Idiootti mieheni on lähetellyt jotain turhia fb-viestejä mun kaverille, säätää meidän välejä
Sattumalta katsoin mieheni fb-viestit salaa (tiedän sen ääliön salasanan, mitäs käyttää samaa joka paikassa).
Jotenkin ärsyttävää, että se on mun SELÄN TAKANA lähettäny yhdelle mun kaverille noloa viestiä, että "onko se suuttunut meihin" yms., kun se kaveri ei tullut meidän tupiksiin (eikä ilmoittanut).
Oli laittanut kutsut vaan tekstarina, ilm. kaveri ei enää käyttänytkään sitä numeroa johon olin kutsun laittanut (vaik olin aika varma et se just hällä toimis, tsekkasin vielä hänen fb-sivultaan jota hän ahkeraan käyttää, että oli sama nro.)
Ja pari pv ennen bileitä laitoin fb-viestin, että ovatko tulossa ja saivatko kutsun.
No, kaverista ei kuuluut mitään eikä tullut - ei siinä mitään, hällä laaja tuttavapiiri ja paljon kiireitä.
Vähän ehkä jossai kohtaa miehelle mietin ääneen, että kun ei "Marja" ole vastannut, toiv. sai kutsun ja että fb:n kautta ainakin sai viestini 100-varmasti kun näen et hän siellä on käynyt, mut että hän varmaan kiireinen jne.
No mieheni sitten oli laittanut muutama vk juhlien jälkeen just jotain noloa viestiä kaverille.
Ja kaveri oli vastannut sille myös ettei ollut (muka) saanut mitään kutsua/viestiä ja että olisivat (muka) mielellään tulleet - no olivat viestietelleet puolin toisin mieheni kanssa, et kutsutaan ne sit toisen kerran yms.
vituttaa et mun selän takana tommosta hääritään, eikä KUMPIKAAN ole mulle mitään sanonut asiasta - kaveri ei oo vastannut mulle mitään - mies ei oo maininnut asiasta mitään (vaikka luulee siis että mä edelleen uskon 100% "Marjan" saaneen alkup. kutsuni ja että mä vaan luulen et se on niin kiireinen ettei mun ystävyys sille kovin tärkeä oo - mikä varmaan ihan tottakin, enkä mäkään nyt mikään "tyrkky" halua olla, ihan kiva että on ihmisiä silleen vaan "tuttuinakin").
Samoin mieheni oli yhdelle mun ex-pomolle jotain viestiä laittanut kun oli tavannut hänen vanhan naapurin.
Ja yhdelle vanhalle tytölle (joka jotenkin samoista porukoista missä pyörivät aikoinaan miehen ed. tyttökaverin kanssa), jotain pitkähköjän lämminhenkisiä viestejä oli kirjotellut - tästä hän tosin kertoikin mulle, mutta ei nyt siitä että ne viestit oli noin "lämpimiä".
No, ei noissa nyt mitään sinänsä kamalaa, mutta tuo risoo ja on noloa, et mun tietämättä mun tuttavan kanssa mun suhteita siihen aletaan säätämään!
Miten mä kostan tän sille?!
En voi asiasta suoraan sanoa kun se vaihtaa fb-salasanansa muuten enkä pääse sinne enää "vakoilemaan" (mikä näköjään on ihan tarpeen).
Kommentit (22)
ehkä kirjoitin vähän huolittomasti / teinityyliin... pointti kai jää hämäräksi - ärsyttää tommonen vehkeily.
väärin lukea miehesi viestit. Hän voisi tehdä sinusta rikosilmoituksen.
Ei se ole sattumaa, että tahallasi menet vakoilemaan miehesi Facebook-tiliä ja lukemaan hänen lähettämiään viestejä.
ette varmaan ole itse ikinä esim. katsonut miehenne kännykkää?
Mä avaan meillä aina kaikki postitkin, myös hänen nimellä tulleet. Koska huolehdin myös kaikki lasku ym. asiamme.
ap
- tyyli oli tosiaan teinimäistä ja siksi minulle hankalaa luettavaa
- kaikenlainen toisen salasanojen käyttö ja toisen ihmisen viestien lukeminen on minusta vastenmielistä. Ymmärrän sitä vain siinä tapauksessa, että luottamus mieheen on mennyt esim. pettämisen takia ja siksi asioita tarkistetaan. Silloinkin tosin olen sitä mieltä, että parisuhde on vakavassa kriisissä, jos sitä luottamusta ei tosiaan ole.
