Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OUDOIN lahjasi nyt jouluna?!

Vierailija
26.12.2010 |

Mä sain siskoiltani lahjaksi lahjakortin ruokakauppaan!!

Oli aika loukkaava lahja mielestäni :(

Vaikka olen köyhä, en olisi halunnut lahjaksi ruokaa!

He ajattelivat, koska olen sairas, ettein tuhlaisi rahaa turhaan, jos se lahjakortti olisi muualle kuin vain ruokakauppaan. Siis wtf ??

Eli en saa itse päättää mihin olisin lahjarahani laittanut...

Mulle oikeasti tuli tästä paha mieli :(

Siis kuka haluaa jouluna lahjaksi ruokaa??

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kivoja ja toivottuja vain.

Vierailija
2/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaahan nyt aina tarvitaan. Ja voithan aina käyttää säästyvät rahat johonkin muuhun?

Oma oudoin lahjani oli teippirulla mieheltäni, meinasi tulla pissat housuun kun naurettiin niin:-D (Sain sen, kun en halunnut uutta puhelinta ja vanha menee aina vähintään kuuteen osaan pudotessaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri siksi että antaja halusi helpottaa sillä arkeasi, ja varmistaa että rahat myös käytetään siihen ARKEEN. Jos olisin itse saanut rahaa lahjaksi (mitä en saanut) olisin käyttänyt sen RUOKAAN.

Ja helppohan sinun on nyt ottaa tililtä talteen sama summa, mitä sait lahjakorttina, ja käyttää se miten haluat, jos kerran pitää tuhlata vähät rahansa turhuuteen.

Vierailija
4/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka aikuinen käyttää jarrusukkia?

Vierailija
5/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saksia ym teräviä osia pullollaan

Vierailija
6/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä rahaa voi muuhun käyttää ku ruokaan! Kyseessä oli lahjakortti, josta ei tule rahaa takaisin vain pitää käyttää koko summa kerralla!

Mä olisin tiennyt paljon parempaa käyttöä sille summalle kuin ruoka.

Ja juu... ruokaa tarvii aina, mut siksi se ei olekaan mielestäni hyvä lahja jouluna!! Ennemmin synttäri lahjaksi, muttei jouoluna.

Olen ehkä kiittämätön, mutta mulle joulu on aina merkannut enemmän ja erilaisia lahjoja, kuin normaalina juhlina.

En siis olettanut saavani mitään kallista, mut ajattelin että olisi ollut jotain muuta käytännöllistä sitten. Vaikka vain raha kuoressa ja olisin itse voinut päättää mihin ne käytän.

ap

Vierailija
7/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei sitä rahaa voi muuhun käyttää ku ruokaan! Kyseessä oli lahjakortti, josta ei tule rahaa takaisin vain pitää käyttää koko summa kerralla!

Ja juu... ruokaa tarvii aina, mut siksi se ei olekaan mielestäni hyvä lahja jouluna!! Ennemmin synttäri lahjaksi, muttei jouoluna.

Olen ehkä kiittämätön, mutta mulle joulu on aina merkannut enemmän ja erilaisia lahjoja, kuin normaalina juhlina.

En siis olettanut saavani mitään kallista, mut ajattelin että olisi ollut jotain muuta käytännöllistä sitten. Vaikka vain raha kuoressa ja olisin itse voinut päättää mihin ne käytän.

ap

justhan toi yks neuvoi sua. ostat sillä rahalla ruokaa ja saman sunnan otat niistä rahoista, joilla muuten sen ruuan ostaisit. silloin sulla on käyttörahaa, jonka voit käyttää mihin lystäät.

Vierailija
8/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Ei eroa mitenkään. Oma rahasi menee mihin haluat ja tuo lahjakorttiraha ruokaan. Sama summa kuitenkin. Ymmärsitkö?

Vierailija
9/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoa, ja poltat tupakkaa. Tai pelaat rahapelejä tai jotain, kun sulla tuollainen tuska on, että just nyt olis käteisenä pitänyt saada, eikä ehdi esim. niistä omista rahoista jotka säästyvät kun ensi viikolla ostat lahjakortilla ruokaa.

Tosin kyllä muakin hiukan ärsyttäisi, koska mun siskoni saattaisivat tehdä saman, jos lahjan laittaisivat. Että kun sulla nyt kuitenkin menee kaikenmaailman kiellettyihin kuten tupakkaan ja olueenkin sitä rahaa..

Vierailija
10/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka väärässä oletkaan!

Mä en polta, enkä käytä alkoholia! En ole absolutisti, mutta en rahojani silti alkoon tuhlaa!

Eikä ole peliongelmia.

Sairastan vakavaa masennusta. Olen parempaan suuntaan siitä, onneksi. Rahaongelmat tulleet siis sairauden myötä.

He siis ajattelivat tekevänsä mulle jonkinlaisen palveluksen antaessaan tuon lahjan.

Toisilleen ostivat sitten isot ja kalliit lahjat.

Ehkä siksi, koska tiesivät ettei mulla ole varaa antaa mitään kallista heille, kuten normaalisti on aina ollut.

Jos olisin saanut rahana tai lahjakortin toiseen kauppaan, olisin ostanut mm. vaatetta lapselleni.

Enkä olisi käyttänyt sitä kuitenkaan itseeni, saati ruokaan...

Ok, vasta nyt tajusin, mitä 3.nen tarkoitti :)

Vierailija
11/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin kauppaan se lahjakortti on?

esim Prismassa myydään ruokaa sekä vaatteita ja kodin elektroniikkaa, tekstiilejä, vaatteita yms yms.

Tarkoitan että voiko sitä käyttää tuollaisessa kaupassa missä samassa myydään muutakin kuin ruokaa?

vai onko se lahjakortti vain johonkin pieneen k-ekstraan missä on vain ja ainoastaan ruokaa?

Vierailija
12/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no sitähän mä olen koko ajan sanonut, että on vain ruokakauppaan, jossa on vain ruokaa!

Parempihan se olisikin ollut muuhun kuin vain ruokakauppaan jossa VAIN sitä ruokaa.

Eli olis ollu mielummin sinne Prismaan.

ap

Olisin voinut ostaa esim. ne pari ihanaa muumi-mukia joita toivoin.

Vierailija
13/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä oisit satavarmasti suuttunut oisit saanut ihan mitä muuta tahansa. Sairas mieli keksii.

Vierailija
14/49 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oudoin joululahja, jonka olen ikinä saanut, oli puoli kiloa jauhelihaa. Paketoitu ihan lahjapaperiin. Onneksi äitini kurkkasi mitä siellä oli, sillä muuten ois ollut mätää lihaa jouluaattona.

Vierailija
15/49 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen kaupan valmiin lajitelman. Se oli huoneenlämmössä muiden lahjojen joukossa aika pitkään ennen joulua, mutta hajusta arvasin mitä siellä on ja avasin paketin ennen joulua ja heitin juustot pois :( Vaikka ranskalaiset säilyttävätkin juustoja huoneenlämmössä pikku verkkokaapeissaan ötököiltä varjellakseen, niin en vain pystynyt syömään noita lämpimässä yli viikon muhineita juustoja...

mutta oudoin joululahja, jonka olen ikinä saanut, oli puoli kiloa jauhelihaa. Paketoitu ihan lahjapaperiin. Onneksi äitini kurkkasi mitä siellä oli, sillä muuten ois ollut mätää lihaa jouluaattona.

Vierailija
16/49 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antoivat ruokakauppaan lahjakortin - eikse oo vähän sama asia kuin herkkukori, paitsi saa itse valita mitä koriin tulee. Mulle kelpais kyllä, varsinki johonki stockan herkkuosastolle ;-)

Vierailija
17/49 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mutta tuntuu että sairaus nyt puhuu... voithan ostaa lahjakortilla vaikka suklaata, siideriä ja sipsejä, tai lapsille Aku ankan pokkareita, karkkia jne. Ihan pienissäkin ruokakaupoissa on nykyään vaikka mitä muutakin kuin vain ruokaa. Mutta en kyllä usko että on mihinkään k-extraan.. K-supermarketeissakin on Arabiaa myynnissä... Mikä se kauppa oli, kerro nyt..

Vierailija
18/49 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niin...

Mutta kyse ei olekaan aikuisuudesta. Vaan nimenomaan sairaudestani.

Tiedän olevani hankalin ihminen maailmassa, jota ei voi koskaan osata miellyttää :(

Mutta mä olen myös aina ollut se perheen musta lammas :( Mua ns. vihataan, koska olen sairas, masentunut. Mä olen aina ollut heidän tukena, mutten koskaan ole heiltä saanut tukea kun olen sitä tarvinnut.

Ja tällä lahjalla yrittivät nyt mukamas sitten auttaa!

Ja oikein innolla kertoivat tämän lahjan avulla auttavansa mua elämässäni.

No... tällä ei kamalasti (ikävä kyllä) mua auteta. Kun mielummin ottaisin toisenlaisen avun lahjan vastaan. Eli että olisivat sisarinani tukemassa mua, kun tarviin. Niinku mä olin heille.

ap

Vierailija
19/49 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla lailla tuntuu ajattelevan, eikä mikään apu ole koskaan oikeanlaista. Olemme pelastaneet hänet monenlaisesta pulasta, maksaneet porukalla lainoja pois jne. mutta silti tulee aika ajoin silmille, miten emme oikeasti halua häntä auttaa ja että vihaamme häntä.. Diagnoosikin on sama. Joko olet hän tai ilmeisesti pitkäaikainen masennus saa ihmisen näkemään auttajansa noin vihamielisessä valossa :(

Ehkä niin... Mutta kyse ei olekaan aikuisuudesta. Vaan nimenomaan sairaudestani. Tiedän olevani hankalin ihminen maailmassa, jota ei voi koskaan osata miellyttää :( Mutta mä olen myös aina ollut se perheen musta lammas :( Mua ns. vihataan, koska olen sairas, masentunut. Mä olen aina ollut heidän tukena, mutten koskaan ole heiltä saanut tukea kun olen sitä tarvinnut. Ja tällä lahjalla yrittivät nyt mukamas sitten auttaa! Ja oikein innolla kertoivat tämän lahjan avulla auttavansa mua elämässäni. No... tällä ei kamalasti (ikävä kyllä) mua auteta. Kun mielummin ottaisin toisenlaisen avun lahjan vastaan. Eli että olisivat sisarinani tukemassa mua, kun tarviin. Niinku mä olin heille. ap

Vierailija
20/49 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai missä asut?

Ulkopuolisen onkin hankala ja vaikea ymmärtää masentuneen päässä liikkuvia ajatuksia.

Vaatii paljon ja ennen kaikkea huimasti kärsivällisyyttä jaksaa ymmärtää tämän sairauden ihmistä.

Itse en jaksa edes enää elää... se nyt ei liity tähän lahja asiaa mitenkään... mutten voi jättää lapsiani, koska kukaan toinen ei voisi olla heille niin tärkeä kuin minä. Tiedän sen.

Ja siksi en voisi olla sukulaisesi, koska minua ei ole koskaan autettu missään veloissani.

ap