Miten sanoa omalle
äidilleni että olen raskaana? Olen vasta 18-vuotias ja hieman pelottaa äitini reaktio.. Vanhemmilla sisaruksillani on jo lapsia. olen 8+3 raskaana.. pelottaa ihan suunnattomasti kertoa äidilleni, ja ajattelin kertoa vasta joulun jälkeen, niin ei mene äitini joulu "pilalle".. Osaisiko joku kertoa omia juttujaan miten ovat kertoneet että olet raskaana ja vielä nuorena.. Kiitoksia kaikille ja hyvää joulua!! :)
Kommentit (8)
En asu enään kotona.. Ihan omillani asun ja koulua käyn.. :) Mutta jotenkin vain "hirvittää" äitini reaktio.. Äitini on kumminkin suht.nuori, alle 50-vuotias, eli ei mikään vanhan-aikainen.. Ap
Suuri moka!
Ihanaa, että saat lapsen nuorena, silloin sitä jaksaa! Äitisi ilahtuu varmasti todella paljon ja rakastaa sinua ja lastasi todella paljon. Kerro ihmeessä raskausuutinen jo ennen joulua! En millään voi uskoa, että hän reagoisi "huonosti" lapsen saaminen EI voi olla huono uutinen, olet sentään 18v. Lykkyä tykö!
Leppyy takuulla viimeistään silloin, kun saat nyyttisi. Asutko kotona, elätätkö itse itsesi?
Onnea raskaudestasi!
En asu enään kotona.. Ihan omillani asun ja koulua käyn.. :) Mutta jotenkin vain "hirvittää" äitini reaktio.. Äitini on kumminkin suht.nuori, alle 50-vuotias, eli ei mikään vanhan-aikainen..
Ap
oikeasti äitisi sanomisella ei ole väliä, koska olet täysi-ikäinen ja asut itsenäisesti. Mutta toivotaan että äitisi hyväksyy asian ja hyväksyy että hänestä tulee mummi nuorena!
AIka harvalle asia olisi niin vastenmielinen, alkujärkytyksen jälkeen yleensä asia onkin maailman ihanin asia
kerrottiin mun vanhemmille kun olin käynyt ekassa ultrassa eli noin viikolla 12.
Sanottiin vaan kahvipöydässä, että on vähän kerrottavaa ja lyötiin ultrakuvat niille käteen. Ihan hyvä niin, äiti ei varmaan olis uskonut jos ei kuvia olis ollu. Oli kuulemma kuitenkin pettynyt kun en kertonut aikasemmin.
Äiti alkoi heti hössöttämään innoissaan (jatkui koko raskauden ajan se hössötys vaatteista,pinnasängystä,nimistä yms.) joten oli siis vaan ilonen asiasta. Alkoi varmaan heti uutisen kuultuaan soitteleen omille siskoillensa ja kertoi suunnilleen kaikille vastaantulijoillekkin, joten ihan hyvä ettei ihan heti kerrottu. :D
Nyt olen 20v ja toinen vauva tulossa. Tällä kertaa kerrottiin äidille kun olin rv 7. Taas alkoi sama hössötys tosin vähän lievempänä.. :)
Mulla on vanhempia sisaruksia (meillä aika paljon ikäeroa) eikä vanhemmillani ollut kuin 1 lapsenlapsi ennen mun vauvaa.
Kerro sitten kun tuntuu luontevimmalta, mutta kannattaa kuitenkin aika pian ilmottaa. Hyvin ne äidit yleensä suhtautuu... varsinkin jos elämäs on muilta osin kunnossa. :)
Ihanaa, että saat lapsen nuorena, silloin sitä jaksaa! Äitisi ilahtuu varmasti todella paljon ja rakastaa sinua ja lastasi todella paljon. Kerro ihmeessä raskausuutinen jo ennen joulua! En millään voi uskoa, että hän reagoisi "huonosti" lapsen saaminen EI voi olla huono uutinen, olet sentään 18v.
Lykkyä tykö!