- Kosto? Mistä hyvästä? Ilmeisesti mies ei ollut mitenkään pettämispuuhissa vaan ajatteli ihan sinun parastasi ja yritti ylläpitää suhteita tähän sinulle tärkeään kaveriin sinun puolestasi
- Jos viestit olivat liian lämminhenkisiä tai liian tuttavallisia, kysy asiaa. Sano esim. että tapasit juuri Marjan ja hän kertoi, että olet kirjoitellut hänelle. MIksi ihmeessä? Kommunikaatio puolisoiden välillä on selvästi aliarvostettua teidän suhteessanne...
- Älä suutu sellaisesta, mistä et voi olla suuttunut. Itse menit tutkimaan miehen viestejä. Kärsi nyt siis hiljaa, äläkä tee sitä toiste. Kertoo paljon parisuhteestanne ja sinusta, kun teet noin ala-arvoisen tempun ja kehtaat miettiä jopa kostoa. Jos et luota mieheen, on teillä vakava ongelma parisuhteessa. Jos ongelma on vain sinun korviesti välissä, hae apua. Jos oikeasti miehesi ei ole luotettava, jätä koko tyyppi tai menkää pariterapiaan. Mutta terve suhde teillä ei ole.
katsonut mieheni kännykkää. Ihan oikeasti jos miehesi saa tietää puuhistasi ja suuttuu (niin kuin varmasti suuttuisi) niin hän voisi tehdä sinusta rikosilmoituksen ihan kostona ja oiketetusti.
"Viestintäsalaisuus koskee myös mm. sähköpostia. Sähköpostin lähettäjä tai vastaanottaja voi halutessaan antaa sen muiden tietoon, ellei viestin sisällössä ole jotain, mikä tämän estäisi (esimerkiksi ammattisalaisuus). Ulkopuoliset eivät saa luvatta lukea viestiä, vaikka se olisi teknisesti miten helppoa tahansa. Tämä koskee myös perheenjäseniä; toisen sähköpostin lukeminen ilman hänen nimenomaista lupaansa on rikos."
1. Lähettele intohimoisia viestejä kaikille tuntemillenne naisille miehen tililtä.
2. "Käräytä" mies.
3. Eroa miehestä.
4. Ole yksin ja onneton.
Joo, se oli sarkasmia.
Suhteestanne puuttuu luottamus ja kunnioitus ainakin sinun puoleltasi, jos pitää mennä salaa lukemaan toisen viestejä.
Toisaalta jos miehesi tuollaisia lähettelee, hän on selkeästi idiootti, mutta halusi varmaankin sinun hyvääsi. Ei maininnut viestittelystä, koska kaveri kerran sanoi että kaikki on ok ja aikoi tulla vieraisillekin. On vaan niin tomppeli ettei tajua, että sinä et edelleenkään tiedä kaiken olevan ok. Ota vaikka asia puheeksi; ihmettele ääneen miksei kaveri vastannut. Anna hänelle mahdollisuus kertoa.
Miehesi ei ehkä kertonut toisten viestien "lämminhenkisyydestä" koska ei tiennyt, että sinä menisit lukemaan ja tulkitsemaan niitä oman mielesi mukaan. Ei siis ehkä tarkoittanut niitä lämminhenkisiksi vaan kohteliaiksi. Riippuen tietysti vähän, mitä kukakin lämminhenkisyydellä tarkoittaa.
kun jää usein sohvalle alas nuokkumaan yötä kaljojensa /viiniensä kanssa, kun mä ja lapset mennään nukkumaan.
Kellonajasta pääteleen on kirjotellut tuota just sellaisessa tilassa :(.
Noloa.
ap
lähtisi korjaamaan epärehellisyyttä valheilla (kuten 9 ehdottaa) koska jos miehesi kerran muutenkin viestittelee tuolla tavalla ympäriinsä, hän varmaan kysyisi Marjalta tapaamisesta, joka sitten kertoisi ettette ole tavanneet tai puhuneet aiheesta ja siten jäisit urkkimisesta kiinni. Tai siis urkkimisesta JA valheesta.
Terv. 11
nolompaa on se, että olet selvittänyt miehesi salasanat ja luet hänen viestejään. Ihan oikein sulle että sieltä löytyy jotain mielestäsi noloa. Jos olisin miehesi ja saisin tuon selville niin miettisin eroa ja olisin vihainen noin vuoden.
kun n. 5v sitten meillä oli tosi vaikeita aikoja, se pimitteli multa asioita, saattoi yhtäkkiä salaa yöllä lähteä johonkin naapuriin dokaamaan, oli joku salainen s-postiosoite yms. hämärää.
(se siis tekee kaikkea pimittelyä muutenkin ihan huvin vuoksi, esim. jos olin poissa illalla, kutsui "salaa" kylään naapureita - ihan ok, mutta en tajua miksei se maininnut asiasta,ja kun tulin vähän aikaisemmin niin käyttäytyi kuin ois jäänyt kiinni "rysän päältä". Jotenkin sillä on jäänyt teini-ikä päälle kanssa, eli se tykkää "kapinoida" mua vastaan ja tehdä asioita mun selän takana - siksi kai mä oon sitten niin vainoharhainen ja haluan tietää vähän mitä se puuhailee.)
Lisäksi se viettää muutenkin aikaa fb:ssä IHAN liikaa, mikä on tosi ärysttävää, kun yks vaan näpyttää iPhoneaan koko ajan myös perheen kanssa ollessaan, jopa AUTOA AJAESSA huonollakin kelillä, vaikka me ollaan kyydissä.
ap
miten se auttaa asiaa mitenkään, että luet salaa miehesi viestejä?? Kun et edes voi niistä sitten puhua. Sitten vaan jurputat itseksesi että onpa paska ukko ja asiat ei muutu miksikään.
oli jotenkin tosi pateettisen nolon oloisia kyselyjä/vuodatuksia, tyyliin että "meidän yhteiset ystävät kyseli meiltä oletko tulossa ja oli noloa kun emme osanneet vastata heille tuletko" ja lässyn lässyn... siis miten joku mies kehtaa tommosta kirjotella! (Paitsi kännissä joo.)
Siis en kyllä kuullut kenenkään sitäpaitsi kyselevän "Marjaa" meillä.
Ei ihme ettei kaverini ole kehdannut ottaa yhteyttä niitten viestien jälkeen - tai sitten hän on suuttunut nyt meihin, kun emme saaneet kutsua hänelle perille ajoissa (no jos olisi halunnut, niin fb:n kautta se vielä meni ja eipä vastannut siihen..).
Mäkään en kyllä kehtaa enää ottaa yhteyttä siihen kaveriin.
Hän taas tietty luulee että mä tiedän näistä viesteistä ja tapahtuneesta eli että hän ei ollutkaan saanut kutsua, ja kai odottaa että mä nyt pyytäisin häntä kylään kuten mies lupasi tms....
Ihme ettei mies ole edes vinkannut mitään että pyydettäiskö Marja kylään. Luulisi että se nyt yrittäisi sitten korjata tilanteen loppuun asti - sehän tän sekaisin saikin.
(ei tullut muuten edes "Marjalta" joulukorttia tänä vuonna; toisaalta en ihmettele, kun ei kiireiset ihmiset niitä välttämättä aina lähettele, en itsekään ehtinyt tänä vuonna laittaa kun ihan parille sukulaisille)
ap
ja toisen kännykän viestejä yms. Siis onko jotenkin yleistäkin että vaimot/tyttöystävät ovat niin vainoharhaisia että salaa käyvät läpi fb-profiilit, kännykät, sähköpostit... Huhhuh! Mulle ei tulis mielenkään...
oli vielä päivällä vastannut Marjalle, alunperin varmasti olikin kännissä kun ekan viestin laittoi.
ap
entinen poikaystäväni oli samanlainen kuin ap:n mies. Jätti kertomatta asioita, jotka kuitenkin paljastuivat myöhemmin ja otti yhteyttä ystäviini ties millä verukkeella. Lapsellista toimintaa.
jso oon vaikka puhunut / ollut yhteydessä jonkun yhteisen tuttumme kanssa - etenkin jos se on joku miespuolinen.
Ja kerron yleensä vaikka oisin vaan jutellut jonkun oman kaverini kanssa, niin kerron et soiteltiin ja heidän pikaiset kuulumiset.
Ylipäänsä ärsyttää, että mä jaan asioita paljo hänen kanssa, mutta hän ei samallatavoin.
Ei muka "Muista" mainita, just joo...
Yhtä ärsyttävä on hänen tapansa "piilotella" kaljapulloja. Muka "unohtuivat".
Ja ei oo kiva kuulla joskus yhteisiltä tutuilta jotain asioita, jotka kaikki tuttavapiirissä tietää paitsi minä, kun mieheni ei ole mulle kertonut jostain syystä.
ap
Noh..
1. Kostaminen? Oletko ihan tosissasi? Oletko aikuinen vai lapsi?
2. Toisen salasanojen käyttäminen on rikollista toimintaa.
3. jos koet että sun pitää "vakoilla" sun miestä niin varmasti tiedät itsekin mikä on järkevintä.