Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupungin keskustassa asuvia lapsiperheitä kadehditaan?

Vierailija
21.12.2010 |

Vähänkin kun on isompi koti aletaan pohtia että millä rahalla ja palkalla koti on ostettu.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka kahdehtii?? Sieppaa tällaiset yleistykset, todella. Ihan kuin kaikki haluaisivat asua keskustassa.

Sinänsä ei ole minusta ihmeellistä, että jos joku asuu yli 500 t euron kämpässä - joita keskustan perheasunnot järjestäen on - mietitään millä rahalla se on hankittu. Harvalla kai nyt ihan niin iso palkka on, että noin kallista asuntoa ostaa normirahoituksella.

Vierailija
2/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi asua kaupungin keskustassa. Tietysti Espoossa asuvana tulee mieleen Helsingin keskusta, mutta kyllä on kiva asua lähellä metsää ja silti lähellä Selloa (pikku bussimatka sinne).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en asuisi kaupungin keskustassa mistään hinnasta, joten ei pohjaa tuolla ap:n väitteellä.

Vierailija
4/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoissa on lapsille paljon kavereita, kaikkialle pääsee kävellen, eikä autoa juurikaan tarvita.

Vierailija
5/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti miten jollakin on varaa ostaa koti keskustasta. Lähinnä kadehdin hyväntahtoisesti sitä että on kaikki niin lähellä. En siis ole mitenkään katkera siitä että joillakin on varaa hankkia koti keskustasta enkä oikeastaan edes mieti koko asiaa.

Vierailija
6/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mimä ainakaan. Asun mieluummin lasten kanssa täällä vähän sivussa, rauhallisella alueella jossa luonto lähellä, kuin Hgin keskustassa. Ymmärrän toki että joku haluaa asua keskustassa vaikka itse en halua.

Vierailija
7/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoissa on lapsille paljon kavereita, kaikkialle pääsee kävellen, eikä autoa juurikaan tarvita.

Tää on musta aina niin mystinen tää "kaikki". Siis mitkä kaikki? Oho usko tai älä mutta meilläkin on lähiössä kaikki lähellä, siis kaupat, kirjastot, uimahallit, puistot. Sinkkuvaiheessa tietty ihan eri kun "kaikki" tarkoittaa ravintoloita ja baareja, mutta lapsiperhevaiheessa tää "kaikki" on kyllä ihan olematon hypetys.

Vierailija
8/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte autoa ja suurin osa palveluista kävelymatkan päässä, niin ja se kaikista tärkein eli luonto on lähellä. Eikä tartte haistella autojen pakokaasuja pahimpina ruuhka-aikoina eikä muulloinkaan, eikä melusaastettakaan oo haitaksi asti.

Vierailija
9/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sieltä pääse uloskaan kuin jonkin toisen tilan kautta...

Ulkona autoja, katuja, melua,...

Meille ihanuus on asua keskellä metsää, suuressä omassa talossa, jonka pihapiirissä on vielä useampi piharakennus erilaisia tarkoituksia varten. Luonnollien leikkipuisto löytyy tuosta metsästä! Täällä sielu lepää.

Ainoa miinus, halpaa tämä ei ole. Mutta täällä mahtuu todella kasvamaan lapsesta (lapsista) aikuiseksi asti.

Kaupungista tultuani nautin suunnattomasti, kun pääsee takaisin pois tänne rauhaan.

Vierailija
10/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketään, joka haluaisi asua kaupungin keskustassa?

Mä haluan asua luonnon keskellä, järven rannalla ja harrastaa puutarhanhoitoa.

Autoja ei saa olla lähelläkään.

En muuttaisi edes rahasta kaupungin keskustaan.

Mitä kauempana sieltä, niin sitä parempi.

Vierailija
11/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me asutaan kaksiossa, jonka hinta n 300 tuhatta. Nyt meitä on kaksi, mutta entäs sitten kun tulee lapsia, en halua pois täältä keskustasta. Kadehdin niitä joilla on varaa jäädä lasten kanssa keskustaan asumaan ja ihmettelen millä rahalla he voivat sen toteuttaa.

