Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kello löi jo viisi. Olen lapsesta saakka ihmetellyt miksi mökin Miinalle

Vierailija
22.12.2010 |

ei tarjota kyytiä. Hän kun kuulostaa vähän reppanalta yksinäiseltä mummolta. Sen sijaan Taavettia ja Tiinaa pyydetään kannoille.

Siis säkeistö kuuluu

"Tuossa mökin Miina kulkee kirkolle.

Taavetti ja Tiina nouskaa kannoille!"

Tänä aamuna tulin kuitenkin tulokseen, että ehkä Taavetti ja Tiina ovatkin jo reen kyydissä. He ovat esim. renki ja piika ja heitä nimenomaan pyydetään tekemään tilaa Miinalle nousemalla reestä kannoille seisomaan.

Sain siis viimein mielenrauhan tässä asiassa 30 vuoden jälkeen.

Kiitos että sain jakaa asian kanssanne :)

Kommentit (300)

Vierailija
241/300 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua sattui lapsena jo tuo "kello viisi". Hyi hitto. Mä nukun, menkää te kirkkoon jeesukset

Joulukirkko yhäkin kello 7. 

Vierailija
242/300 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ajatellut, että Miina olisi kulkenut potkukelkalla.

Niinhän ne vanhat piiat teki, niillä oli aina potkukelkat kaahailussa ja huutelivat: "jaffat tulloo ja helemat paukkuu!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/300 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua sattui lapsena jo tuo "kello viisi". Hyi hitto. Mä nukun, menkää te kirkkoon jeesukset

Joulukirkko yhäkin kello 7. 

Enkä mä ole siellä vieläkään.

ohis 49 v

Vierailija
244/300 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä takavuosien hauska ketju. Minäkin jotain kommentoin joskus.

Vierailija
245/300 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhani ja Liisi.

Vierailija
246/300 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä takavuosien hauska ketju. Minäkin jotain kommentoin joskus.

Hyvä kun nostit, minä en ollu tällaista ketjua ikinä nähnytkään,

sai hyvät naurut noista. ekojen sivujen kommenteista.

Vierailija
247/300 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ne Taavetti ja tiina käveli sen Miinan kanssa tien reunassa ja vain Taavetti ja Tiina sai hypätä kyytiin. Miina jäi kävelemään.

Vierailija
248/300 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIina oli mökin nuori ja nätti Miina. Ei sitä ois voinut ottaa kyytiin, koska muuten emäntä olisi tullut mustasukkaiseksi

Vierailija
249/300 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taavetti ja Tiina menivät kannoille että siitä on parempi ivata Miinaa joka ei pääse kyytiin.

Vierailija
250/300 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taavetti ja Tiina menivät kannoille että siitä on parempi ivata Miinaa joka ei pääse kyytiin.

Tyypillisesti nykyisen kiusaamisajan tulkinta.  Ralli on hyväntahtoinen kauttaaltaan, eikä kulkemiset ja kannoille nousemiset kuvaa tapahtumia ajallisessa tapahtumajärjestyksessä.  Vaan pelin henkeä, niin sanoakseni.  

Vierailija
251/300 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taavetti ja Tiinahan on siis ne hevoset.

Vierailija
252/300 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täytyy herätä noin kauhean aikaisin? Kirkonmenot alkavat nykypäivänä klo 10.00. Mutta opin vasta parikymppisenä, että jouluaamun kirkko on kello 7.00. En edelleekään tajua kuka haluaa noin kauhean aikaisin kirkkoon. Vapaissa suunnissa jumalanpalvelus alkaa aina klo 11.00. No, anopin porukka käy tuossa jouluaamun kirkossa. Joskus on viideltä pitänyt herätä, että ehditään ajoissa, kun sinne kirkolle on matkaakin.

Joulukirkon idea on juuri se, että se pidetään pimeällä ja kirkko valaistaan (oikein) kynttilöin.

Itse hahmotin tuon Miina-homman pienenä siten, että hän tosiaan jäi sinne tien varteen. Normaali käytäntö kun reellä ajaessa oli, että kyytiin poimittavat hyppäsivät kannoille jos/kun reki oli yleensä jo lähtiessä täynnä.

Miinalla on Nokian kännykkä, ja hän tilasi taxin itselleen. Paluumatkalla poikkesi kylän ainoaan baariin, jossa söi joululounaaksi pyttipannun munalla ja palanpainikkeena chileläistä punaviiniä.

Vierailija
253/300 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina on kulkemassa kirkolle eli kohti kylää, ei ole ateistina menossa kirkkoon ollenkaan. Taavetti ja Tiinakaan eivät ole kristittyjä joten molemmat nousevat kuusen kantojen päälle noustakseen kirkkoon menijöiden yläpuolelle. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
254/300 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Miina tuohon aikaan vanhan ihmisen nimi? Suomi-filmeissä ainaki n.

Vierailija
255/300 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai Miina poimittiin kyytiin tien varrelta. Taavetti ja Tiina nousivat kannoille.

Minäkin olen ollut suomenhevosen vetämän kirkkoreen kyydissä lapsena. Niistä jalaksien peräpaikoista kinasteltiinkin kuka pääsee.

Vierailija
256/300 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello löi jo viisi.Lapset herätkää Juhani ja Liisi, muuten matka jää....

Vierailija
257/300 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tehtiin tilaa rekeen, kun Taavetti ja Tiina komennettiin reen kannoille seisomaan.

Miksi kaksi piti mennä, oliko Miina niin iso? Vai olivatko lapsia?

Vierailija
258/300 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen surrut lapsesta asti sitä ettei Miinaa otettu kyytiin. Kiitos tästä toisenlaisesta tulkinnasta. Muistan jopa harmitelleeni miksei siinä lauleta että tuoLLA mökin Miina kulkee kirkolle tms että olisi mahdollisuus vaikka että Miina tuleekin eri suunnasta.

Vierailija
259/300 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaisille varmaan jo klo 9:00 aamullakin on liian aikaisin. Ennen vanhaan ihmiset aloittivat päivän varhain.

Vierailija
260/300 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taavetti ja Tiina on perheen lapsia, jotka siirtyvät reen jalaksille taakse seisomaan antaen mökin Miinalle tilaa reessä

Miks meni 30v, minusta ollut aika selkeä juttu jo 8-v. Onko tää laulu koko Suomen yhteinen, mistä ap on kotoisin?

Pennut opettiin tavoille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi