Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos lapsesi käytösnumero olisi 7, mitä ajattelisit?

Vierailija
22.12.2010 |

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä vähän naurattaisikin.

Vierailija
42/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki se valtava työmäärä jonka olen tehnyt se eteen että lapsesta kasvaa hyväkäytöksinen ihminen, olisi mennyt aivan hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytösnumeroon kun kuuluu myös aktiivisuus jne., eli ujolla lapsella ei käytös koskaan ole 10, vaikka olisi kuinka kiltti.

Minun lapseni on temperamentiltaan ujo, mutta hänellä on käytös 10. Temperamentti ei sanele sitä, miten ihminen käyttäytyy. Ujokin lapsi voi opetella olemaan aktiivinen tunnilla. Hän ei kenties ole mukavuusalueellaan, kun viittaa aktiivisesti, mutta se onkin sitten jo toinen juttu.

Vierailija
44/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ajattelen, että lapsi on tsempannut hienosti ja saanut paljon kasaan kovan työn avulla niistä ajoista, jolloin käytiin kuntoutuksessa aspergerin takia. EI pelkää eikä hermostu enää.

mutta ns keskivertolapselta odottaisin enemmän.

Vierailija
45/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut kerrankin jälki-istunnossa sen saa yleensä. Pitäähän sitä lapsella vähän särmääkin olla. Toki kannustan lastani parempaan, mutta en minä seiskan takia pelihousuja revi.

Vierailija
46/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät tajua, että käytösarvostelu on muuttunut... Ennen oli häpeä jos kaytösnumero oli 9 ja siinä piti käyttäytynyt jo todella huonosti, mutta ei meillä kymppejä jaeltu, eikä sen paremmin ysejäkään. Kahdeksan on aika normaali käytös numero ja jos pari kertaa istuu jälkässä esim. myöhästymisten takia numero putoaa helposti seiskaan.

Vierailija
47/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydyttävä (7)

OPPILAS

saattaa joskus häiritä oppitunteja

käyttäytyy joskus epäasiallisesti

pyrkii rehellisyyteen

käyttää joskus epäasiallista kieltä

saattaa laiminlyödä kotitehtävänsä eikä aina huolehdi opiskeluvälineistään

pyrkii noudattamaan koulussa annettuja sääntöjä ja ohjeita

Hyvä (8)

OPPILAS

hoitaa koulutyönsä yleensä hyvin

käyttäytyy asiallisesti

on kielenkäytöltään asiallinen

on rehellinen

antaa työrauhan toisille ja huomioi toiset

noudattaa koulussa annettuja sääntöjä ja ohjeita

huolehtii tehtävistään ja opiskeluvälineistään

ei kiusaa tovereitaan eikä käytä väkivaltaa toisia kohtaan

Vierailija
48/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutettu. Nykyinen kasi vastaa entistä kymppiä. Kympin saa nykyään vaan todella harvat ja siihen vaaditan jo aika paljon "ylimääräistä".

T. luokanope

Vierailija
49/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ollut kerrankin jälki-istunnossa sen saa yleensä. Pitäähän sitä lapsella vähän särmääkin olla. Toki kannustan lastani parempaan, mutta en minä seiskan takia pelihousuja revi.

seiskan käytösnumeron eteen saa kyllä toilailla aikalailla.

Vierailija
50/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiskan käytösnumeron eteen saa kyllä toilailla aikalailla.

Lue itse miten kovat vaatimukset numeroon kahdeksan on!

Vierailija
51/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muutettu. Nykyinen kasi vastaa entistä kymppiä. Kympin saa nykyään vaan todella harvat ja siihen vaaditan jo aika paljon "ylimääräistä". T. luokanope

Minun periaatteeni eivät salli muuta. Pidän itsestäänselvänä, että ne kriteerit, jotka kympin käytösnumeron saamiseen vaaditaan, täytetään. Kymppi sieltä on toki tullutkin.

Vierailija
52/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki muut aineet 9,paitsi enkku 8.Taitaa siis olla aikamoinen pienluokan tapaus :O

Nykyisen opettajan kanssa vaan ei kemiat pelaa :(

Vierailija
53/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin sun lapsias, miestä sulla tuskin onkaan ja jos on, niin ei kauaa enää tota menoa

esimerkillinen kaikin tavoin.

