Kertokaapa mitä kannattaisi työhönsä kyllästyneen sairaanhoitajan tehdä?
Itse olen miettimässä eri vaihtoehtoja; Vaihtaisiko kokonaan eri alalle vai lähtisikö opiskelemaan esim. yliopistoon hoitotiedettä? Terv.huollon opettajaksi en halua, mitä muita vaihtoehtoja minulla on? Kuka niistä osaisi kertoa? Onko vielä olemassa jotain ammatinvalinnanohjausta vai kuuluiko se kouluikään?
Kommentit (24)
joudun tekemään suuren osan lääkäreiden työstä, joten vastuuta kuule on ollut ihan tarpeeksi.
Olen just katsonut toimistoapulaisen hommia, niissä tienaa saman verran, kevyt päivätyö, eikä tartte ottaa vastuuta kuin papereista ja työyhteisökään ei varmaan ihan kurkkuun käy..
mietit sitten muutaman kuukauden ajan elämäsi suuntaa, ajelehdit, nautit, kyllä sieltä jostain sisimmästä vastauskin sitten löytyy esittämiisi kysymyksiin
Arki on ollut aika armotonta!!
Ei täältä nyt ihan kaipaamiani vastauksia tullut, mutta eikö oikeesti kukaan osaa antaa vinkkiä kenen kanssa näistä asioista vois jutella?
3 paikasta ovat oikein takaisin soittaneet ja kyselleet töihin jonne soitin.
Monet opiskelee esim. hierojaksi tai riippuen suuntautumisestasi sairaanhoitajana voisit harkita oman alasi yksityis yrityksen perustamista jos löytäisit vielä saman henkisiä ihmisiä kimppaan.
Tai kuinka olisi joku luontaishoito juttu (homeopatia, vyöhyketerapia tms.) tai hakeudu yksityiseen sairaalaan töihin - vois palkka olla parempi sekä työolosuhteet.
ketjussa tulee typerää vastakkain asettelua ja asiattomia kommenttejä hoitajat vs. lääkärit. Sama työhän hoitajilla ja lääkäreillä on eli sa sama potilas, ihminen. Eli yhteistyötä pitäis tehdä eikä aukoa päätään kenenkään reviireistä. Lääkärit pysyköön lestissään kuten hoitajatkin ja tehköön kukin oman työnsä ammattitaidolla ja sopuisalla yhteistyöllä.
Vierailija:
Olen just katsonut toimistoapulaisen hommia, niissä tienaa saman verran, kevyt päivätyö, eikä tartte ottaa vastuuta kuin papereista ja työyhteisökään ei varmaan ihan kurkkuun käy..
Työaika ihanteellinen lapsiperheelle eikä tarvitse kantaa sellaista vastuuta saatika kuunnella omaisten naputusta joka asiasta...
niin, ja varmaan pääsee kahvitauollekin joskus, toisin kuin vuodeosastolla.
Vierailija:
Itse olen miettimässä eri vaihtoehtoja; Vaihtaisiko kokonaan eri alalle vai lähtisikö opiskelemaan esim. yliopistoon hoitotiedettä? Terv.huollon opettajaksi en halua, mitä muita vaihtoehtoja minulla on? Kuka niistä osaisi kertoa? Onko vielä olemassa jotain ammatinvalinnanohjausta vai kuuluiko se kouluikään?
Siinä olis hohtoo!! Easy money. Ymmärrät hygienin päälle ja osaat olla empaattinen; täyshoitoa pojille!! Ehkä myöhemmin ryhdyt porttolan emännäksi ja palkkaat seksityöläisiä; kuinka tärkeää on, että osaat selvittää ammatin vaatimukset ja hygieniajutut!!
kalu.
alaan kyllästynyt. Lääkärit joutavatkin vastuunsa kantamaan triplapalkoillaan. Tällä plakalla mitä hoitajat saavat, ei tarvisi olla yhtään mitään vastuuta. Saman palkan ansaitsee joku konttorirotta, jonka käsissä ei oo sentäs ihmiselämät.
Vierailija:
alaan kyllästynyt. Lääkärit joutavatkin vastuunsa kantamaan triplapalkoillaan. Tällä plakalla mitä hoitajat saavat, ei tarvisi olla yhtään mitään vastuuta. Saman palkan ansaitsee joku konttorirotta, jonka käsissä ei oo sentäs ihmiselämät.
No ehkäpä sinun todellakin sitten kannattaa vaihtaa alaa, jos noin kurjat on mietteet. Ja minä kun luulin, että hoitoalalle mennään kutsumuksesta...
TOKIHAN SINNE KUTSUMUKSESTA MENNÄÄN, MUTTA IKÄVÄ KYLLÄ SE KUTSUMUS EI MAKSA TALOLAINOJA SUN MUUTA
Täällä myös sairaanhoitaja jota ei hoitohommat vähempää voisi kiinnostaa.. paskalla palkalla pitää raataa ja kantaa vastuuta potilaista, joskus vielä työasiat kantautuvat kotiin saakka. Kannattaa suhteuttaa oma työpanos palkkaa vastaavaksi niiin jaksaa vielä muutaman vuoden!!
Nyt olen kotona lasten kanssa ja kauhulla odotan, kun pitää taas mennä töihin. Mietin myös koko ajan muita vaihtoehtoja. Jotenkin vaan tuntuu vähissä olevan:(
terveydenhuoltoalalla. Päivätyö, hyvä palkka, hyvät edut, ihanat työkaverit ja mitä vielä. En viitsi monellekaan tutulle kertoa, kuinka huippu paikan oon saanut. Ja vielä 1 v. valmistumisen jälkeen vakkari paikka.
Olen todella onnellinen.
töihin, vkl:t vapaat ja iltavuorokin loppuu jo 19.30! Olen ollu aiemmin vanhustyössä, ett tosiaan odotan tota uutta työtä kuin kuuta nousevaa. Toivottavasti löydät itellesi jonkun mukavan ja kiinostavan työn!!!!Loppupelissä kuitenkin hieno ammatti meillä, ainakin mun mielestä!
Tiedän kyllä tunteen jos oikeen ottaa päähän noi työkuviot!!
T.sh vm 2000
ja vielä vuorotyö ja vuosikaudet pätkätöitä teetetään!!!!!!!!!!
ÄLKÄÄ HAKEUTUKO HOITOALALLE!!!
MIKÄ MUU TYÖ TAHANSA ON PAREMPI.
Onko roskakuskilla, gynekologilla, kaupan kassalla tai ruumiin avaajalla kutsumus?
No miten on pummit ja työttömät tai muut yhteiskunnan loiset?
Se, ettei ole todellisuudessa vastuuta paljon mistään.