Tuleeko vanha abortti ilmi neuvolassa tai ultrassa?
Jos ei halua kertoa vanhasta teini-iässä tehdystä abortista niin pysyykö se salassa uuden raskauden edetessä kun käydään miehen kanssa neuvolassa ja ultrassa?
Kommentit (47)
Mieheni oli tosi mustasukkaista sorttia. En kertonut asiasta ja toivoin ettei tule julki koska pelkäsin miten mies suhtautuu.
No, sairaalassa ultrassa (päivä ennen laskettua aikaa) mies oli varastanut (no, napannut) potilaskansioini silläaikaa kun olin toisessa huoneessa ja luki sitä: Siinä sitten tuli ilmi abortti.Helvetti repesi, äijä häipyi ryyppäämään 4 päiväksi. Ajoi kännissä menettäen korttinsa vuodeksi ja saaden monen tonnin sakot. Syytti tietysti minua asiasta.
Minä istuin valvomassa paniikissa kotona, että missaako mies synnytyksen ja joudunko yksin laitokselle.Miehen mielestä se oli petos että en ollut kertonut.
Erosimme kyllä sittemmin miehen väkivaltaisen käytöksen takia.
Oma neuvolantätini keskusteli kanssani siitä, että tietääkö mieheni abortista. Kertoi tarinan, jossa synnytyslääkäri oli synnytyksen ollessa käynnissä todennut papereita selaillessaan, että toinen raskaus siis... Mies oli sitten lähtenyt ovet paukkuen synnytyssalista.
Kun ei nuo lääkärit aina tajua ettei kaikista asioista haluta puhua.. Niinkuin esimerkiksi mitä minulle tapahtui, kun minun ja mieheni ensimmäinen lapsi menehtyi kohtuun (rv21) ja kun menin tätä synnyttämään, soveimme miehemme kanssa, että emme halua nähdä lasta, emmekä tietää sukupuolta, koska se olisi aivan liian vaikeaa meille, puhuimme tästä myös hoitohenkilökunnan kanssa ja se oli ihan ok.. Noh, kun sitten plussasin uudestaan ja alkoi olla ajat, että ultrasta näkyisi sukupuolta ja sitä kysyimme, niin lääkäri vaan totesi että poika on tulossa ja jostain syystä näki tarpeelliseksi myös mainita että se edeltävähän olikin tyttö. Voitte uskoa miten pahalta tuntui saada tietää, kun olit juuri ja juuri saanut itsesi kasattua osaksi senkin takia kun tuota sukupuolta ei tiennyt, ja siihen asiaan pystyi suhtautumaan edes jonkinverran neutraalisti. Kyllä sitä taas muutama päivä tuli itkettyä, kun mielessä vaan pyöri, että meidän pieni tyttö... Vähän meni ohi aiheen, mutta pointtini oli vain se, ettei ne lääkärit aina mieti mitä suustaan päästää kun niitä papereita lukee..
Annoitko lääkärin kuulla kunniansa?
Että ei oltaisi kyllä haluttu sitä sukupuolta tietää ja lääkäristä kyllä huomasi, että vähän järkyttyi ja oli ihan aidosti pahoillaan.. Muuten siis todella mukava lääkäri ja hoitanut kaikki ultramme senkin jälkeen.
Minkäs sille sitten enää mahtoi kun vahinko oli jo sattunut ja lääkäri oli ihan aidosti pahoillaan.. Kyllä se silti pahalta tuntui..
Sääliksi käy miestäsi.
mun taas käy sääliksi sua. kun en tämän enempää ymmärrä tunneasioista. olet itse taatusti todella onnellisessa parisuhteessa ;)
tarvitse kertoa koko elämäntarinaansa. Abortit hyvin harvoin aiheuttavat komplikaatioita jälkikäteen, joten tuskinpa neuvolan th tekee tuolla tiedolla yhtään mitään.
Voit myös kieltää tietojen luovuttamisen eri yksiköiden välillä. Itsekin olen tehnyt niin. Jos tietoa tarvitsee, niin sen voi pyytää minulta.
tarvitse kertoa koko elämäntarinaansa. Abortit hyvin harvoin aiheuttavat komplikaatioita jälkikäteen, joten tuskinpa neuvolan th tekee tuolla tiedolla yhtään mitään. Voit myös kieltää tietojen luovuttamisen eri yksiköiden välillä. Itsekin olen tehnyt niin. Jos tietoa tarvitsee, niin sen voi pyytää minulta.
Kiitos tästä vastauksesta, helpotti oloa :)
Annoitko lääkärin kuulla kunniansa?