Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lääkärit viettää jouluaan..

Vierailija
23.12.2010 |

Menevätkö täyshoitoloihin, missä joulu on valmiiksi tehty ruokineen ym?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on siivottu ja laitettu ruoka.

Vierailija
2/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan :) Jouluruuat itse tehty pääosin. Siivoja käynyt siivoamassa. Meillä tosin käy siivooja muutenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 25t töissä.

Muuten ihan kotona perheen parissa, laatikoita sain juuri uuniin.

Vierailija
4/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt vielä töissä, mutta jouluna vapailla. Ja ihan kotona vietetään. Aamulla haetaan kuusi ja siitä se lähtee. Ei päivystyksiä tänä vuonna, joka on ihana asia perheen kannalta.

Naapurin lääkäriperhe viettää joulua Australiassa, jos nyt toisenkin lääkärin joulunviettotapoja haluat tietää.

Mikä on aloituksen pointti? Missä paperimies viettää joulua?

Vierailija
5/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatun nosto että jaksatte laittaa omaa jouluanne, rassaava työ tuo lääkärin ammatti, kait sitä sitten työn vastapainoksi jaksaa, ja siitähän se joulumieli juuri tuleekin!

Vierailija
6/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman puolukkaviinin kera?

Vierailija
7/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viiniä juon hitusen vain Pyhällä ehtoollisella, Joulun vietän raamattua lukien, kaipaan poisnukkuneita omaisiani.

Vierailija
8/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkin päivää, puoliso siivosi. Ammatti ei taida joulun viettoon meillä vaikuttaa...

Lääkärikaveritkin paistaa kinkkuja ja laatikoita ja siivoaa ihan itse.

Terv. Erikoislääkäri

Vierailija
9/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan muuten vain utelias lääkäreiden joulusta, ei näihin kyselyihin ole pakko vastata, jotenkin tuntuu vastakarvaan silittämiseltä kun menee kähjäämään näitä valkotakkeja!

Vierailija
10/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi koristeltu ja kinkku jo paistettu. Huomenna teen jälkiruuan. Mies tulee jouluaattona aamupäivällä päivystämästä ja työvuoro on 25 h. Kun on nukkunut niin voidaan aloittaa joulun vietto. Mulla ei onneksi ole töitä jouluna.

Niin. siivooja käy meilläkin, koska kahden päivystustyötä tekevän lääkärin perheessämme on keskimäärin 4 yhteistä vapaapäivää (viikonloppuisin) kuukaudessa. Haluan joskus viettää vapaa-aikaa.

Kiitos joulun toivotuksista! Mukavaa ja rauhallista joulua!

Vierailija
11/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin töistä tullessa. Käytiin kaupassa hankkimassa jouluruoat. Syötiin. Keitin sekahedelmäkiisselin. Kuunnellaan joululauluja ja napostellaan herkkuja. Huomenna käydään vielä viemässä veljen perheelle joululahjat. Nautitaan rauhallisesta joulutunnelmasta. Saunotaan ja syödään hyvin. Jaetaan lahjat.

Joulupäivän päivystän. Mies ja lapsi menee anoppilaan yöksi, vievät ja hakevat minut töistä. Tapaninpäivänä nukun päivystyksen univelkoja.

Rauhallista joulua kaikille!

Vierailija
12/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ensimmäinen joulu 7 vuoteen, ettei kummallakaan ole töitä jouluna. Ja toinen molemmille vapaa joulu niiden 12 vuoden aikana kun meillä on ollut lapsia.

Varsinkin ennen erikoistumista lapset joutuivat olemaan jopa päiväkodissa (ympärivuorokautinen) jouluna, kun molemmat vanhemmat olivat töissä. Useimmiten homma menee niin, että toinen on töissä ja toinen laittaa joulua lapsille. Sukulaiset ovat kaukana, joten sinne ei yleensä voida lähteä. Eli nyt oikeasti nautitaan, ihanaa kun ehtii itse laittaa ruokaa jne..

Eli ihan itse on siivottu ja laitettu ruokaa, jonotettu marketeissa, kuskattu kuusi autonkatolla, paketoitu lahjoja yömyöhään, jne. ;-)

t. lääkäripariskunnan toinen osapuoli

Vierailija
13/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona vietetään aivan normaalia joulua. Laatikot olen saanut laitettua, rosollin tehtyä ja kinkun paistettua. Kuusi koristeltiin juuri, ja näyttää siltä että ehkäpä se joulu vielä tähän taloon tulee. Isäntä päivystää huomenna, itse ajattelin vielä muutaman pellin piparkakkuja aamulla pyöräyttää, lahjoja paketoida ja käydä haudalla lasten kanssa.

terv. vaimo, suurperheen äiti ja ylilääkäri

Vierailija
14/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkein kirkkopyhä ihmisille, yhdessäoloa läheisten kanssa, se on suuri asia, on mennyt vuosia, kun tällainen toteutuu, tuntuu ihanalta!

Vierailija
15/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ajattelit niiden lääkäreiden "suurten" kokonaisansioiden syntyvän ellei siitä, että töissä ollaan kaikki juhlapyhät, yöt ja viikonloput, kun muut juhlivat ja lepäävät?

Teen töitä keskimäärin 60-80 tuntia viikossa ja olen yleensä töissä silloin, kun muut nukkuvat ja juhlivat. Varaa voisi olla täysihoitolaan, muttei koskaan aikaa.

Vierailija
16/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen tehnyt laatikot itse, mutta tänä vuonna lintsasin ja ostin ne paikalliselta leipomolta. Kinkku odottaa uuniin laittoa. Ollaan ihan perheen kesken tämä joulu.

Vierailija
17/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen ja sukulaisten kanssa. Ruuat itse tehty ja siivooja siivonnut eilen. Joulupäivänä sitten 24h päivystys yliopistollisen sairaalan etupäivystyksessä, huoh... Hyvää joulua ja tsemppiä kaikille päivystävillle kollegoille!

Vierailija
18/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisaamusta kymmenestä seuraavaan aamuun kymmeneen etupäivystys ja tapaninpäivan aamuna uudestaan.

Joulupäivän iltana syödään kinkku ja jaetaan lahjat kotona.

Pieni lapsi ei kalenterin päälle ymmärrä, joten olen toistaiseksi tehnyt joulupäivystyksiä ihan mielelläni.

Sairaaloissa on muuten jouluna oikein kaunis tunnelma. Potilaat ovat hieman tyytyväisempiä ja työntekijät vähän kohteliaampia toisilleen ja potilailleen kuin tavallisesti.

Vierailija
19/24 |
23.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella työsarkaa, onko ihan pakko painaa tällaista työrupeamaa, ihan pian on varmasti loppuun palanut, vai ahneudestako on kysymys?

Vierailija
20/24 |
24.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ihmettelen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä