Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Musta tuntuu maailman huonoimmalta äidiltä

Vierailija
16.08.2023 |

Poika oli saanut treeneissä kaverin nappiksesta päähän. Poika itki kipua ja säikähdystä kun hänet hain ja aloin itsekin itkemään. Päivystyksessäkin vielä itketti kun toinen itkee että sattuu. Hoitaja pyysi huoneeseen ja tylysti sanoi että kerää itsesi että poikakin voi rauhoittua. Ei tullut kiva olo tuosta. Olen kai huono äiti.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai säikähtää kun omaa lasta sattuu, mutta silti pitäisi malttaa pysyä rauhallisena. Siinä hoitaja oli oikeassa. Et ole kuitenkaan huono äiti tuon takia.

Vierailija
2/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylireagoit pahasti. Eihän sun lapsella hätää ollut vaikka kipeää on voinut tehdä. Toivottavasti yritit lohduttaa häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tylysti sanottu. En lähtisi huonon äidin leimaa lyömään otsaan tuolla perusteella.

Toki jos äiti hätääntyy, niin lapsikin voi luulla, että on hätä, vaikka tilanne itsessään ei ole niin dramaattinen.

Ehkä jos olet kovin herkkä, niin olisko tarve lapselle sanoittaa, että ei mitään hätää, äitiä van itkettää kun harmittaa että satutit itsesi.

Mä oon löytänyt itsestäni sellaisen viileän vakaan puolen noissa asioissa. Itken yleensä vasta sitten kotona omassa rauhassa.

Vierailija
4/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsi on kunnossa! Kyllä itkua maailmaan mahtuu, selvästi rakastat lastasi ja vain sillä on oikeasti merkitystä.

Vierailija
5/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähän kohdistunut isku on aina vakava juttu. Toivottavasti tutkittiin kunnolla.

Vierailija
6/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sä itse kerjäsit huomiota itkemiselläsi. Olisiko kannattanut huomioida poikaasi enemmän.

Vierailija
7/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti perheessä on isä joka voi hoitaa asian, jos jotain vakavampaa sattuu. Tollanen hysteerikko kuin sinä, lietsot vain turhaa paniikkia ja pelotat lasta.

Vierailija
8/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylireagoit pahasti. Eihän sun lapsella hätää ollut vaikka kipeää on voinut tehdä. Toivottavasti yritit lohduttaa häntä.

Säikähdin niin paljon kun hain hänet. Valmentaja oli sitonut siteen mun pojan päähän ja piti kylmää siteen päällä ja mun poika itki äiti mua sattuu äiti. Valmentajakin totisena sanoi että toivottavasti ei käynyt pahemmin ja tulee aika paljon verta niin kyllä säikähdin ja kun autossakin itki vaan äiti auta. Ei paljon itke ja valita niin senkin takia mä säikähdin niin paljon. Ja kyllä mua alkaa itkettää silloin kun mulla on hätä mun lapsesta. Ap

Vierailija
9/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Ai tuon takia olet huono äiti??

Joo ymmärrän, että parhaintahan olisi jos pystyisit pysymään rauhallisena. Mutta aina ei pysty ja tärkeintä on että veit hänet päivystykseen jossa hän saa apua.

Se ei tee sinusta todellakaan huonoa äitiä. Ainahan omaa toimintaa voi reflektoida ja miettiä että miten voisi toimia paremmin tulevaisuudessa.

Vierailija
10/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säikähdin niin paljon kun hain hänet. Valmentaja oli sitonut siteen mun pojan päähän ja piti kylmää siteen päällä ja mun poika itki äiti mua sattuu äiti. Valmentajakin totisena sanoi että toivottavasti ei käynyt pahemmin ja tulee aika paljon verta niin kyllä säikähdin ja kun autossakin itki vaan äiti auta. Ei paljon itke ja valita niin senkin takia mä säikähdin niin paljon. Ja kyllä mua alkaa itkettää silloin kun mulla on hätä mun lapsesta. Ap

No ei pointti olekaan tuossa koska kuka vaan pelästyisi varmasti. Mutta se miten tunteet näyttää lapselle on eri asia. Sun poika on voinut pelätä enemmän kun on huomannut että säkin pelästyit. Olisi kannattanut vain halata ja todeta, että mitään hätää ei ole.

Vierailija
11/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hui, olisin itsekin varmasti itkenyt.

Luulen että sen takia koska itkit niin hoitaja luuli, että lapsen itku johtuu sinun itkustasi ja että jos olisit ollut rauhallinen niin lapsi ei olisi itkenyt. Ehkä sen takia yritti saada sinut rauhoittumaan. Mutta tämän kuvailusi perusteella asia ei ole näin, joten ei voi mitään, hoitaja käsitti asian väärin.

(Jotkut vanhemmat kun ovat sellaisia, että jos lapsi vaikka kaatuu niin aikuinen juoksee vierelle paniikissa itkemään, jolloin lapsikin alkaa itkeä vaikka tähän ei edes satu.)

Vierailija
12/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo sinusta huonoa äitiä tee, mutta hyvä kun nyt pysähdyt pohtimaan toimintaasi. Toki lapsi hätääntyy kovasti siitä jos itse hätäännyt etkä pysty olemaan se turvallinen aikuinen jota lapsi kaipaa. Ei tuosta silti kannata itseään syyttää. Tunteille ei voi mitään, mutta käytöstä voi hallita. Jos itselle tulee niin paha olo että itkettää niin sanoitat reaktiosi lapselle ja kerrot ettei tässä ole oikeasti hätää, kunhan säikähdit tilannetta.

Kurja että hoitaja ilmaisi asian noin jyrkästi, mutta toisaalta hyvä kun asiasta sanoi että lapsikin pääsi rauhoittumaan.

Vierailija
13/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa lapsella olisi voinut olla isokin hätä. Ap:n tapauksessa näin ei varmaan ollut kun lapsi pystyi puhumaan ja itkemään eikä ollut esim tajuton. Mutta häntä oli ilmeisesti potkaistu päähän, korjatkaa jos ymmärsin väärin että nappis on kenkä. Ihmisen potku on voimakas ja pahimmassa tapauksessa voi aiheuttaa vaikka aivoverenvuodon. Ei ole todellakaan mikään pikkujuttu.

Ap: Itsekin olisin pelästynyt täysin samalla tavalla tuosta. Mua puistattaa pelkkä ajatuskin tuosta. Toivottavasti lapsesi on kunnossa!

Vierailija
14/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äiti sä olisit ollu sillon jos et olisi vienyt kipua huutavaa lasta päivystykseen.

Vierailija
15/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa lapsella olisi voinut olla isokin hätä. Ap:n tapauksessa näin ei varmaan ollut kun lapsi pystyi puhumaan ja itkemään eikä ollut esim tajuton. Mutta häntä oli ilmeisesti potkaistu päähän, korjatkaa jos ymmärsin väärin että nappis on kenkä. Ihmisen potku on voimakas ja pahimmassa tapauksessa voi aiheuttaa vaikka aivoverenvuodon. Ei ole todellakaan mikään pikkujuttu.

Ap: Itsekin olisin pelästynyt täysin samalla tavalla tuosta. Mua puistattaa pelkkä ajatuskin tuosta. Toivottavasti lapsesi on kunnossa!

On kunnossa! Muutama tikki, särkylääkettä ja jäätelöä. Yöllä pitää herätellä. Onneksi vaikuttaa siltä että selvittiin säikähdyksellä. Ap

Vierailija
16/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sä et ole lähelläkään silloin kun oikeasti jotain sattuu. Tollasten hysteerikkojen ei pitäisi tehdä lapsia ollenkaan.

Vierailija
17/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollut tyly hoitaja. Lapselle paranemista.

Vierailija
18/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

INHOSIN äitiäni koska hän oli aina tuollainen hysteerikko. Ja kaikesta tuli hänen draamaansa.

Vierailija
19/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks et sanonut suoraan. N. EE. Keri ST ä tuntuu

Vierailija
20/25 |
16.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole huo9no äiti päinvastoin, äläkä välitä tänne hypänneistä solvaajista. Hoitaja oli ammattitaidoton tunari, itse olisin sanonut hänelle pari valittua sanaa. Normaali äiti pelästyy itsekin, päävammat voivat olla vakavia.

Hyvä että lapsi selvisi.