Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksi ilta viikossa "omaa aikaa" liikaa kotiäidille?

Vierailija
27.12.2010 |

Olen nyt usein kuullut, että minulla menee liian lujaa, kun käyn joka perjantai ulkona. Tänään meni jo kuppi nurin, kun kolmen lapsen yh-tuttuni alkoi jeesustella, ettei hän ikinä voisi käydä joka viikko ulkona, kun lapset ovat pieniä (hän ei edes PÄÄSISI ulos, kun teki lapset väkivaltaisen alkoholistin kanssa, jolla on lähestymiskelto eikä kukaan halua vahtia hänen adhd-kersojaan).

Eli käyn siis perjantaisin leffassa, jumpassa, baarissa, keikoilla tms. Muuten olen kaikki viikonpäivät lapsen kanssa (1,5v) kotona ja puuhaan tavallisia kotihommia. Ulos lähden yleensä seitsemän aikaan, kun lapsi on jo unilla ja isi hänen kanssaan kotona.

Tuttavapiirissäni vaikka kuinka moni ISÄ harrastaa esim. sählyä useampana iltana viikossa. Miksi on niin kamalaa, että äiti käy kerran viikossa ulkona, minkä ajan lapsi nukkuu isänsä kanssa?

+Imetän vielä, joten lapsi ihan varmasti saa luonnollista läheisyyttä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että sulla on aika vähän omaa aikaa. Itse hoitovapaalla ollessa kävin monta kertaa viikossa jumpassa, lenkillä, kaupoilla yms. ilman lasta. Ja kukaan ei ihmetellyt. Tosin ei minun tuttavapiirinikään kyllä kuuluu tuollaisia äitejä, jotka ovat lastensa kanssa 24/7. Ainakaan jos perheessä on toinenkin aikuinen huolehtimassa jälkikasvusta.

Vierailija
2/52 |
28.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naurattaa nämä mammat, jotka luokittelevat sallitut menot ja ei-sallitut omien intressien pohjalta. Baarissa ei saa käydä. Kirjastossa saa. Leffassa ei saa käydä, syömässä saa. Koska MINÄ tykkään syödä ja käydä kirjastossa mutten baarissa tai leffassa...

Joo, on nähty näitä äitejä jotka elävät lasten kautta. He ovat melkoisia taakkoja kun lapsi alkaa aikuistua. Teini ei saa kasvaa nornaalisti, kun äiti kerjää halia ja yrittää kahlita kotiin. Ei kai sen teininkään siellä kamalassa leffassa tarvitse käydä?

Oikeasti on olemassa kamalia äitejä, jotka eivät piittaa lapsistaan. Jättävät kotiin kun lähtevät baariin, eivät koskaan halaa, lyövät mieluumminkin. Siinä on huonoa äitiyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun oma mielipide on, että se on ihan sun oma asiasi. jos järjestely sopii sulle ja sun perheelle, niin silloin se on varmasti hyvä :)

Vierailija
4/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkatte niin. Olen myös yh, ja minulla ei ole tosiaan mahdollisuutta tuohon edes, tosin, ei ole tullut tarvettakaan tuulettua noin useasti ja noin isosti, ei edes silloin, kun perhe oli kasassa.

Eli sanoisin, että jokainen tyylillään ja mahdollisuuksien mukaan.

Kauanko luulet, että voit jatkaa samoin?

Vierailija
5/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä käyn jumpassa noin kerran viikossa, mies sählyssä 2 kertaa. Useamminkin pääsisin kyllä, mutta en jaksa.

Vierailija
6/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pelaat sählyä tai jumppaat. Se ihmetteli sitä, että käyt ulkona (ravintolassa, leffassa jne). Aika usein munkin mielestä. Mutta jokainen tyylillään, ellei kotona muuten jaksa.

Vierailija
7/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän toi paljon ole. Itse yh ja joka toinen vkl istun vaikka baarissa pari päivää jos siltä tuntuu...

Vierailija
8/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittämättä siitä, miten "vapaasi" käytät. Olet kuitenkin kotiäiti ja käytönnössä 24/7 lapsien kanssa. Hieno homma, että pääset tuulettumaan =)

Vierailija
9/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin :-D

hyvä vaan, että käyt. pitää varmasti äidinkin jaksussaan kun pääsee vähän tuulettumaan.

Vierailija
10/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen ollut kotiäiti :DD

Eli olin hoitovapaalla. Mun mielestä on kotiäiti vasta senkin jälkeen :) mutta siis olen ollut kotiäiti!!!

Vierailija
11/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tosiaan kuulee pällistelyä, että miten mies voi käydä sählyssä/saunaillassa/missä tahansa, mutta kun itse olen poissa kerran viikossa silloin, kun lapsi nukkuu, niin johan ihmetellään.

Lauantaina nukun vähän pidempään, jolloin mies on lapsen kanssa. Minusta tämä on ihan kohtuullista, sillä oma elämäni rajoittuu niin kotipiiriin, etten ole ilman lasta muuten oikeastaan missään.

Mikä siinä sitten on pahaa, jos olen leffassa tai baarissa? Miksi se on huonompi juttu, kuin jumpassa tai syömässä käyminen?

ap

Vierailija
12/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi pieni lapsi saa sinut vaatimaan omaa aikaa niin ei kannata niitä sitten enempää hankkiakaan.

Vierailija
13/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinänsä ok että jos menet niin teet siinä sivussa jotain: syöt (et välttämättä ehdi syömään koska tumpelo äiti ei osaa syödä itse samaan aikaan kun lapsi syö) tai käyt kaupassa tai jumpassa.

Se on sitä itsensä huolehtimista tai muuta tekoa perheen eteen.

Kännäävä tai leffassa istuva ihminen on VAAN laiska ja itsekäs -ei sovi mitenkään madonna-kuvaan! ;)

Minulla on neljä lasta. Ja yllätytkö jos sanon että minäkin käyn harrastamassa ja istumassa huurteisen edessä?

Minusta on tökeröä ajatella ettei joku nyt enää saisi mennä leffaan ystävän tai miehen kanssa.

En vaan pysty ajattelemaan ettei se sovi lapselliselle. Olisiko kenties joku pianokonsertti parempi? Jos suuntaisin kesällä vaikka oopperaa seuraamaan AC/DC -keikan sijaan?

Entä jos rokkikeikalla ei nauti alkoholia? Sekö on iso piru?

En tajua ihmisiä. Minä menen ja päästän miestäni käymään.

Vierailija
14/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin jokaviikkoinen ulkoilu on liikaa. Kuinka vanha olet? Ehkä et ole vielä kypsynyt äidiksi? Ota selvää, olisiko alueellasi esimerkiksi babybioja tai vauvajumppaa ja osallistu niihin. Löydät varmasti jonkun vaihtoehdon, johon voit ottaa lapsen mukaan.

Meilläkin mies jatkoi harrastustaan läpi raskauden ja vauvan syntymän. En olisi pystynyt olemaan miehen kanssa, jos hän olisi pyörinyt koko ajan mukanani. Miehet tarvitsevat ns. löysempää hihnaa vastapainoksi työ- ja perhe-elämälle, sillä heiltä puuttuu biologinen side lapseen. Itselleni parasta ajanvietettä oli aika lapseni (ja äitikavereiden) kanssa.

Lapsesi on vain kerran pieni ja koska olet hänet halunnut, ole hänelle äiti jokaisena päivänä. Vanhempana ehdit sitten käydä ulkona ja elokuvissa -vaikka silloin olet varmasti keksinyt jo mielekkäämpää tekemistä!

Hyvää jatkoa perheellenne!

Vierailija
15/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin kyllä pahemman luokan jeesustelulta, että! Mitäpä jos ette verhoaisi arvosteluanne tuollaiseen empaattisuuteen, vaan sanoisitte suoraan, että huonoja naisia olette? :DDDD

Vierailija
16/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yksi pieni lapsi saa sinut vaatimaan omaa aikaa niin ei kannata niitä sitten enempää hankkiakaan.

aijjaha, että sen jälkeen kun lykkää kersan maailmaan, nainen ei ole enää ihminen omine tarpeineen vaan kersalle 24/7/365 elävä robotti.

Hjuva tietää, niin jää sitten minultakin lapset hankkimatta.

Mitenkä muuten suhtaudut isään, joka lapsen hankkimisen jälkeen haluaa jatkaa omia harrastuksiaan tai käydä joskus ulkona?

Vierailija
17/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin jokaviikkoinen ulkoilu on liikaa. Kuinka vanha olet? Ehkä et ole vielä kypsynyt äidiksi? Ota selvää, olisiko alueellasi esimerkiksi babybioja tai vauvajumppaa ja osallistu niihin. Löydät varmasti jonkun vaihtoehdon, johon voit ottaa lapsen mukaan.

Meilläkin mies jatkoi harrastustaan läpi raskauden ja vauvan syntymän. En olisi pystynyt olemaan miehen kanssa, jos hän olisi pyörinyt koko ajan mukanani. Miehet tarvitsevat ns. löysempää hihnaa vastapainoksi työ- ja perhe-elämälle, sillä heiltä puuttuu biologinen side lapseen. Itselleni parasta ajanvietettä oli aika lapseni (ja äitikavereiden) kanssa.

Lapsesi on vain kerran pieni ja koska olet hänet halunnut, ole hänelle äiti jokaisena päivänä. Vanhempana ehdit sitten käydä ulkona ja elokuvissa -vaikka silloin olet varmasti keksinyt jo mielekkäämpää tekemistä!

Hyvää jatkoa perheellenne!

Vierailija
18/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisparka. Todellakin säälittää tollainen, ettei elämään mahdu mitään muuta kuin lapset, lapset ja lapset. Tosin tästäkin kirjoittajasta tulee vähitellen katkeroitunut marttyyriäiti, joka sitten kostaa lapsilleen, kun ovat vanhempia ja naimisissa roikkumalla edelleen lapsissaan. Säälittää TOSI paljon.

Vierailija
19/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin kyllä pahemman luokan jeesustelulta, että! Mitäpä jos ette verhoaisi arvosteluanne tuollaiseen empaattisuuteen, vaan sanoisitte suoraan, että huonoja naisia olette? :DDDD

Ap:han imettääkin vielä (lapsi ymmärtääkseni 1,5v), joten tuskin on kovinkaan sitoutumaton ja huono äiti. Voi jeesus, äitiyteenkö ihmisyys loppuu ja persoonasta tulee vain äiti, joka haluaa pelkästään imettää, lohduttaa ja vaihtaa vaippoja? Pitäisi varmaan miesten alkaa lukita naiset aamuisin kotiin, että eivät varmasti sieltä sitten poistu...

Voi jestas, mitä sovinisti-akkoja täällä taas pyörii.

Vierailija
20/52 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi surullista luettavaa 13 kirjoitus. Käy jo sääliksi lapsiakin, kun on noin ripustautuva äiti!!! Mitähän tulevaisuus tuo tullessaan??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä