Kummi unohdettiin... taas
Jos lapsenne on vielä niin nuori, ettei itse pysty/osaa/ymmärrä hankkia kummille jouluksi jotain, jätättekö kummin muistamatta?
Itselläni 3 x 1-3 vuotiasta kummityttöä. Itse tapani mukaan vein lahjat, mutta ei edes kortilla muistettu, pien joulukukka ei varmaan ehkä olisi vienyt perikatoon ketään. En mitään isoa lahjaa odottanutkaan, mutta minä vien vieläkin kummilleni kukan jouluna tai muistan edes kortilla ja olen 25 vuotias... Ajattelemattomutta, vai eikö nykyajan äitejä kiinosta muu kun, että oma kullannuppu saa taas uusia tavaroita.
Kommentit (42)
omille lapsilleni kummit ovat niin tärkeitä.
Hauskaa Joulua kuitenkin
on 1 v 4 kk ja molempina jouluina oon ostanu pikkulahjat kummitädeille ja paketin päällä lukee t. kummityttö. Minusta kiva pikku muistaminen!
mutta emme mekään ole saaneet kummilapsilta (8) kuin joiltakin oman kortin, joiltakin vain perheen yhteinen. Ja silti olen tyytyväinen.
Muistaa voi muutenkin ja muulloinkin.
No minua ei ole muistettu koskaan mitenkään muuten eikä muulloinkaan. Viestiä tulee ennen joulua, että "koska pääset käymään joulupukin asioilla".. Olen pyytänyt hoitoon kummilapsia-ei käy. "et pärjää kun sinulla ei ole biologisia lapsia"
Kylään ei pyydetä kun silloin kun saa jotain tavaraa lapselle. Voi, kun osaisi kummeudesta kieltäytyä jotenkin kauniisti.
Nyt jokainen äiti, jolla edes vähän omallatunnolla käväisi, niin laittakaa edes joulutekstari kummille.
Muuten tasapuolisesti hyvää joulua kaikki :)
Isommilta kummilapsilta on tullut kiitostekstareita joulun ja synttäreiden jälkeen.
Ikinä eivät vaivaudu lasta tapaamaan, jotain krääsää lähettävät jouluna ja synttäreinä ja VAATIVAT, aikuiset ihmiset, jotain vitun kiitollisuutta? Painukoot koko kummit helvettiin.
BTW kirkostakin erottiin, niin että siinäkään milessä ei sido se kummius. Anti heittää.
sinä et saa sitä mitä haluat ja kummilapsiesi vanhemmille olet vain lahjakone.
ei kummia tarvitse muistaa- vaan kummi muistaa kummilasta
t. 4:n tytön tyytyväinen kummi
Anteeksi vaan, mutta en taida olla lapsesi kummi. Minä haluaisin tavata kummilapsiani, mutta kun "me ei tykätä että meillä käydään" Tottakai jouluksi tai ennen synttäreitä laaditaan jotain saatanan lahjalistaa jonneen blogipalstalle, ja pyydetään sitä hartaasti noudattamaan. Meitä on niin moneen junaan, mielstäni kaikista parasta olisi se, että kummit muistaisi kummilapsiaan ja toisinpäin. Tosiaan, en tarkoita kummin-muistamisella mitään muutakun kiitosta, esim. korttia!
mulle riittää kummina kortti jouluna ja että voi nähdä muuten ihan ympäri vuoden.. synttärilahjan hankin ja joskus nimpparikin.. mutta en odota saavani kummilapseltani mitään.. piirustukset ja kortti ovat täysin riittävät.. t. 24v 5vtytön kummitäti
Anteeksi vaan, mutta en taida olla lapsesi kummi. Minä haluaisin tavata kummilapsiani, mutta kun "me ei tykätä että meillä käydään" Tottakai jouluksi tai ennen synttäreitä laaditaan jotain saatanan lahjalistaa jonneen blogipalstalle, ja pyydetään sitä hartaasti noudattamaan. Meitä on niin moneen junaan, mielstäni kaikista parasta olisi se, että kummit muistaisi kummilapsiaan ja toisinpäin. Tosiaan, en tarkoita kummin-muistamisella mitään muutakun kiitosta, esim. korttia!
Minä en sitten taas olisi koskaan kaivannut lapselle kummilta lahjoja. Vain kiinnostusta ja aikaa, lapselle jotakuta perheen ulkopuolista aikiusta jota Kiinnostaa.
Vain niitä perhanan lahjoja tulee, ei koskaan kirjettä tai puhelinsoitto saati että voisi käydä...
Sain itse 0,5 vuotiaalta kummitytöltä punaviinipullon :) Ensin nauratti, mutta vanhemmat olivat viitsineet muistaa minua :)
Hyvä mieli tuli!
Aloittaja! Ymmärrän täysin, hyväksikäyttöähän tuo on. Kyllä meidän suvussa on ollut aina tapana muistaa kummia jotenkin. Lapsena piirrettiin itse kortti tai annettiin vaikka valokuva. Kun vanhenin, vein joulukukan. Nykyajan äidit oppivat jostain nämä kiittämättömät tapansa.. Pelottaa mitä heidän lapsistaan tulee.
Me muistettiin kaikkia kummejamme (tai heidän lapsiaan, jos lapsellisia), niin minun kuin molempien lapsienkin kummeja mutta yksikään nuoremman pojan kummeista ei muistanut mitenkään häntä. Aika hämmästyttävää, että ei edes korttia tullut 3-vuotiaalle.
Saa nähdä, muistaako kummilapseni äiti tänäkään vuonna laittaa edes kiitostekstaria lahjasta. Asutaan sen verran kaukana, että tavataan kyllä aina silloin tällöin, mutta joululahjan laitan aina postitse. Kahtena edellisenä jouluna ei noteerannut mitenkään, vaikka laitin mailin, että lahja tulossa ja seurantakoodin. Olisi siinä yhteydessä voinut edes vastata kiitoksella tai vaikka joulun jälkeen. Ei mitään ole kuulunut. Sama koskee synttärilahjaa. Eipä niistäkään ole kiitosta koskaan tullut tai mitään kommenttia. Synttäreille ei välimatkan takia päästä, eikä kyllä ole kutsuttukaan.
siis pitääkö kummeja muistaa? miksi? kortin lähetin, mutta ei kai hän odota meiltä lahjaa?... nyt hävettää..
Minä en ainakaan kaipaa mitään lahjoja kummilapsiltani!
siis pitääkö kummeja muistaa? miksi? kortin lähetin, mutta ei kai hän odota meiltä lahjaa?... nyt hävettää..
Ai miksi? Siksi, koska ainakin minä olen kummilapseni elämässä, autan, neuvon, olen tukena ja kaikenlisäksi muistan jouluna, syntymäpäivänä, nimipäivänä, muuten vaan! .. otan hoitoon, vien eläintarhaan... Miksi minua ei pitäis muistaa? Edes 1,5 euron robinhood hyasintilla?
Joulukortit on kummeille lähetetty joka joulu joko lapsen nimellä tai koko perheen voimin.
Emme itse ole odottaneet, että kummit tuovat lapsille lahjoja, koska se ei ole meille tärkeää. Tärkempää on kummin antama aika lapselle ja onhan muutaman kerran kummeja saatu lapsenvahdiksi molemmille lapsille.
Sen takia olemme aina halunneet muistaa kummeja edes pienellä lahjalla jouluisin, jotta tietävät meidän arvostavan heidän tarjoamaan apua, kun sitä on tarvittu.
Minä en itse kummina kyllä odota saavani lahjaa kummilapselta/vanhemmilta.