Miesten alkoholinkäytöstä
Puhuin tässä viikonloppuna, hämmästyin kun jokaisen keskustelussa mukana olleen mies kuulemma juo usein alkoholia. Joka viikonloppu tissutellaan jompi kumpi päivä helposti yli kymmenen olutta, tai viskiä / viinaa. Sitten aamulla ollaan buranan avulla jotenkin mukana arjessa taas.
Siis ei ole tarkoitus jeesustella, vaan ihmettelin lähinnä, miten miesten fyysinen ja henkinen kunto kestää tälläisen "rentoutumisen", jokainen näistä miehistä on yli 35-vuotias.
Kommentit (13)
Meillä kyllä viiniä juodaan viikonloppuna, mutta viikolla ei tippaakaan mitään. Mies ei juo viskiä/viinaa muutenkaan, viiniä ja olutta vain. Onneksi on enempi urheilun ystävä kuin tissuttelun ;)
Meillä kyllä viiniä juodaan viikonloppuna, mutta viikolla ei tippaakaan mitään. Mies ei juo viskiä/viinaa muutenkaan, viiniä ja olutta vain. Onneksi on enempi urheilun ystävä kuin tissuttelun ;)
Mulle kelpaa urheilun ystävä, ei enää toista alkoholinystävää kaipaa.
Mutta otin asian puheeksi mieheni kanssa. Kysyin suoraan eikö hän voi olla yhtä kokonaista viikkoa juomatta, ei tipan tippaa. Kerroin huoleni kumpuavan hänen vanhemmistaan joille alkoholi maistuu usein. Äkkiä tulee ärsyttävä tapa ja itsekin siirtyisin ennemmin tai myöhemmin asiasta jankujattajaksi jos joutuisin sitä aina katsomaan. Näin oravanpyörä olisi valmis.
Mies jäi itsekin miettimään asiaa ja nyt meillä on ollut jo kolme kuukautta kohtuullista alkoholinkäyttöä. Noin 1-2 kertaa kuussa kavereiden kanssa ja joskus saunaolut. Ei enää ainaista tissuttelua.
Elimistö ja vaimo kiittää =)
Kun voi valita elämänsä, niin en enää toista kaljatissuttelijaa ottaisi. Olen kait ite tiukkapipo sitten.
Saa mies toki joskus juoda, mut en edes tuollaista katselisi yhtään.
mieheni kuuluu tuohon kastiin, mutta osallistuu silti päivähommiin, samalla tavalla kuin arkenakin. Siksipä tuo ei minua haittaa.
Se on puhdas fakta, että suurinosa miehistä juo liikaa. Ei tuollainen juominen välttämättä kunnon päälle vielä pahemmin käy, mutta viina/viski tai päälle kymmenen olutta joka viikonloppu menee todellakin yli sallitun rajan. Mielestäni alkoholi on sallittua erityistilanteissa ja viikonloppu juomana maksimi on sen pari saunakaljaa...
mieheni oli kanssa tuollainen ennen. Ei siitä sinänsä mitään haittaa ollut. Alkoi vaille nelikymppisenä lihomaan vaan ihan hirveästi, taisi yli kolmekymmentä kiloa tulla aika nopeasti lisää painoa.
Huolestui terveydestään ihan itse ja vähensi määrää(meni siihen varmaan vuoden verran) tuollaiseen pariin saunaolueen ja alkoi viikonloppuisin harrastamaan enemmän liikuntaa.
Pidän kyllä tästä nykyisestä versiosta enemmän :)
Mutta kyllä ne naisetkin monesti osaa tissuttelun taidon!
Meilläkin tissutellaan, mutta meillä se tarkoittaa suunnilleen viinipullo puoliksi lauantai-iltana tai sitten saunasiideri/-olut, korkeintaan kaksi. Sitten joskus jos on vieraita niin voidaan ottaa vähän enemmänkin.
Olen itsekin kauhulla kuunnellut kaverien miesten "sixpäkki illassa, viikonloppuna mäyräkoira" -menoa. Johan siitä luulisi kaloreitakin tulevan hirveästi?
kanssa tissuttelijamiehestä. Aluksi se ei haitannut, mutta vuosien mittaan se kyllä söi. Aina piti viikonloppuna napata se mäyräkoira ja muuta paukku. Sama kaljanlöyhkä joka hiton viikonloppuilta. Arkisin meni pari tai sixpäkki.
Kyllä mies jaksoi kotitöitä tehdä ja lasten kanssa auttaa, mutta oli kyllä äkäinen aika usein. Tuloksena oli särkylääkkeistä ja tissuttelusta rasvamaksa. Oli miehen pakko lopettaa. Tuosta on jo monta vuotta, mutta muistan vielä hyvin nuo illat.
10 vuoden kuluttua. On työni puolesta paljon kokemusta keski-ikäisistä tissuttelijoista, jotka eivät mielestään ole ikinä olleet alkoholisteja. Sitten joku paikka, tai mieli kramppaakin.
etten katselisi tuollaista alkoholinkäyttöä.