Ulkomailla asuvat suomalaiset luitteko
Luitteko Iltiksestä paruskunnasta, joka oli isopalkkaisessa työssä Hong Kongissa, oli vimpan päälle kalliit sairausvakuutukset ja mahdollisuus maailman parhaimpien lääkärien käyttöön, mutta niin vain tulivat kipin kapin Suomeen, kun tytär sairastui ja Hong Kongista ei saanutkaan hoitoa. Ja ihan julkiselta puolelta saivat Suomesta avun ilmaiseksi.
Kommentit (90)
ei saa hoitoa vaikka maksaa kallista sairausvakuutusta?
Maksan siirto
Toisissa maissa esim. taikausko tms. estää tehokkaasti elimien saamisen kuolleilta.
Pohjoismaat taitavat olla todella edistyksellisiä siinä suhteessa.
Ovatko siis kuitenkin Suomen Kelan piirissä, jos kerran hoito Suomessa olisi ilmaista? Itse asun ulkomailla, ja olen jo 16 vuotta ollut Suomen "ilmaisen" sairaanhoidon ulkopuolella.
Toisissa maissa esim. taikausko tms. estää tehokkaasti elimien saamisen kuolleilta.
Pohjoismaat taitavat olla todella edistyksellisiä siinä suhteessa.
Ovatko siis kuitenkin Suomen Kelan piirissä, jos kerran hoito Suomessa olisi ilmaista? Itse asun ulkomailla, ja olen jo 16 vuotta ollut Suomen "ilmaisen" sairaanhoidon ulkopuolella.
Lapsen vointi oli todella huono ja huippusairaalat vaan pyöritteli asiaa ja hoiti omilla konsteillaan. Suomessa sanottiin, että on tehtävä välittömästi elinsiirto.
Honkkari tuskin on taikauskoinen maa
Ja eikös Hong Kongissa asu todella paljon kiinalaisia? Ajattelin, että heidän uskonnoissaan tai uskomuksissaan on jotain elinsiirtoa vastaan.
En ole lukenut juttua mutta eivät ulkomailla vakituisesti asuvat saa ilmaista hoitoa Suomessa. Mutta heti kun muuttavat takaisin Suomeen, kuuluvat taas Suomen sairausvakuutuksen piiriin. Eikös se näin mene?
Ja eikös Hong Kongissa asu todella paljon kiinalaisia? Ajattelin, että heidän uskonnoissaan tai uskomuksissaan on jotain elinsiirtoa vastaan.
Ei maksaa voi parantaa jos se on sairas. Ihan sama lääketiede siellä on brittiläisellä puolen kuin täälläkin. Homma vaan ei toimi ulkomailla edes rahalla.
on oltava töissä 6 kk vähintään, sitten on taas kelan piirissä ja vakuutukset alkaa juoksemaan.
sopivaa maksaa. Ainahaan mahdollisuudet ovat paremmat kun omasta etnisesta ryhmasta etsitaan.
sopivaa maksaa. Ainahaan mahdollisuudet ovat paremmat kun omasta etnisesta ryhmasta etsitaan.
Vasta Suomessa sanottiin että nopeasti maksansiirto.
Vasta Suomessa sanottiin että nopeasti maksansiirto.
100% suomalaiseen uutisointiin.
Siita kuuluisasta Newsweekin artikkelistakin jatettiin pois kaikki mika vahankin kritisoi Suomea.
Stuxnet viruksesta en ole lukenut sanaakaan. En myoskaan USAssa ole lukenut sanaakaan niista suomalaisista megatahdista jotka ISn mukaan ovat pompanneet elokuvateollisuuden taivaalle.
tehdä maksansiirtoja?? Mielenkintoista putkinäköä havaittavissa sillä suunnalla sitten. Aasiassa en ole asunut, niin en voi alkaa analysoimaan miksi näin on käynyt HK'ssa, mutta voin vertailla esim. Suomen ja USAn terveydenhoitoa, ja kyllä valitsisen jälkimmäisen ihan ehdottomasti. Pääsen jopa heti hoitoon jos tarvitsee, ei tarvitse alkaa ennustamaan sitä akuutin hoidon tarvetta 4 vko ennen niinkuin Suomessa.
mutta ko. pari oli varmaan siis edelleen Kelan piirissa, koska ainakaan mulle ei ilmaiseksi julkisen puolen sairaanhoitoa Suomesta heru... Olen kylla kaynyt joskus yksityiselta hakemassa "toisen mielipiteen" mutta noin yleensa taalla asuinmaassani on erittain korkea terveydenhoidon taso, ja taalla on meidan perhetta hoidettu paremmin kuin konsanaan Suomessa (mm. minulta loydetty ja hoidettu oireettomaksi harvinainen mutta vaarallinen sairaus, jonka oireisiin sain Suomessa pelkkaa hymistelya etta "olet nuori ja terve, emme siis ala tutkimaan") ihan julkisella puolella.
mutta ko. pari oli varmaan siis edelleen Kelan piirissa, koska ainakaan mulle ei ilmaiseksi julkisen puolen sairaanhoitoa Suomesta heru... Olen kylla kaynyt joskus yksityiselta hakemassa "toisen mielipiteen" mutta noin yleensa taalla asuinmaassani on erittain korkea terveydenhoidon taso, ja taalla on meidan perhetta hoidettu paremmin kuin konsanaan Suomessa (mm. minulta loydetty ja hoidettu oireettomaksi harvinainen mutta vaarallinen sairaus, jonka oireisiin sain Suomessa pelkkaa hymistelya etta "olet nuori ja terve, emme siis ala tutkimaan") ihan julkisella puolella.
Paljonko maksat tuosta lystistä?
hoito oli ihan julkisella puolella asuinmaassani, maksan 15% omavastuuta mutta hinnat ovat paljon halvemmat kuin Suomessa (esim. yleislaakarin konsultaatio 23 EUR, erikoislaakarin konsultataatio n. 40 EUR - ja noista summista maksan siis itse vain sen 15%). Ihan Euroopassa asumme, taalla on erinomainen julkinen sairaanhoito.
Usan terveydenhoito on lähinnä vitsi. Edes vakuutuksella siellä ei mitään ihmietä saa. Lue vaikka Kristiina Heleniuksen kirja syöpänsä hoidosta usassa.
http://www.cancer.fi/potilaatjalaheiset/potilaskertomukset/helenius/
hoito oli ihan julkisella puolella asuinmaassani, maksan 15% omavastuuta mutta hinnat ovat paljon halvemmat kuin Suomessa (esim. yleislaakarin konsultaatio 23 EUR, erikoislaakarin konsultataatio n. 40 EUR - ja noista summista maksan siis itse vain sen 15%). Ihan Euroopassa asumme, taalla on erinomainen julkinen sairaanhoito.
et siis maksa vakuutuksesta mitään. Kerrotko maan vielä
Usan terveydenhoito on lähinnä vitsi. Edes vakuutuksella siellä ei mitään ihmietä saa. Lue vaikka Kristiina Heleniuksen kirja syöpänsä hoidosta usassa. <a href="http://www.cancer.fi/potilaatjalaheiset/potilaskertomukset/helenius/" alt="http://www.cancer.fi/potilaatjalaheiset/potilaskertomukset/helenius/">http://www.cancer.fi/potilaatjalaheiset/potilaskertomukset/helenius/</a…;
eli en tieda miten tama muhun liittyy, meilla on taalla Keski-Euroopassa erinomainen sairaanhoito julkisella puolella. ;-)
Kysyin maksatko vakuutusta siellä Belgiassa, vai onko siellä ilmaista terveydenhoito.
Kysyin maksatko vakuutusta siellä Belgiassa, vai onko siellä ilmaista terveydenhoito.
en paivysta taalla koko ajan... ;-) Taalla on ns. mutuelle systeemi, eli ei ole "ilmaista" mutta eipa ole Suomessakaan ilmaista vaan ihan verotuksessa maksetaan, aika lailla samanlaisin periaattein. Eli ei mistaan yksityisesta sairausvakuutuksesta ole kyse.
ei saa hoitoa vaikka maksaa kallista sairausvakuutusta?