Mikä ikäraja tähtisadetikuilla on??
Kommentit (17)
kun haulikolla tosiaan ikäraja on se 15v..
kyllä suomessa osataan!
Eli mä rikon lakia jos mun 8v pitää sellaista kädessään ja mä olen siinä vieressä!
kuten minä: älkää välittäkö tyhmistä laeista!
kuten minä: älkää välittäkö tyhmistä laeista!
Kai toi lähinnä tarkoittaa sitä, ettei niitä myydä lapsille. En myöskään antaisi niitä lasten käyttää ilman valvontaa, alle kouluikäiselle en antaisi muutenkaan.
Siis lain mukaan pelkästään myyminen ei ole kiellettyä, vaan myös tähtisadetikkujen luovuttaminen alaikäiselle valvotuissakin olosuhteissa on laitonta. Alaikäinen ei tähtisadetikkuihin saa lain mukaan koskea, piste.
Ainahan se menee niin, että kun tulee joku uusi laki, niin ensin kaikki vastustavat ja pitävät lakia pähkähulluna ja vasta vähitellen lakia ruvetaan noudattamaan. Miettikäähän vain vaikkapa mopokypäriä, autojen turvaistuimia tai pyöräilykypäriä - kaikkia niitä on alkuun pidetty naurettavina ja tarpeettomina.
Siis lain mukaan pelkästään myyminen ei ole kiellettyä, vaan myös tähtisadetikkujen luovuttaminen alaikäiselle valvotuissakin olosuhteissa on laitonta. Alaikäinen ei tähtisadetikkuihin saa lain mukaan koskea, piste.
Ainahan se menee niin, että kun tulee joku uusi laki, niin ensin kaikki vastustavat ja pitävät lakia pähkähulluna ja vasta vähitellen lakia ruvetaan noudattamaan. Miettikäähän vain vaikkapa mopokypäriä, autojen turvaistuimia tai pyöräilykypäriä - kaikkia niitä on alkuun pidetty naurettavina ja tarpeettomina.
ottaen huomioon että haulikon saa 15v....
Kyllä viime vuonna meidän 4v sai pidellä tähtisädetikkua minun tai miehen ollessa vieressä. Ja tietenkin suojalasit päässä. Ja niin saa kyllä tänäkin vuonna.
Miksi niitä pitäisi pidellä kenenkään?
sitä! Oikeen kovasti...
sitä! Oikeen kovasti...
mei laitetaan ne maahan ja mennään kauemmaksi ja katsotaan se tähtisade.
sitä! Oikeen kovasti...
mei laitetaan ne maahan ja mennään kauemmaksi ja katsotaan se tähtisade.
Sitäpaitsi ei 15-vuotias saa yksinään haulikolla ammuskella, vaan ainoastaan metsästysseuran jäsenenä aikuisten valvonnassa.
Sitäpaitsi ei 15-vuotias saa yksinään haulikolla ammuskella, vaan ainoastaan metsästysseuran jäsenenä aikuisten valvonnassa.
lapsi voi sen tähtisädetikun kanssa tehdä. Ja uskallan vielä väittää, että se tikku turvallisempi on kuin haulikko...
Ei niin, että itsekään pitäisin tähtisadetikkua kauhean vaarallisena, mutta tiedostan, että 50 vuoden kuluttua mielipidettäni saatetaan pitää todella vastuuttomana.
säteitä joten en kyllä antaisi lapsen (4 tai 8 v) käteen. Antakaa sitten se haulikko kun teistä se on ok.
Tuskin teidän 8 v pääsee vielä ampumaseuraan tai saa hankituksi metsästyskorttia. Hakemus poliisiasemalle.
(ja haulikko on K-15)