Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein antaisit 10 kk lapsesi mummille yöksi?

Vierailija
27.12.2010 |

Mummi on yli 70-vuotias ja kinuaa lasta hoitoon itselleen. Sinne pitäisi viedä ja hakea (välimatkaa ei ole kuin 30 km) ja mulle tulee melkein huono omatunto, kun en vie! Haluaisin lapsen pysyvän kotona ja jos mummi haluaa hoitaa, niin tulevan vaikka muutamaksi tunniksi tänne, että pääse kaupoille.

Olenko ihan kohtuuton??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kerran kuukaudessa yökylään.

Vierailija
2/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on sinun ja sinä päätät. Ihme syyllistämistä tuokin, kun haluat lapsen olevan luonasi, etkä anna mummon hoiviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaneet vielä noin pientä yökylään, vaan hoitajat tulivat päiväsaikaan meille.

Jos haluat varmistaa sen, ettet ole kohtuuton, voisit hakea mummin teille ja vielä viedä kotiin hoitokeikan jälkeen.

Vierailija
4/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse pyytävä. Näin voin olla täysin varma, että he sinne haluavat ja tuntevat olonsa turvalliseksi ja osaavat kertoa mitä haluavat tai eivät halua....

Esikoinen pyysi päästä yökylään 5,5 vuotiaana....

Vierailija
5/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten antaisin tuon ikäiselle mummolle, kun pärjää vaipoitta ja on muutenkin jo helpompi hoidettava.

Vierailija
6/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi mummin pitäisi tulle teille hoitamaan, mikset voi viedä mummille päiväsaikaan?

Yökylään vieminen riippuu aika paljon mummin kunnosta. Oman lapsen mummit on 50 ja 68 ja kyllä heille kummallekin voisi jättää vaikka monta lasta yökylään. Kymmenkuisenkin joskus. Mutta kaikki ei ole hyväkuntoisia eikä ehkä pysty arvioimaan omaa jaksamistaankaan.

Se, että lapsi pyytää päästä yökylään ei muuten ole mikään tae siitä, että hän on siihen valmis ja tosiaan haluaa sitä - ja mistä lapsi sen ekalla kerralla voisikaan tietää, eihän hän ole koskaan kokeillut, mitä se on?

Vierailija
7/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kysymys on aivan tollon hommaa!!!! Mistä meistä muista kukaan voi tietää onko kyseessä millainen yli 70v mummo???? Minulla on molemmat mummoni elossa ja toinen on 77 ja toinen 72. Vanhempi mummo ajaa vielä autolla ja on tosi terävä päästään ja kehokin on täysin kunnossa. Voin antaa hänelle vuoden ikäisen tyttäremme milloin vain hoitoon ja hän onkin tytärtämme usein hoitanut aivan ongelmitta. Toinen mummuni taas on hiukan huonommassa kunnossa, kävelee kepin kanssa ja muisti on alkanut hieman heiketä hänelle en uskalla lasta yksin heittää.

IKÄ EI OLE MITTARI!!!!!!

Vierailija
8/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 19-vuotias leski, ja erittäin kiitollinen nyt jo edesmenneelle äidilleni, että auttoi minua kovasti noina raskaina aikoina.

Vierailija
9/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään.

Mun lapset on olleet yökylässä vasta 3-vuotiaana.

Vierailija
10/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on alle 60- vuotias ja asuu lähellä.

Isommat lapset saa mutta silloinkin pelottaa juoko huttua lasten ollessa paikalla.

Äitini on saatava perjantaipullonsa, joten lauantai on ainoa mahdollisuus yökylälle.

Vierailija
11/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään 1-v ole vielä yökyläillyt. Ehtii kyllä myöhemminkin.

Vierailija
12/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin antaisin tarpeen mukaan. Varsinkin nuorille vanhemmille on hyväksi saada välillä vähän kahdenkeskeistä aikaa.

Vierailija
13/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole yksikään lapsi ollut mummilla yötä ja vanhin jo 11v.

kymmenkuinen tarvitsee äitiään!

Vierailija
14/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisin kuvitella että kerran kuussa olisi ihan jees, jos äiti vain pystyy päästämään irti (itse en siis siihen kykene).

Oma esikoiseni oli yökylässä ekan kerran noin 2,5-vuotiaana, keskimmäinen reilu 3v vanhana.

Vierailija
15/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en tajuu miks kenenkään pitäis antaa lastansa yökylään jos ei halua???? Mä en ite vois todellakaa pientä lasta laskea yöks pois, en edes tuttuun paikkaan,, mun mielestä vauvan paikka on kotona äitin ja isän kanssa. tottakai jos joku ei jaksa huolehtia vauvastaan nii vieköön yökylään, mut jos haluaa itse olla vauvan kanssa niin miks ihmeessä pitäisi viedä. Ne mummot on saanut jo omat vauvansa hoitaa, mun mielestä nyt on meidän vuoro saada hoitaa omat vauvamme... ei nekää vauvoja omille vanhemmillee yökylään antanu. ite en oo koskaa ollu mummolassa yökylässä eikä oo vaikuttanu millään tavalla.. vauva on ihminen eikä esine mitä viedään milloin kenenkin vauvan kaipuuta tyydyttämään. ja niitä ihmisiä en ymmärrä ollenkaa jotka vie jo 2vkosen yöks hoitoon että pääsee ite parille kuppilaan... jotkut ei näköjää yhtää nauti lapsensa seurasta. tai sit ei oo vaan kotona opetettu vastuun ottamista, nii lapsen kanssa olo tuntuu ylivoimaiselta.

Vierailija
16/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä mummilla on ajokortti ja autoilee paljon, joten sen puolesta ei ole tarvis viedä lasta sinne. Ja mun mielestä olisi lapsen puolesta mukavampaa jos saisi olla kotona.

Kai tässä on kyse enempi mun korvien välistä, mummi nimittäin pitää itseään parempana hoitajana lapselleni kuin minua. Luulee, että minä vain velvollisuudesta hoitelen lastani, hän sentään rakastaa sitä! Syntymästä lähtien sekaantunut liikaa ja kun muutin hänen vierestään pois, kyseli, että kai jätän lapsen sentään hänelle. Eli kaipa olen vain mustasukkainen :/ Tekisi mieli kyllä päästä kaupoille rauhassa, mutta jotenkin tuntuu vieläkin niin oudolta äitini suhtautuminen, että mieluummin olen käymättä.

Lisäksi äitini on niin marttyyri, että mulla menee hermot sen kanssa alle kymmenessä minuutissa mutta kai tämä loma äidistä pitäis kohta lopettaa... Nytkin on sitten NIIN pahoillaan, kun ei saanut lasta sinne luokseen.

Vierailija
17/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki mummi on hoitanut häntä muutamia tunteja silloin tällöin. Ennen joulua olin jouluostoksilla ja ehdin kotiin vasta vähän vaille yhdeksän illalla. Mummi oli laittanut pojan jo nukkumaan ja hyvin oli sujunut. Voisitko harkita tällaista järjestelyä? Lapsi viettää illalla aikaa mummin luona pari tuntia, ja sitten tulette koko perhe sinne yökylään. Mummi voi kokeilla, saako lapsen nukahtamaan, mutta te tulette tarpeeksi ajoissa korjaamaan tilannetta, jos ei saa, ilman että mummi menettää kasvonsa.

Esikoinen oli yökylässä ekan kerran 2-vuotiaana, vaikka oli myös nukahtanut mummin luona aiemmin, mutta me olimme sitten illalla/yöllä tulleet myös paikalle. En noin pientä antaisi ihan kunnon yökylään, kun ei voi tietää, miten mummi edes jatkaa itkevää lasta. Lapsen voi antaa yökylään, kun se tuntuu itsestä hyvältä ja kun tietää, että mummi pärjää lapsen kanssa.

Vierailija
18/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vie lasta yökylään vain, koska arvelet siten parantavan välejänne. Jos haluat käydä ostoksilla, niin kyllä pari tuntia päivällä riittää.

Äidilläsi on sairas suhtautuminen sinun lapseesi. Voi olla todella haitallista, jos ei nyt tajua omaa paikkaansa lapsen elämässä.

Vierailija
19/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökylässä, mutta ainakin viimekerran jälkeen nukkui kotona sitten paljon levottomammin ja pääsy takaisin normaaleihin ruoka- ja päikkärirytmeihin kesti pari päivää :/

ap

Vierailija
20/27 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan tosissanne? Meidän 6kk poika on ollut mummolassa kolmesti yötä. Käydään todella usein mummolassa, melkein parikin kertaa viikossa. Ei ole ainakaan outo ympäristö! Miksi lasta ei saisi jättää hoitoon???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi