja ylipapittariksi itsensä identifioivat ja muita tavan tallaajia (muka) henkisesti korkeammalla olevat tyypit ovat tämän päivän riesa....myydään tähtipölyä ja yksisarvisenergiaa ja ollaan olevinaan jotain yli-ihmisiä. Mene sinäkin psykiatrille ennen kuin alat näkemään ihan mitä vaan.

Vierailija
36/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Ihan varmasti lääkäri juu....

Vierailija
37/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Lääkärin luulisi tietävän, että muusikon ura vaatii tavoitteellista harjoittelua eikä värien näkemistä...

Vierailija
38/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri. Jokainen kuolee joskus. Myös lääkkeitä voi tehdä pierusta.

Vierailija
39/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylilääkäri. Te kaikki olette potilaitani. Teen teistä jokaisesta vastakkaisen sukupuolen patsaan. Ikävä kyllä elätte patsaan sisällä ikuisesti.

Vierailija
40/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äidin päästäkin lähtee.

Henget ovat hänen luonaan ja se on hyvä juttu :)

Henkien laadusta nyt vaan ei ole mitään takeita. Eräs vaimon tutun (joo, on taas kaukaista) lapsi näki jotain aggressiivisia värinaamaisia olentoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi