No niin, eka koululainen tuli kotiin todstuksen kanssa.
Ja sai äidin ylpeäksi. Keskiarvo 8,5 (lukuaineista 8,8) ja pelkkiä ysejä ja kaseja todistuksessa, ei edes yhtään seiskaa. Hieno poika! Vaikka kyllähän mä sen tiesinkin... Poika siis vitosluokalla. Vielä on seiskaluokkalaisen todistus näkemättä; se taitaa olla vähän heikompi.
Kommentit (28)
Kasin saa, kun täyttää hyvän osaamisen kriteerit.
Mä olin ihan onnessani, kun mun 8-luokkalainen tyttö sai nostettua liikunnan numeron 6:sta 7:ään. Alkaa vähitellen asenne olla kohdillaan. Keskiarvo oli 7,6. Mä kehuin tyttöä, ja sanoin, että sussa on ainesta, kun alat suhtautua kouluun vähän vakavammin.
Kaikki normaalijärjellä varustetut saa vitosella vähintään kasia. Eli ei sun lapses mikään erityisen fiksu ole, keskiverto vain.
Kaikki normaalijärjellä varustetut saa vitosella vähintään kasia. Eli ei sun lapses mikään erityisen fiksu ole, keskiverto vain.
10 plus tai puoli. Siis, kun ovat niin eteviä, ettei arvosteluasteikot riitä. Noi plussat ja puolikkaat tulee siitä, kun ovat niin kauniita:) Plussat tietysti riepoo (paitsi K-kaupassa), kun ei sitä puolikasta saa...
Vanhempainillassa ehdotin, jos arvosteluasteikkoa voisi nostaa viiteentoista mutta noin "kasinsaajien" vanhemmat laittoi hanttiin.
No, mennään näillä.
Tietysti lapseni ovat myös urheilullisia kultturinharrastajia. 8-vuotias on myös euroopan shakkimestari.
Mun mielipide nyt vain sattuu olemaan, että kasi ON KESKIVERTO. Ja kateellinen en ole, oman seiskaluokkalaisen keskiarvo om 9.2 joka EI OLE keskiverto. On se perkele kumma, kun ei omaa mielipidettään saa sanoa.
Mun mielipide nyt vain sattuu olemaan, että kasi ON KESKIVERTO. Ja kateellinen en ole, oman seiskaluokkalaisen keskiarvo om 9.2 joka EI OLE keskiverto. On se perkele kumma, kun ei omaa mielipidettään saa sanoa.
Jokaikisessä vanhempainillassa toitoteaan sitä, että numeroidenantokäytäntö on ERILAINEN kuin vanhempien kouluiässä. Numeroiden sanallinen arviointi menee näin:
10 = erinomainen
9 = kiitettävä
8 = hyvä
7 = tyydyttävä
6 = välttävä
5 = kohtalainen, vai oliko nuo 5 ja 6 toisinpäin?
4 = hylätty
Numeron kahdeksan saamiseen pitää jo osata ko. aineen tuon lukukauden edellyttämät vaatimukset ja hoitaa läksyt ja tunnit hyvin. Ysin saa, jos osaa ja toimii paremmin kuin hyvin eli kiitettävästi ja kymppiin pitääkin olla jo tosi osaava ja kiltti. Kasi ei ole keskiverto, eiväthän kaikki oppilaat ole HYVIÄ joka ikisessä aineessa. Itse olen sitä mieltä, että niin kauan kun todistuksessa on enemmistö kaseja ja ysejä, todistus on hyvä, jokunen seiska on ok, kuutosiin pitää jo olla mukana joko oppimisvaikeutta tai laiskuutta.
t. ap, jonka toisen lapsen (7.lk) todistuksen ka oli 8,3 eli HYVÄ
kahden nelosen kera. Lisäksi todistuksen välissä nelosvaroitus kahdesta vitosesta (jotka nekin on saatu aikaan kauhealla komppaamisella ja läksyjentekoon puoliksi pakottamalla).
Ei vittu nyt tekis mieli heittää kirves kaivoon tuon paukapään suhteen! Mikä siinä on niin vaikea tajuta, että keskiarvolla jonka poika todennäköisesti saa, ei takuulla pääse lähellekään oppilaitosta jonne haluaa???
Syksyn koitin tolkuttaa sille, että koittais edes lukuaineita nostaa, koska niissä ei tarvii kun vähän pänttäämistä kun taas matikkaa ja kieliä on vaikea parantaa, jos niihin ei oo minkäänlaisia taipumuksia.
Tuntuu olevan tää ysiluokan sössiminen joku yleisempikin ilmiö pojan kaveripiirissä. Kaikilla joku ihme kuvitelma "hengailuvuodesta" ysin jälkeen, jostain ihme paikasta jossa kukaan ei komentais eikä olis läksyjä. Tziisus!
AAAAAAAAAAAAAAAARGH!