Mitkä väärin kirjoitetut sanat sua ärsyttää? esim empä tai kumpa yms...
No okei, en mäkään osaa tietenkään kaikkia, mutta mua ottaa facebookissa päähän kun ihmiset kirjoittaa empä kun se on enpä ja kumpa on kunpa ym samantyyppisiä sanoja
Kommentit (46)
Minua ei nuo yhdyssanat niin ärsytä, tiedän että ne tuottavat joillekin ihmisille vaikeuksia eivätkä he niitä tahallaan väärin kirjoita.
Mutta sen olen huomannut että ärsyynnyn ranskankielisten sanojen väärinkirjoituksesta: ei niihin sanoihin kannata laittaa ollenkaan aksentteja jos ei tiedä miten päin ne tulevat.
Eivät tahallaan kirjoita eivät. Ja ihan totta turiset – vieraskieliset sanat voidaan myös taivuttaa ihan turvallisesti
Versaillesin
Chamonixissa
Cannesiin
...mikäli ei tunne sitä toista tapaa.
sydämmen, enään, liuvos, lauvantai........
Itsellekin virheitä tulee. Olen ammatiltani erikoislääkäri ja käynyt ruotsinkieliset koulut. Eniten huvittaa se jos av:llä mainitsen ammattini kommentissa ja siihen tulee kirjoitusvirheitä niin ekana epäillään et voiko toi oikeesti olla lääkäri kun ei osaa edes kirjoittaa???!!! Mun sisälukutaito pn niin hyvä, että ymmärrän asiasisällön kirjainvirheistä huolimatta. Ne joilla tosiaan ei ole aiheeseen mitään muuta kommentoitavaa kuin kirjoitusvirheet ovat mielestäni melko yksinkertaisia ihmisiä...
Ei sitten mikään! Itsellekin virheitä tulee. Olen ammatiltani erikoislääkäri ja käynyt ruotsinkieliset koulut. Eniten huvittaa se jos av:llä mainitsen ammattini kommentissa ja siihen tulee kirjoitusvirheitä niin ekana epäillään et voiko toi oikeesti olla lääkäri kun ei osaa edes kirjoittaa???!!! Mun sisälukutaito pn niin hyvä, että ymmärrän asiasisällön kirjainvirheistä huolimatta. Ne joilla tosiaan ei ole aiheeseen mitään muuta kommentoitavaa kuin kirjoitusvirheet ovat mielestäni melko yksinkertaisia ihmisiä...
kun ei kukaan muu kuin apteekkari, saanut kirjoituksesta selvää.
Eivät tahallaan kirjoita eivät. Ja ihan totta turiset – vieraskieliset sanat voidaan myös taivuttaa ihan turvallisesti
Versaillesin
Chamonixissa
Cannesiin
...mikäli ei tunne sitä toista tapaa.