Vierailija
12/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun asuttiin keskustassa, puistoilla oli meille ihan erilainen sosiaalinen rooli kuin nyt omakotitaloalueella. Ei niissä meidän lähellä olevissa puistoissa ole ketään!

Mutta siis en mä puistojen takia keskustassa asumisesta pidä, nautin vain siitä kaupungin tunnelmasta ja siitä että "kaikki" on ihan kivenheiton päässä kotiovesta. Olen ihan varma että muutan takaisin keskustaan sitten kun lapset lähtevät kotoa. Mutta toistaiseksi meillä ei ole sitä yli puolta miljoonaa jonka perheasunto keskustassa maksaisi.

Ihan samalla lailla kaverit, puistot ynm. muu tarvitta on lähellä vaikka asuis lähiössä.

Vierailija
13/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan uusi juttu mulle.

Vierailija
14/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes tiedä ketään lapsiperhettä, joka asuisi keskustassa. Ehkä siksi, että niitä on melko harvassa, koska keskusta-asuminen on lasten kanssa melko hankalaa.

Asuimme ennen lapsia keskustassa eikä siellä ainakaan puistoissa ja pihoissa ollut juuri ollenkaan lapsia, toisin kuin täällä laidemmalla kaupunkia. Joten miten niin on paljon kavereita lapsille?

Sitä paitsi, kuinka moni yleensäkään pohtii millä rahalla jonkun toisen asunto on ostettu? En minä ainakaan ja tuskin olen mikään poikkeus. On niitä kalliita koteja laitakaupungillakin, esimerkiksi isoja omakotitaloja. Siinä sitä olisikin työmaata kun pohtisi millä rahoilla kukakin on talonsa ostanut.

Vierailija
15/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä säälin...

T: onnellinen maalla asuva ex helsinkiläinen Tuli siellä asuttua 25v larussa ensin 68m2 asunnossa ja sit 104m2. Kyllä mä asun mielummin maalla ok talossa :)

Vierailija
16/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun asuttiin keskustassa, puistoilla oli meille ihan erilainen sosiaalinen rooli kuin nyt omakotitaloalueella. Ei niissä meidän lähellä olevissa puistoissa ole ketään!

Mutta siis en mä puistojen takia keskustassa asumisesta pidä, nautin vain siitä kaupungin tunnelmasta ja siitä että "kaikki" on ihan kivenheiton päässä kotiovesta. Olen ihan varma että muutan takaisin keskustaan sitten kun lapset lähtevät kotoa. Mutta toistaiseksi meillä ei ole sitä yli puolta miljoonaa jonka perheasunto keskustassa maksaisi.

Ihan samalla lailla kaverit, puistot ynm. muu tarvitta on lähellä vaikka asuis lähiössä.

Meinaan vaan kun mainitsit puiston sosiaalisen roolin. Veikkaan et sillä roolilla on suuresti eroa verrattaessa omakotitaloasumista kerrostaloon.

Vierailija
17/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaikka ilmaisen kämpän saisin. Asumme Vantaalla, metsän laidassa, jossa urheilumahdollisuudet on loistavat, mutta myös kauppakeskus ja muut palvelut lähellä.

Vierailija
18/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmista haaveilee rivarista tai omakotitalosta, tai sitten kerrostaloasumisesta paikassa, jossa on isot pihat, puistot ja hyvöt ulkoilumahdollisuudet.

Kaksi mun kaveria, joilla on 1 ja 2 lasta, asuu keskustassa ja välillä kyllä pohdin, haluaisimmeko samaa. Mutta toisaalta on niin helppoa asua rivarissa, kun alle kouluikäisetkin voivat ulkoilla itsekseen.

Vierailija
19/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmista haaveilee rivarista tai omakotitalosta, tai sitten kerrostaloasumisesta paikassa, jossa on isot pihat, puistot ja hyvöt ulkoilumahdollisuudet.

Kaksi mun kaveria, joilla on 1 ja 2 lasta, asuu keskustassa ja välillä kyllä pohdin, haluaisimmeko samaa. Mutta toisaalta on niin helppoa asua rivarissa, kun alle kouluikäisetkin voivat ulkoilla itsekseen.

Vierailija
20/72 |
21.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsiä molemmat. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä