Miksi jotkut heittää AVAAMATTOMIA konvehtirasioita roskiin?
Eikö niitä voi viedä työpaikalle/vanhainkotiin/SPR:lle/seurakunnalle/ ihan minne vaan? Tai vaikka urheilujoukkueelle arpajaisvoitoksi?
Kommentit (88)
Meillä on sukulaisia, joilta tulee joka joulu esim. Pandan juhlapöydän konvehteja - kertakaikkisen kelvottomia suklaita, joita ei kärsi syödä itse eikä kehtaa viedä minnekään. En todellakaan kehtaisi viedä itse niitä kellekään lahjaksi enkä edes työpaikan kahvipöytään, varsinkaan joulun jälkeen. Myös esim. Julia-konvehdit, liköörikonvehdit, mariannekarkit, kaikki Pandan suklaat ym. jäävät meillä itseltä syömättä jos niitä joku tuo.
Periaatteessa varmaan voisi viedä esim. diakoniatyöntekijöille tms., mutta yleensä on muutakin tekemistä eikä siellä tule kovin usein asioitua muuten. Ei vain tule lähdetyksi vartavasten minnekään yhtä tai kahta konvehtirasiaa viemään. Lopulta ne jemmataan jonnekin kaapin perälle tms., mistä ne löytyvät vuoden päästä kun ovat menneet jo vanhaksi. Vaihtoehtoisesti ne kiikutetaan roskikseen samantien, koska ovat muuten tiellä ja jaloissa pyörimässä. Joulun jälkeen harvassa paikassa kaivataan mitään konvehtirasioita - ne tapahtumat, missä ne menisivät ovat ENNEN joulua (esim. ne arpajaiset ja myyjäiset).
Eikö se, että veisi sinne lisää suklaata ole pikemminkin haitaksi kuin hyödyksi? Samaten työpaikan kahvihuoneessa on muutenkin ihan liikaa kaikkea epäterveellistä, etten todellakaan näe järkeväksi ihmisten lihottamista vielä lisää suklaalla.
holhoamalla.
Meillä on sukulaisia, joilta tulee joka joulu esim. Pandan juhlapöydän konvehteja - kertakaikkisen kelvottomia suklaita, joita ei kärsi syödä itse eikä kehtaa viedä minnekään. En todellakaan kehtaisi viedä itse niitä kellekään lahjaksi enkä edes työpaikan kahvipöytään, varsinkaan joulun jälkeen. Myös esim. Julia-konvehdit, liköörikonvehdit, mariannekarkit, kaikki Pandan suklaat ym. jäävät meillä itseltä syömättä jos niitä joku tuo.
Periaatteessa varmaan voisi viedä esim. diakoniatyöntekijöille tms., mutta yleensä on muutakin tekemistä eikä siellä tule kovin usein asioitua muuten. Ei vain tule lähdetyksi vartavasten minnekään yhtä tai kahta konvehtirasiaa viemään. Lopulta ne jemmataan jonnekin kaapin perälle tms., mistä ne löytyvät vuoden päästä kun ovat menneet jo vanhaksi. Vaihtoehtoisesti ne kiikutetaan roskikseen samantien, koska ovat muuten tiellä ja jaloissa pyörimässä. Joulun jälkeen harvassa paikassa kaivataan mitään konvehtirasioita - ne tapahtumat, missä ne menisivät ovat ENNEN joulua (esim. ne arpajaiset ja myyjäiset).
eu kehtaa jotain tietyn merkkistä suklaarasiaa viedä esim. töihin.AArrgg oikeesti mistä teitä idiootteja sikiää???
On se kumma, kun Pandan suklaa on niiiiin hävettävää, vaikka esim. Pandan toffee valittiin parhaaksi konvehdiksi. Tuntuu kuitenkin monille kelpaavan. Mutta mitähän ne töissäkin ajattelisi, jos veisin sinne: "hyi Pandaa!"...
vituttaa jokainen työpaikalla oleva suklaarasia
pyydän, ei työpaikalle suklaarasioita
Pakkoko niitä on syödä, jos niin vituttaa. Vai pelkkä katseluko jo saa verenpaineet pilviin...
mutta on välillä jäänyt sinne yli viimeisen käyttöpäivän ja saatan huomata vasta vaikka seuraavana jouluna sen eli voi olla avaamattomassa pakkauksessa jo vanhentunutta suklaata!
No mitä teillä / sit syödään ???mikä on hyvää suklaata Belgialainenko?
Jotkut belgialaiset suklaat on ihan hyviä. Meillä syödään lähinnä yli 70% tummaa suklaata.
En kyllä ole hän, jolta kysyit.
vieläkin. Meille voi tuoda asukkaille kaikki ylimääräiset suklaat. Monella ei ole vanhemmat elossa tai éivät välitä, joten eivät saa näitä lahjoja. Ilahtuisivat nimettömistä lahjoituksista.
Hoitaja kehitysvammaisten pienryhmäkodissa.
Meillä suvussa se kuuluu perinteisiin. Ja koska on ainaki suomessa valmistettua suklaata.
Meidä perhe ei ole mikään ns. köyhä.
Eikä sillä mielestäni ole edes väliä onko varakas vaiko ei, jotta voisi tykätä tästä suklaasta.
Se on vain maku asia. Ja kerran vuodessaan sitä aiakin meidä perheessä saadaa ja syödään, joten maistuu kyllä!
ongelma syömisen kanssa. Pitää heittää suklaat pois, jottei sortuisi niihin. Sairaus tuokin.
Ja ei sitten suo suklaanautintoa kellekään muullekaan, kun itse ei saa.
vituttaa jokainen työpaikalla oleva suklaarasia
pyydän, ei työpaikalle suklaarasioita
Pakkoko niitä on syödä, jos niin vituttaa. Vai pelkkä katseluko jo saa verenpaineet pilviin...
olen aihduttanut 34 kiloa tänä vuonna, minun ei tee mieli enää suklaita.
Silloin lihavana se oli tuskaa, kun työpaikka pursui suklaata. Se on painajaista lihavalle ihmiselle, jolla ei ole oikeasti selkärankaa olla ilman. Vaikka kuinka haluaisi. Niitä on ollut jo monta viikkoa, miksi vielä joulunkin jälkeen.
No okkei se, että ottaako vai eikö ota on jokaisen oma-asia, mutta miksi pitää yrittää tahallaan sabotoida toisen kurittomuutta?
Eiköhän moni meistä ole jo syönyt tarpeeksi niitä joulun/joulun aluksen suklaita?
Enimmäkseenhän ne uppoaa niiden lihavien suuhun, jotka välttämättä ei niitä halua -20-
Tämä nyt vain on fakta. Pandan suklaata ei kannata ostaa, se on kamalaa, sen sijaan lakritsin Panda osaa tehdä. Fazer taas tekee hyvää suklaata, mutta Fazerin lakritsit ovat kivikovia ja pahanmakuisia.
Meilläkin isovanhemmat raahaavat niitä Pandan juhlakonvehtirasioita lahjaksi vanhasta tottumuksesta, kun niin on aina ennekin tehty. Ja vaikka yrittäisi kaupassa vihjailla että joku muu on parempaa, niin silti ostavat Pandaa, kun "se kuuluu asiaan". Ei niitä nuorempi polvi syö, ainoastaan vanhukset joilta on makuaisti mennyt ja tupakoitsijat, joille on ihan sama mitä suklaata tarjotaan.
Hyviä suklaita ovat esim. monet belgialaiset, mutta myös esim. ihan Fazerilla on hyviä suklaita (Wienernougat, Fazerin sininen, Geisha). Mirabellin Mozartin kuulat ja medaljongit sekä Lindorfin suklaat ovat hyviä. Myös halvempia hyviä suklaita löytyy, esim. ihan tarjoustalossa myytävät tryffelit, merkkiä en muista, ovat todella hyviä.
Meillä ainakin duunissa uppoaa kaikki, mitä sinne viedään! Pandassa ei ole mitään vikaa. Jossain muualla on todella nyt vikaa, jos näin ajattelee ja heittää roskiin!
eu kehtaa jotain tietyn merkkistä suklaarasiaa viedä esim. töihin.AArrgg oikeesti mistä teitä idiootteja sikiää???
tiedä, ettei makuasioista voi kiistellä. Suurin osa noista luettelemistasi "hyvistä suklaista" ovat minun mielestäni pahoja tai samalla viivalla Pandan kanssa.
Tämä nyt vain on fakta. Pandan suklaata ei kannata ostaa, se on kamalaa, sen sijaan lakritsin Panda osaa tehdä. Fazer taas tekee hyvää suklaata, mutta Fazerin lakritsit ovat kivikovia ja pahanmakuisia.
Meilläkin isovanhemmat raahaavat niitä Pandan juhlakonvehtirasioita lahjaksi vanhasta tottumuksesta, kun niin on aina ennekin tehty. Ja vaikka yrittäisi kaupassa vihjailla että joku muu on parempaa, niin silti ostavat Pandaa, kun "se kuuluu asiaan". Ei niitä nuorempi polvi syö, ainoastaan vanhukset joilta on makuaisti mennyt ja tupakoitsijat, joille on ihan sama mitä suklaata tarjotaan.
Hyviä suklaita ovat esim. monet belgialaiset, mutta myös esim. ihan Fazerilla on hyviä suklaita (Wienernougat, Fazerin sininen, Geisha). Mirabellin Mozartin kuulat ja medaljongit sekä Lindorfin suklaat ovat hyviä. Myös halvempia hyviä suklaita löytyy, esim. ihan tarjoustalossa myytävät tryffelit, merkkiä en muista, ovat todella hyviä.
Täytyy olla todella tyhmä ja typerä, jos noin toimii.
Monelle vaikka laitoksessa asuvalle yksinäiselle konvehtirasia voisi olla joulun pelastus, todellinen ilo.
Ääretöntä itsekkyyttä heittää roskiin.
maailmanlaajuinen ydinpommi ja hävittäisi koko ihmiskunnan hevonkuuseen.
Jos konvehtirasiakin pitää viedä roskiin. Ja sekin kielii siitä, ettei piiruakaan välitä, mitä omien lasten tulevaisuus täällä paskan ja ilmastonmuutoksen keskellä on. Vitut muista ja vitut mistään.
mutta kun niistä 90 prosentissa on hasselpähkinää, joille olen allerginen. Ulkomaisilta valmistajilta on huomattavan vaikea saada selvää vastausta siihen, mitkä konvehdeista eivät sitä sisällä, kun taas Pandalta tieto on mahdollista saada. Yleensä vastaus on "niissä kaikissa saattaa olla" (mutta siis Pandalta voi saada myös kunnon vastauksen), mikä ei kerro yhtikäs mitään tällaiselle lievemmin allergiselle, jota pieni hippunen ei haittaa mitenkään.
Eli juu-u, on Wienernougat ja Geisha ja Mozartin kuulat jne. parempia kuin Juhlapöydän konvehdit, mutta sattuneesta syystä joudun jättämään ne kaikki väliin. Anteeksi kovasti siitä.
kansanterveyttäkin. Harva oikeasti TARVITSEE enää lisää kiloja. Taas eilen tuli yksi Present-rasia. Mutta minä taidan viedä sen työpaikalle.
Ja pisän siitä, että ostokseni merkitsevät myös työtä suomalaisille.
avaamatonta suklaarasiaa (itse vien mieluusti, jokainen valitsee, ottaako niitä vai ei), niin voihan lahjoittaa vaikka naapurin mummolle. Jouluruokia jäi jäljelle vaikka kuin paljon ja annoin vähävaraiselle naapurille.