Joulun vietto erillään miehen kanssa
Meillä oli iso riita tästä aiheesta joka päättyi siihen että mies menee omille vanhemmilleen jouluksi, koska ei halua tulla mun vanhemmille, koska oltiin siellä viime jouluna. Ehdotin myös että me oltais oltu kahdestaan joulu, mutta mies haluaa väkisin mennä sukulaistensa luo, vaikka käy siellä joka kuukausi muutenin. Olen ihan rikki tästä. Taitaa olla eron paikka:(
Kommentit (19)
Olet outo.
Jos olitte viime joulun sun vanhemmilla, niin miksei sulle kelvannu lähteä täksi jouluksi miehen vanhemmille? Vuoroin vieraissa, nääs.
Ehkä sun kannattas kattoa peiliin eikä syytellä miestä.
Eron paikka? No siis voisiko tuhempaa eroa olla? Oletko sä joku prinsessa, siltä ainakin kuulostaa.
ja mies käyttäytyy siellä kuin mammanpoika
No mikset sinä mene vuorostasi miehen vanhemmille myös???
miehen vanhempien luo ja iltapäivästä sit mun vanhempien luo. Ilta ollaan kotona oman perheen kesken. simppeliä, eikä tarttee kinata.
ja mies käyttäytyy siellä kuin mammanpoika
No mikset sinä mene vuorostasi miehen vanhemmille myös???
Helppo vastaus: ap
Muakaan ei voisi vähempää kiinnostaa mennä, mutta pakko se on vaan joskus joustaa. Plaah.
Yksi päivä se vaan on vuodessa.
miehen vanhempien luo ja iltapäivästä sit mun vanhempien luo. Ilta ollaan kotona oman perheen kesken. simppeliä, eikä tarttee kinata.
Meiltä on 150 km miehen vanhempien luo, sieltä 350 km minun vanhempieni kotiin, josta sitten se 200 km meille. Eli kaikille tuo suhaaminen ei ole ihan mahdollinen vaihtoehto, vaan on valittava.
ei muakaan huvittas mennä miehen porukoille, varsinkaan kun sinne on tulossa joku rouva jonka olen joskus ohi mennen nähnyt, mutta onneksi se on vain yksi päivä, ja miehelleni tärkeää että menemme, tietysti.
Kannattaisi ap oikeasti miettii, mikä on syy erota ja mikä ei. Tässä maailmassa on vähän vakavempiakin asioita!
se että me molemmat oltais menty hänen vanhemmille, vaan ennen kaikkea että hän ilmoitti että hän menee joka tapauksessa ja siitä ei keskustella piste. En viihdy siellä yhtään, koska miehen äiti saa kaiken huomion ja mies on koko ajan hyysäämässä äitiään ja on enemmän äidin pikkupoika kuin mun mies.
ap
miehelleni tärkeää että menemme, tietysti.
se että me molemmat oltais menty hänen vanhemmille, vaan ennen kaikkea että hän ilmoitti että hän menee joka tapauksessa ja siitä ei keskustella piste. En viihdy siellä yhtään, koska miehen äiti saa kaiken huomion ja mies on koko ajan hyysäämässä äitiään ja on enemmän äidin pikkupoika kuin mun mies.
ap
miehelleni tärkeää että menemme, tietysti.
Ero on varmaan just sopiva tällaisissa teinisuhteissa. Miten olisi jos kumpikin yrittäisi kasvaa aikuisiksi? Sopisitte joulunviettotavoistanne ihan niin kuin aikuiset sopivat eli siis keskustelemalla asioista etukäteen. Tulos ei miellytä aina, mutta laiha kompromissi on parempi kuin lihava riita. Sellaista se elämä on.
Ehkä esitin asian jotenkin hassusti kun vastaajat tykkää että minä olisin ihan syypää.
Riita tuli siitä syystä kun keskustelu ei onnistunut - mies oli jo päättänyt. Mä loukkaannun sydänjuuriani myöten tällaisissa tilanteissa kun mies ei ajattele MEIDÄN parasta eikä ota mua huomioon päätöksenteossa, ja silloin ihan väistämättä tulee mieleen ero.
ap
katsella noin lapsellista ja jääräpäistä miestä, niin joulustahan tulee sulle ihana loma.
että et oo tajunnut kuinka tärkeä äitisuhde on sun miehelles, joulu on ollut mietiskelyn aikaa sulle. Tästä lähin voit vahtia petolinnun lailla että se muistaa äitiään kaikin tavoin, ostaa kukkia ja kortteja ja osallistuu kaikkiin mahdollisiin kissanristiäisiin sekä käy auttamassa äitikultaa erilaisissa puuhasteluissa. Muista hehkuttaa miehen esimerkillisestä äitisuhteesta ystäville, tuttaville, työkavereille, sun ja miehen kavereille, naapureille ja muille sukulaisille (kaikille jotka siis vain mitenkään jaksavat kuunnella). Itse alat panostaa ulkonäköösi, käydä risteilyillä ym pikku virkistysmatkoilla sekä hankit kivoja harrastuksia niin että jaksaa tuollaisenkin mamiksen kanssa elää.
että et oo tajunnut kuinka tärkeä äitisuhde on sun miehelles, joulu on ollut mietiskelyn aikaa sulle. Tästä lähin voit vahtia petolinnun lailla että se muistaa äitiään kaikin tavoin, ostaa kukkia ja kortteja ja osallistuu kaikkiin mahdollisiin kissanristiäisiin sekä käy auttamassa äitikultaa erilaisissa puuhasteluissa. Muista hehkuttaa miehen esimerkillisestä äitisuhteesta ystäville, tuttaville, työkavereille, sun ja miehen kavereille, naapureille ja muille sukulaisille (kaikille jotka siis vain mitenkään jaksavat kuunnella). Itse alat panostaa ulkonäköösi, käydä risteilyillä ym pikku virkistysmatkoilla sekä hankit kivoja harrastuksia niin että jaksaa tuollaisenkin mamiksen kanssa elää.
Miksi miehen pitäisi antaa periksi?