Vierailija
54/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain esimerkkinä kerron kuinka sain viidennellä luokalla käytösarvosanaksi 8. Minä ja luokan häirikköpojat sai tuon 8 ja kaikki muut 9 tai 10.

Minulla oli aina koulutehtävät tehtynä, koulukirjat, kynät ym. mukana, en häirinnyt tai kiusannut muita jne. ja silti vain 8 vaikka siis muut saivat tällaisella käytöksellä 10.

Vierailija
55/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nauraa sulle seläntakana

Vierailija
56/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sä luulet. Panee minkä kerkiää naapurin eukkoa :DDDDDD Ja nauraa sulle seläntakana

Vierailija
57/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, aktiivisuus kuuluu oppiaineen arviointiin ei käytöksen arviointiin.

Toiseksi, sekä aktiivisuutta että käytöstä arvioitaessa opettajat _pyrkivät_ arvioimaan siis aktiivisuutta ja käytöstä, ei persoonallisuutta. Eli hiljainen ei välttämättä ole parempi tai huonompi käyttäytyjä kuin vilkas lapsi eikä ketään sakoteta ujoudesta myöskään aineen arvosanassa. Käytännössä kaikki varmasti ymmärtävät miten VAIKEAA näitä kaikkia piirteitä on saada mahtumaan numeroarviointeihin.

Kolmanneksi, 8 on kaikissa arvioinneissa perusarvosana, johon verrattuna 9 ja 10 pitää ansaita. Seiska tulee sitten käyttäytymisessä silloin kun myöhästelee, häiritsee tunteja tai vaikka on sen yhden jälki-istunnon istunut syystä tai toisesta.

Neljänneksi, jokainen opettaja vastaa mielellään, jos kysyt asiallisesti joulun jälkeen mitä lapsi ehkä on tehnyt ansaitakseen numeronsa ja mihin pitäisi kiinnittää huomiota, jotta numeroa voisi parantaa.

Vierailija
58/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä poika tuo on, mutta minkäs se itselleen voi. Itsellänikin oli käytös aina huonoin numero todistuksessa ja tuli kuitenkin sittemmin kirjoitettua 5 ällää eikä muutenkaan ole koulun jälkeen vaikeuksia ollut...

Vierailija
59/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä ajattelen, että lapsi on tsempannut hienosti ja saanut paljon kasaan kovan työn avulla niistä ajoista, jolloin käytiin kuntoutuksessa aspergerin takia. EI pelkää eikä hermostu enää.

asperger- tms tapauksissa tuo numero onkin ihan ymmärrettävä mutta ns keskivertolapselta odottaisin enemmän.

lapseni luokalla muutamalla (siis useammalla, noin viidellä) on vielä huonompia käytösnumeroita, siis jopa vitosia, vaikka he ovat aivan neurologisesti tyypillisiä. EIvätkä edes normaalielämässä koulun ulkopuolella mitenkään hirveän huonosti käyttäytyviä, mitä olen heitä nähnyt. Ja kotiolotkin vähintään normaalit, mitä olen heidän kotejaan nähnyt.

Mun lapseni ei muuten häiritse, vaikka hänellä onkin 7 käyttäytymisessä. Hän ei vain esimerkiksi pysty katsomaan ihmisiä silmiin ja on sen takia epäkohteliaan oloinen. Hän ei pysty tervehtimään kaikkia eikä varsinkaan silloin kun on paljon ihmisiä lähellä, hän voi sekoittaa keskenään ne tavat, joilla on sopiva tervehtiä erilaisia ihmisiä jne. Hän ei pysty osallistumaan ryhmätöihin tai "kantamaan vastuuta yhteisestä oppimisesta", mikä myös on kahdeksaisen kriteerinä käytösarvostelussa. Mutta ei hän silti häiritse.

t. sen aspergerin äiti.

Vierailija
60/72 |
22.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihme että koululaiset voivat niin huonosti kun aivan normaalit lapset luokitellaan onnettomiksi käyttäytyjiksi heti nuoresta pitäen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi