Mitä miehesi tekee joulun eteen?
Kommentit (43)
Siivoomisesta tosin "luisti" kun oli ma-ti työmatkalla ja siivosin silloin.
Osallistuu ruokaostoksiin,siivoukseen ja toimii kuskina kun käydään meidän vanhemmilla.
Tänään kaupassa, huomenna siivoaa, ja aattona tekee ruuan. Itse voin auttaa laittamalla itseni vieläkin kauniimmaksi, ja siemailla hieman punaviiniä.
Kuusi haettiin yhdessä. Mies töissä ja mä sairaslomalla kotona. Joten mä siivoan ja teen laatikot.
osan lahjojen hankinnasta, osan ruokaostoksista, osan kodin koristelusta ja osan ruuanlaitosta.
pikkuleipiä kanssani, oli ostamassa yhdessä kuusen, maksoi siivoojan meille ja hoitaa lapsia välillä jotta saan laitella joulua. Olen tyytyväinen.
Osti lahjat kummilapsilleen ja muutamalle työkaverilleen, paketoi ne myös itse. Oli kanssani kaupassa ostamassa joulun ruuat, paistaa kinkun. Haki kanssani kuusen, jonka pystytimme yhdessä.
Nämä nyt tuli tässä heti mieleen.
auttaa lahjojen pakkaamisessa, ideoi, kehuu mua kun laitan ruokaa, keksii harhautuksia lapsille kun pitää auttaa pukkia lahjahommissa :)
on vienyt kaikki roskat ja kierrätettävät asiat pihalle, on käynyt kaupassa omin neuvoin ja mun kanssa, ostanut lahjoja itsekseen, tienannut kaikki rahat mitä jouluun käytetään, käynyt varaamassa kinkun jonka huomenna noudamme ja askarrellut suomenlippunauhan jonka ripusti ikkunaan.
Tarpeeksi, vähintään sen mitä minä. Mulla on maailman ihanin mies, sen huomaa juuri tällaisena aikana kun on kiire eikä mikään lenkki saa pettää että kaikki saadaan tehdyksi.
makaa sohvalla niin kuin aina. Ai miten edistää jouluaskareiden tekoa...??? No ei hevon paskat niin mitenkään!!!
Mutta ei kai siinä sen enempää ole mitään "eteen tekemistä" kuin vaikkapa jos pitää tehdä jotain sen "eteen" että on tulossa yövieraitavieraita tms. jolloin on vaikkapa vierashuoneen laitto, perusruokajutut jne.
Ei se joulu niin kovasti työllistä ja lahjoja olemme yhteistuumin hommailleen lapsille ja suvuille pitkin vuotta aina kun on kohdalle osunut jotain sopivaa.
Minä ostan ruuat, laitan ruuat ja tarjoilut, lapset koristelevat kuusen ja huushollin ja minä pyyhin pölyt lasten kanssa.
Perinteisesti kunnon "iso" siivous tehdään meillä vasta kun lomat on ohi ja vieraita ei enää ramppaa ja kuusi on viety pois varisemasta jne. Silloin koko perhe yhdessä puunataan joka nurkka komeroita myöten ja viedään matot ulos, pestään tavanomaista tarkemmin lattiat ja kaikki.
Auttaa siivoamisessa, tai vie lapset pihalle niin minä siivoan. Tekee kalat ja paistaa kinkun(toiv se tänä vuonna ossituis:)) Hakee kuusen lasten kanssa, auttaa aaton häsellyksessä, joulupäivänä ja tapanina pääsemme velmiisiin pöytiin.
Paiskii duunia 8h päivässä jotta mä voin ostaa lahjat ja ruuat ja hakea kuusen. Haluan myös tietynlaisia koristeita ja kukkia ja servettejä.
Miestä ei kiinnosta tippaakaan onko jouluna siistiä vai ei ja onko edes joulua koristeltu.
Joten en odota että tekisi sen eteen mitään tavallisesta poikkeavaa.
Lahjat on ihan turhia ja kortit myös.
Mutta ei jupise kun minä tykkään joulua laittaa, maksaa siis kiltisti kun tietää että mulle ja lapsille se on tärkeää.
Ainiin joo, tilasi ja haki Votkinilta kinkun ja kalkkunan.
paketoi lähes kaikki lahjat. Yhdessä tehdään ruokaostokset ja osa lahjaostoksista, haetaan kuusi ja koristellaam se (kuusipuuhiin osallistuu lapsikin). Joulukortit hoidin minä (koska satuin kerrankin saamaan hyvissä ajoin inspiraation), osan lahjaostoksistakin ja osallistuin myös siivoukseen.
-ostaa lahjoja
-paketoi
-siivoaa
-paistaa kinkun
-hoitaa tiskit (minä teen ystäväni kanssa kokkaukset, miehet hoitaa sotkut :D)
hakee ison kasan lahjoja vanhempieni luota,
tekee osan ostoksista,
auttaa siivoamisessa.
Nuo nyt tuli mieleen.
Osallistuu siivoamiseen
tekee jäälyhdyt
käy kaupassa
haki kuusen
pyörittää arjen
koristeli ne lasten kanssa. Leipoi piparit lasten kanssa. Paketoi lahjat mun kanssa.
Syö =)
Jäälyhdyt on tehnyt ulos. Hakee joulukalat kaupasta