Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaaha, olen 40v ja eläkettä kertynyt mahtavat 70 euroa/kk. Mitä tehdä?

Vierailija
26.12.2010 |

Antakaapa vinkkejä. Ja ei, en ole loisinut vaan tehnyt työtä kovastikin mutta kun alle 21 vuotiaana tehtyä työtä ei lasketa, sitten opiskelin ja siihen aikaan se ei kerryttänyt eläkettä, sitten sain pätkätöitä ja niistä nyt ei paljoa tule ja sitten sain lapset ja siihen aikaan ei saanut siitäkään eläkettä. Oma yrityskin on ollut, mutta YEL-tulot tosi pienet koska yritys oli pienimuotoinen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo ei ole jo vakipaikkaa niin sellainen sitten jostakin ja kohtuu palkkainen. Siten puurrettava sinne 68 vuoteen asti ja toivottava, että jaksaa terveenä.

Vierailija
2/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa saada eläke vähän paremmaksi. Kannattaa varmaan myös harkita eläkesijoittamista tms. sillä kansaneläkkeellä ei eletä kovin leveästi. Olen itse ollut 21-vuotiaasta työelämässä pienellä palkalla, mutta silti eläkettä on kertynyt jo 300 euroa kuussa ja ikää on vasta 35.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelleä kun se on nostettu tuonne 65 vuoden paremmalle puolelle, alkaa elämä olemaan jo ohi. Mulle ainakin ihan sama mitä mä 7-kymppisenä tienaan.

Vierailija
4/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelleä kun se on nostettu tuonne 65 vuoden paremmalle puolelle, alkaa elämä olemaan jo ohi. Mulle ainakin ihan sama mitä mä 7-kymppisenä tienaan.

Vierailija
5/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkettä ei ole pahemmin kertynyt, ja nyt terveyskiin on mennyt...

Vierailija
6/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha stressata tosiaan.

Vierailija
7/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palkkakin on mahtavat 2000e/kk brutto että ei sitä eläkettä kerry kamalasti :)

Vierailija
8/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi 70 euroa tulee siihen kansaneläkkeen päälle. Kaikki kansalaiset saa sen normitulon, josta maksaa vaikka asuminen.

Vierailija
9/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähennetään kansaneläkkeestä.

Vierailija
10/10 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta ne nostaa eläkeiän 70 v ja 10 v kun menee ei kukaan saa valtiolta mitään eläkettä.

Kannattaa sijoittaa omaan asuntoon, sillä vuokra-asuntoja ei pysty olemattomilla tuloilla maksamaan.

Ja mielummin sen verran sivutuloja jotta voi palkata kodinhoitajan vaihtamassa vaippoja.

Valtiolta emme kaikki alle 40 v tule saamaan yhtään mitään n 25 v päästä