Mikä on paras kuivakakku jouluksi?
En syö usein kuivakakkuja, sillä ovat liian... kuivia. Mutta taatelikakku on kyllä hyvää!
Mikä on teidän lempparinne?
Niin, ja rupesi leipoessa yhtäkkiä tekemään mieli hedelmäkakkua!
Kommentit (21)
Taatelikkau, kahden suklaan kakku, tiikerikakku muunneltuna.
Se on kahvikakku, ei kuivakakku ja mausteinen sellainen meillä..
Ja meillä rosolli on sallaa.
On tosin hieman tyyriimpi tehdä kuin tavallinen maustekakku. Mutta tosi mehevä!
ja kentin kakusta, perhe ei tykkää kummastakaan, eivätkä muutenkaan kahvikakkuja pahemmin syö. joten tänävuonna jätän kokonaan tekemättä.
nyt itse leipoa, joten ostin Rainbowin vaalean maustekakun ja suklaahippukakun. Kyllä niillä pärjätään jos tulee vieraita Muuten nitä syö minä ja tuo 3 vee, kun miestä ei herkut kiinnosta.
En minäkään tykkää kuivakakuista, kuivia eikä maistu miltään. Sen sijaan kahvikakut on hyvin tehtyinä ihanan pehmeitä ja maukkaita, tykkään tehdä niitä itse usein. Jouluksi ajattelin tehdä jonkin mausteisen version, kanelia, kardemummaa, inkivääriä, fariinisokeria. Kaupasta en niitä osta, säilöntäaineet peittävät muut maut allensa, yöks.
pitää olla aina jouluna hedelmäkakkua, nams.
mutta kun teen itse, niin ajattelin tehdä Pirkka-ruokalehden ohjeen mukaan kostutun tumman suklaakakun kuorrutteella. Päälle laitan pekaanipähkinöitä namnamnam... toivottavasti on yhtä hyvää miltä näyttää, eikä pitäisi olla kuiva, kun kostutetaan ja on kuorrute.
mausteisen appelsiinikakun. jonain jouluna oli suklainen kirsikkakakku.
saksalainen Stollen tai engl. hedelmakakku.
nyt on niin monta, mutta taatelikakku ja kirsikkakakku on ehkä parhaat kuitenkin, liittyy lapsuuden jouluihin niin nousevat kärkisijoille nostalgiapisteillä.
jouluna aina banaanikakku. Eli jouluisia mausteita ja soseutettua banaania kuivakakkutaikinaan, tai mikä nyt nimeltään onkaan. Ilman sitä joulua ei tule! on niin herkkua ja kuuluu meidän jouluun =)
jouluna aina banaanikakku. Eli jouluisia mausteita ja soseutettua banaania kuivakakkutaikinaan, tai mikä nyt nimeltään onkaan. Ilman sitä joulua ei tule! on niin herkkua ja kuuluu meidän jouluun =)
yksikään banaanikakku ei ole ollut toiston arvoinen. Makuja on niin monia. =0)
Mä rakastan englantilaista hedelmäkakkua, mutta en viitsi tehdä kun muut ei sitä syö. Kentuckyn kakku Pirkan ohjeella on hyvä ja juhlava. Sit meillä on ollut erilaisia suklaisia kahvikakkuja, kokeilen usein uutta reseptiä.
En ole saanut sitä aikoihin. Koska meillä eivät sitä muut söisi niin varmaan voisin leipoa pienempään vuokaan. Täytyykin heti googlettaa ohjeita, vinkkejä mistä löytyisi hyvä?
Itse teen tiikerikakkutaikinan, johon sekoitan piparkakkumaustetta.
englantilainen christmas pudding, hieman erilainen ja taatusti mehevä kaakku. Taatelikakku kanssa hyvää.
Piimäkakku tai maustekakku. Njam.
Ilman sitä joulu ei tule.