Uskaltaisitko vielä 31-vuotiaana raskautua?
Itsellä on ikää tuo ja jo kaksi lasta. Olin ajatellut etten enää yli 30-vuotiaana uskalla lasta yrittää. Mutta nyt tekisikin mieli. Olikos tässä iässä kuinka suuret riskit ja mihin? Mistä löytyisi faktatietoa?
Kommentit (53)
Kyllä jos jännä mies löytyy joka panee sinua ja maksaa elarit sitten koska ero tulee jossain vaiheessa.
Oletko se sama, joka 25-vuotiaana kyseli, vieläkö näin vanhana kannattaa lähteä opiskelemaan?
Vielä?
Eikö tuo oo ihan normaali aloitusikä
Uskalsin. Kaikki meni oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Joo
17 vuotta vanha aloitus, oliko ihan pakko nostaa esiin?
Ja taas jotkut pösilöt vastaamassa ikivanhaan aloitukseen,
Nuorella on helpompaa raskautua siksi, koska keho palautuu nopeammin. Palautuu se keho kyllä 50-vuotiaallakin, mutta suhteessa hitaammin.
35 ja vauva tulossa. En todellakaan koe itseäni liian vanhaksi!
No ei kai kukaan tee lasta alle 30 vuotiaana, siinähän on elämä ja nuoruus pilalla?!
Onnistuiskohan vielä näin 31-vuotiaana?
Sulla on jo 2 lasta tehtynä, joten riskejä mihinkään ei ole. Tee vaan se 3 jos haluat. Tiedän 40 vuotiaitakin tuttuja jotka tehneet sen ekan lapsen ja heilläkin meni kaikilla hyvin.
Ja todellakin monta ilkeilijää.
Minä en tunne itseäni mieleltäni vanhaksi ja väsyneeksi. Olen normaalipainoinen, perusterve ja hyväkuntoinen.
Mieltäni ei huoleta vatsanahan palautuminen rantakuntoon.
Kysyin BIOLOGISIA perusteita riskien kasvamiseen. Ja tulihan niitäkin. Eli 35 v on riski-ikä biologisesti vaikka olisi henkisesti kuin nuorekkaassa kunnossa.
Toki tiedän, että terveitä lapsia saa 4-kymppinenkin ja sairaita voi saada 20-vuotiaskin.
Kiinnosti tämä biologinen puoli.
Jännä homma kyullä, että kysymykseni loukkasi niin monia. Kai tekin kuitenkin olette biologialtanne samanlaisia kuin muut maailman 30-vuotiaat?
ap