Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Olen nyt yrittänyt saada 9 kk ikäistä poikaa päiväunille 2 tunnin ajan.

Vierailija
14.12.2010 |

Meillä on aina ekat päikkärit otettu klo 11 aikaan. Niin jälleen vein pojan sänkyynsä siihen aikaan. Yleensä nukahtaa heti tai 10 min sisään. Sitä ennen söi mahansa täyteen ja vaippakin vaihdettiin. Nyt jatkuvaa huutoa ollu siitä asti. Olen välillä käynyt ottamassa syliin ja siihen rauhoittuu, mutta huuto alkaa välittömästi kun lasken sänkyyn.

Mitä ihmettä? Mitä mun nyt pitäs tehdä? Antaa huutaa niin kauan että nukahtaa vai käydä vähän väliä lohduttamassa? Oon ihan ulalla, ei se oo ennen ollu tommonen. Väsynyt on, koska hieroo silmiään ja haukottelee. Kipeältä ei vaikuta. Jos ei pian nukahda, menee päivärytmi aivan sekaisin ja illalla on nukkumaanmeno sitten yhtä tuskaa...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koita myöhemmin uudestaan. ei se ole mikään ikuinen juttu se päivärytmi, se voi muuttua. joskus pikkuholjaa, joskus rytinällä.

Vierailija
2/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika outoa jos se päivässä muuttuis...Pitäsköhän mun sitten mennä leikkimään hetkeksi ja koittaa hetken päästä uudelleen? Kun on kuitenkin ihan selvästi väsynyt, nyt on vaan jotenkin jäänyt huuto päälle.

Saako tuon ikäistä jo "huudattaa", eli antaa vaan huutaa kunnes lopettaa vai vieläkö pitää käydä lohduttelemassa? Jääkö lapselle jotain traumoja jos annan huutaa vaan?

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on kuitenkin vaikka korvatulehdus. Ei lapsi noin paljon päivässä muutu, oudolta kuulostaa. Nosta nyt kuitenkin ylös, kanna ja rauhoita ja koita myöhemmin uudestaan.

Vierailija
4/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikuisillakaan. Turha sitä on väkisin yrittää nukkua. Nukkuu sitten seuraavana päivänä paremmin ja yönä.

Vierailija
5/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se unirytmi vaan muuttuu. Tai on päivä ettei nukuta. Leikkikää, menkää pihalle ja koittakaa hetken päästä uudestaan. Jos ei sittenkään nukahda, vaikka olisit vieressä niin anna olla. Menee yöunille sitten vain aikaisemmin.

Mun vähän vanhempi lapseni on niin epäsäännöllinen rytmeiltään, etten koskaan tiedä milloin sinä päivänä nukkuu päikkärit ja kuinka pitkään nukkuu ja edes mite saan tytön nukkumaan. En jaksa (enää) stressata asiasta niin on elämä helpompaa.

Vierailija
6/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä korvatulehduksen ensimmäinen oire alle vuoden ikäisenä oli juuri tuo: makuuasento sai aikaan välittömän karjunnan, oli lapsi miten väsynyt tahansa.

Kokeile, nukahtaisiko lapsi esim. rattaisiin tai sitteriin puoli-istuvaan asentoon. Jos nukahtaa, kiikuta korvalääkäriin.

Vierailija
7/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vähäuninen poika siirtyi yksiin uniin juuri tuossa kohtaa, ja alkoi ihan yllättäen tuo pitkään taistelu nukuttamisten kanssa. Kaksi tuntia päiväunille, saman verran illalla yöunille... Helpotti, kun siirrettiin unien alkamista tunnilla, eikä annettu illalla nukahtaa päiväunille. Yöunetkin aikaistuivat totutusta joksikin aikaa.

Vierailija
8/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi rauhottuu kun ilmestyn sängyn viereen, siis ennen kun nostan ylös. Ei siis ole asennosta kiinni. Ei ole millään muotoa kipeän oloinen.

Yritän nyt siksi noudattaa suhteellisen tarkkaa rytmiä, koska aiemmin en ollut niin tarkka ja jokainen nukkumaanmeno oli yhtä helvettiä. Sitten kun siirryimme tiukempaan rytmiin, helpotti. Tätä tiukempaa rytmiä alettiin siis noudattaa n. 5 kk iässä.

On nukkunut vain yhdet päikkärit n. 1 kk ajan.

Iltaunille menee n. klo 20 - 21, nukkuu koko yön ja herää päivästä riippuen klo 6:00 - 8:30.

Nyt annoin vain huutaa, tosin vaikeaa se oli. Hiljeni n. 15 minuutissa ja on nyt jo puoli tuntia nukkunut tyytyväisenä (kävin kurkkaamassa).

Mahtaisko vaan nyt kuitenkin alkaa olla pahasta eroahdistuksesta kyse...?

Vierailija
9/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ota lapsi kainaloon.

Vierailija
10/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulehdus myös hyvin paljon mahdollista.. Ei nouse välttämättä kuume eikä muuten huomaa mitään. Itkee itkemistään ja lopulta saattaa nukkua hetken ja herää ja jatkaa huutamista. Varsinkin huuto saattaa alkaa jos laittaa makuu asentoon. Silloin korvissa tuntuu eniten.

Vierailija
11/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo huudattaminen ei nyt ainakaan ole mikään nukutustapa! Ja jos lapsi herää aamulla n.klo 8.30, niin voi olla että ei ole vielä tarpeeksi väsynyt päikkäreille noin aikaisin... Lapsi on siis yöunien jälkeen vain ihan muutaman tunnin hereillä ennen päikkäreitä ja iltapäivästä taas suht kauan ennen yöunia.

Kannattaisi ehkä pikkuhiljaa koittaa siirtää päiväunia pikkasen myöhemmäksi.

Ja jos teillä on aamupäivästä tarpeeksi puuhaa (ulkoilua, leikkiä, yms.), niin päiväunille nukahtaminenkin käy paremmin.

Ja pieni lapsi myös huomaa vanhempien stressin (juuri esim. rutiinien noudattamisessa) ja reagoi siihen.

Vierailija
12/12 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään teen siis av:n tuomion mukaan kaiken väärin. Annan lapseni adoptioon, koska olen huono äiti.

Enkös mä nyt just sanonu tuolla, että TÄMÄ TYYLI ON TOIMINUT MEILLÄ tähän päivään asti. Siksi olenkin niin ihmeissäni, enkä voi käsittää noita kommentteja siitä, että ei vielä voi olla väsynyt, väärä päivärytmi, tms tms. Siis meillä on todellakin mennyt hyvin jo puoli vuotta näin. Arvostan kyllä vastauksianne, mutta en käsitä, miksi jotkut vastaukset ovat sitä luokkaa, ettei viestejäni ole luettu, ymmärretty tai ne on tulkittu täysin väärin.

Teille, jotka epäilette hampaiden tuloa tai korvatulehdusta, kiitos kommenteistanne. Otan ne huomioon ja seurailen tilannetta.

Nyt lapsi kuitenkin siis nukkuu.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi