yhteishuoltajuus, ero ja pieni 1v lapsi
Elin hirveässä "suhteessa", jossa lapsen isä uhkaili, haukkui ja löi minua jo raskaus aikana. Olemme asuneet erossa jo puoli vuotta ja lapsi asuu viikot minulla ja joka toinen vkoloppu isällään tai sitten 6päivää minulla ja yhden isällään. Me emme ole käyneet lastenvalvojalla tai oikeudessa, joten lähihuoltajana mainintaa minusta ei ole missään paperilla olemassa. Onko totta, että en voi muuttaa lapseni kanssa ilman isän suostumusta? Minulla on 3kk kuluttua muutto 500km päähän ja siis en muuta kiusaksi.
Lapseni isä on sen sortin pahanilmanlintu, että tekee 100-varmasti kaiken tehdäkseen kaiken hankalaksi/mahdottomaksi.
Kommentit (3)
espoosta kainuuseen. Eli vaaditaanko silloin? Mitä jos isä ei suostu?
ja meidän uusi mkunta mihin muutimme vaati allekirjoituksen. Jos mies ei olisi kirjoittanut niin olisin mennyt hakemaan yksinhuoltajuuden ja oisin melko varmasti saanut sen koska mies tahallaan hankaloittaa tuollaisia asioita. se riittää syyksi,myös noin pitkä välimatka(meilläkin 300km) on syy yksinhuoltajuuteen
riippuu ihan paikkakunnasta, mihin voit muuttaa ilman toisen huoltajan suostumusta. jotkut maistraatit vaatii molempien huoltajien suostumuksen muuttoon, jotkut ei.