Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkomailla asuvat suomalaiset luitteko

Vierailija
24.12.2010 |

Luitteko Iltiksestä paruskunnasta, joka oli isopalkkaisessa työssä Hong Kongissa, oli vimpan päälle kalliit sairausvakuutukset ja mahdollisuus maailman parhaimpien lääkärien käyttöön, mutta niin vain tulivat kipin kapin Suomeen, kun tytär sairastui ja Hong Kongista ei saanutkaan hoitoa. Ja ihan julkiselta puolelta saivat Suomesta avun ilmaiseksi.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa näkyy hänen saamiensa lääkkeiden sivuvaikutuksena rasvan kerääntyminen kasvoihin (kortisoni) ja lisääntynyt karvankasvu (kortisoni ja muut hylkimisenestolääkkeet).

Nuo sivuvaikutukset ovat kuitenkin kevyttä kauraa sen rinnalla, minkä hyödyn ko. lääkkeet tuovat.

Vierailija
82/90 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole pitkä aika kun David Beckham valitsi samaisen suomalaisen lääkärin ja saman turkulaisen sairaalan kaikista maailman vaihtoehdoista.

tehdä maksansiirtoja?? Mielenkintoista putkinäköä havaittavissa sillä suunnalla sitten. Aasiassa en ole asunut, niin en voi alkaa analysoimaan miksi näin on käynyt HK'ssa, mutta voin vertailla esim. Suomen ja USAn terveydenhoitoa, ja kyllä valitsisen jälkimmäisen ihan ehdottomasti. Pääsen jopa heti hoitoon jos tarvitsee, ei tarvitse alkaa ennustamaan sitä akuutin hoidon tarvetta 4 vko ennen niinkuin Suomessa.

Päset hoitoon koska sinulla on kallis vakuutus. Suomessakin pääset, ja riittää ihan halpa vakuutuus. Usasta jos katsotaan ihan vaikka MRSA:n saastuttamien sairaaloiden määrää, saadaan oikea käsitys maanne sairaanhoidon tasosta ja voidaan jättää hölinäsi omaan arvoonsa.

nayttaa tulevan sellaisilta jotka eivat ole koskaan USAssa asuneet tai edes kayneet lomalla. Takalaisesta sairaanhoidosta ei ole mitaan kokemusta mutta kommenttia riittaa.

Nakisittepa USalaiset sairaalat, marmoripalatseja verrattuna johonkin keskussairaalaan Suomessa. On pelit ja vehkeet ja kaikki viimeisimmat koneet.

Maailman kruunupaat kayvat taalla itseaan hoidattamassa enemman tai vahemman salaa. En ole monenkaan kuullut Suomesta hoitoa hakevan.

Minulla on kokemusta molemmista maista, ei tarvitse kenenkaan pelata etta tulisin sinne itseani hoidattamaan ja ryostamaan vahaisia resurssejanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksiin ja raskauskomplikaatioihin? On niissä kehitysmaiden tasoa.

Vierailija
84/90 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsette kuolemaan hoitojonoihin. Älkää olko tyytyväisiä asuinmaanne terveydenhuoltoon koska palstamamma tietää ettei se voi olla Suomen veroista! Uskokaa palstamammaa, hän tietää.

Taitaa pointti olla se, että täältä lähdetään ulkomaille ja sitten tullaan kuppaa Suomen verovaroin katettua järjestelmää kun ulkomailla ei saakaan hoitoo

Jos ei asu Suomessa, ei kuulu Kelan piiriin eli sita ei voi kupata. Me kun tulemme vaikkapa lomalle Suomeen, niin kaikki terveydenhoito tapahtuu omasta pussista ja yksityisella.

Kuuluakseen Kelan piiriin, pitaa asua Suomessa. Eli suomeksi ja rautalangasta vaantaen, ulkosuomalainen ei voi kupata Suomen verovaroin katettua jarjestelmaa.

Vierailija
85/90 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki maksan vakuutuksesta paljon (huimat $280/kk/4 hlö) mutta Suomessa maksoin saman veroissa ja sain paljon huonompitasoista hoitoa ja erittäin hitaasti. Ei hyvä. Ja jos vielä sen lisäksi maksat vakuutuksesta Suomessa niin todellisuudessa maksat siitä terveydenhoidosta kahdesti. Hammashoitoonkin oli muistaakseni 9kk jono Helsingissä. Eilen varasin ajan itselleni, sain tiistaille.

Suosittelen tarkistamaan mitä vakuutuksesi kattaa. Olen aika varma, ettet tuolla 248$/kk juuri hammashoitoa kummempaa saa. Voi olla ikävä yllätys, kun sairastut syöpään ja hoitava lääkäri ilmoittaa, että vakuutuksesi ei kata tätä hoitoa, ja kysyy, löytyykö ylimääräistä 100 000 dollaria, jotta voidaan jatkaa hoitoja.

Laskeskelin mitä kattava sairausvakuutus Sveitsissä maksaa, jossa hyvin samanlainen systeemi kuin USAssa. Nelihenkisen perheen vakuutukset Sveitsissä maksavat 10 000 dollarista ylöspäin, mielummin tuollaiset 15 000 dollaria.

http://www.aijaa.com/v.php?i=7211066.jpg

http://en.comparis.ch/Krankenkassen/Default.aspx?s=einstiegsseite

Vierailija
86/90 |
25.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tarkistamaan mitä vakuutuksesi kattaa. Olen aika varma, ettet tuolla 248$/kk juuri hammashoitoa kummempaa saa. Voi olla ikävä yllätys, kun sairastut syöpään. Anteeksi olen että olen urpo.

no jos välttämättä noin kauheasti kiinnostaa niin tässä on lista siitä mitä kattaa (ot, hammashoitovakuutus maksaa $20/kk):

http://www.armymwr.org/UserFiles/file/Medical%20Benefits/2010%20DOD_SOB…

Syöpä, noh, aika jännä kun yksi kollega töistä on juuri sairaalassa syöpähoidossa, kumma kun pääsi hoitoon tosiaan. o_0

Miksi jollain Sveitsin hinnoilla on mitään tekemistä minun kannaltani? Eri maa, eri valuutta, erilainen verotus, tulo- ja kulutusrakenne. Sveitsi on aika vauras maa, itse asun suht köyhässä osavaltiossa.

Vierailija
87/90 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tarkistamaan mitä vakuutuksesi kattaa. Olen aika varma, ettet tuolla 248$/kk juuri hammashoitoa kummempaa saa. Voi olla ikävä yllätys, kun sairastut syöpään. Anteeksi olen että olen urpo.

no jos välttämättä noin kauheasti kiinnostaa niin tässä on lista siitä mitä kattaa (ot, hammashoitovakuutus maksaa $20/kk):

<a href="http://www.armymwr.org/UserFiles/file/Medical%20Benefits/2010%20DOD_SOB…" alt="http://www.armymwr.org/UserFiles/file/Medical%20Benefits/2010%20DOD_SOB…">http://www.armymwr.org/UserFiles/file/Medical%20Benefits/2010%20DOD_SOB…;

Syöpä, noh, aika jännä kun yksi kollega töistä on juuri sairaalassa syöpähoidossa, kumma kun pääsi hoitoon tosiaan. o_0

Miksi jollain Sveitsin hinnoilla on mitään tekemistä minun kannaltani? Eri maa, eri valuutta, erilainen verotus, tulo- ja kulutusrakenne. Sveitsi on aika vauras maa, itse asun suht köyhässä osavaltiossa.

Mistäs sä tuon repäisit, että olisit muka USAN armeijassa. Paha vaan ettei sinne oteta ulkomaalaisia. Eli keksipä toinen tarina

Vierailija
88/90 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sä tuon repäisit, että olisit muka USAN armeijassa. Paha vaan ettei sinne oteta ulkomaalaisia. Eli keksipä toinen tarina

Kuten moni palkka-armeija.

Kaksoiskansalaisuus on myös olemassa.

Vierailija
89/90 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://usmilitary.about.com/od/enlistedjobs/a/noncitizen.-uMT.htm

Ja kun armeijan on käynyt niin kansalaisuuden saa helpommin...

Vierailija
90/90 |
27.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mitä iloa siitä on jos sitä on tarjolla vaikka 5%:lle väestöstä?

No siitä on sitä iloa että kun kuuluu siihen 5% saa sitä hyvää hoitoa.