Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äh kaverilapsi haluaa leikkiä vain mun kanssa

Vierailija
27.12.2010 |

Onko muilla yhtä "rasittavaa"?

Minulla on kolme lasta, 5 v. 3 v. ja 6 kk.

Meillä on naapuri jolla on lapsi 3 v.

He tulevat usein meille leikkimään. Äiti on mukava ja lapsi suloinen jne.

Mutta tämä naapurin lapsi haluaa leikkiä minun kanssani! Minun pitää tehdä koko ajan kuten hän pyytää, sanoa mitä hän haluaa ja liikkua, ilmeillä miten hän haluaa. Äitinsä vain nauraa.

Minä olen sanonut lapselle että leikipäs nyt Matin ja Maijan kanssa, he ehkä tykkäävät tuosta leikistä. Annapas Veera-tädin nyt istahtaa hetki.

Mutta tämä tulee silmät suurina luokseni, vetää kädestä ja pyytää leikkimään kanssaan.

En ole muutenkaan mikään lasten kanssa leikkijä (pelaan kyllä lautapelejä, korttipelejä, askartelen, luen ym. ) mutta en osaa enkä jaksa noita roolileikkejä ym. En jaksa omien lasteni kanssa enkä vieraiden.

Ihan ahdistaa. Olen kiltti tälle lapselle enkä koskaan sano ilkeästi tai rumasti mutta usein kieltäydyn leikkimästä. Tai leikin pienen hetken ja vetäydyn toiselle puolelle huonetta kahvikupposen kanssa lapsen äidin kanssa. Tulee silti huono omatunto ym.

Onko muilla samaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukeminen on ainoa, jota teen lasten kanssa normaaliarjen tiimellyksessä.

Tuo lapsihan vain testaa sinua. Sano hänelle tai äidilleen, että istut nyt tässä ja haluat olla rauhassa. En suostuisi ollenkaan tuohon pelleilyyn.

Vierailija
2/4 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä tuollaiseen suostuisikaan :DD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"aikuiset juovat kahvia nyt, mene leikkimään X:n kanssa" Jos lapsi jää sinun jalkoihisi pörräämään, jatkat keskukstelua lapsen äidin kanssa ihan normaalisti ja lapsi lopulta pitkästyy --> menee leikkimään sinun lastesi kanssa.

Ystävällinen, mutta jämäkkä linja. Et mene sinne leikkeihin ja piste. Tai ehdotat, että pyydäpä äitiä katsomaan jne. jne. Ennen pitkää äiti laittaa stopin tuolle.

Vierailija
4/4 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus jos on ollut meillä hoidossa, olen leikkinyt, mutta on NIIN ärsyttävää käskyttämistä tuo "leikkiminen" että enää siihen suostu.

Huomaa että on ainoa lapsi, ja vanhemmat ovat lapsen "parhaat" leikkikaverit...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän