Totuus esille av:lla! Kokoomusta äänestävät vastatkaa:
Mitä ajattelette tuloerojen kasvusta ja etenkin lasten suhteellisen köyhyyden lisääntymisestä Suomessa?
Kommentit (44)
Pari päivää sitten palstalla ihmeteltiin anoppia, joka halusi lastenhoidosta korvausta peräti 150 e / 2vko. Se oli liikaa.
Miksi se sama työ lähihoitajan tekemänä olisi arvokkaampaa? Miksi siitä muka pitäisi yhteiskunnan maksaa, jos vanhemmat eivät itsekään halua maksaa?
Pari päivää sitten palstalla ihmeteltiin anoppia, joka halusi lastenhoidosta korvausta peräti 150 e / 2vko. Se oli liikaa.
Miksi se sama työ lähihoitajan tekemänä olisi arvokkaampaa? Miksi siitä muka pitäisi yhteiskunnan maksaa, jos vanhemmat eivät itsekään halua maksaa?
me kaikki lastenhoitajat jäädäänkin kotiin "turhasta työstä", eikä yksikään päiväkoti ota kullannuppujanne hoitoon.
eikä siihen tarvittu mitään erityistä lahjakkuutta tai väsymätöntä superihmisyyttä, ei mitään muuta kuin vähän vastuuntuntoa omasta toiminnasta. Minäkin tulen pienituloisten vanhempien kodista, olen ollut itse sairas ja lapseni on vielä pysyvästi vammainenkin, mutta olen itse ottanut vastuun meidän elämästämme. Vastuunotto on kaikki kaikessa, se ettei odoteta muiden hoitavan eikä vaadita jatkuvia helpotuksia ja tukia, vaan ollaan valmiita itse näkemään vaivaa sen eteen, että asiat paranevat. Ollaan valmiita uhraamaan nyt jotain sen eteen, että tulevaisuudessa sillä saa jotain.
miten korkeakoulutettu (tekninen ala) "ottaa vastuun elämästään", jos sitä ei ole osaamisensa päivittäminen ja ahkera työn hakeminen? Uuden ammatin opiskelu johtaisi vain ojasta allikkoon opintolainoineen, koska millään alalla ei työllistyminen ole enää varmaa Suomessa.
ihan ilman holttia. Osasyy on valtiolla, joka työntää uusia toimintoja kuntien kustannettavaksi. Mutta toisaalta siellä on ihan varmasti paljon tehostamisen ja poistamisen varaa. Jostain syystä vaan ei haluta kuntapuolella tehdä kunnon remonttia, väitetään vaan, ettei yksityispuolen tehokkuus- ja laatuajattelua voida soveltaa julkispuolella. Varmasti voidaan! Nyt jos puhutaan, että kuntapuolella pitää säästää, kunnat tekevät näyttäviä suunnitelmia, missä koululaisilta viedään leipä suusta ja kirjat ja kynät pulpetista, ikään kuin turhempia säästökohteita ei olisi.