Suku tasan suuttuu häistämme!!
Tässä jo moni kysellyt milloin tanssitaan meidän häitämme, no ei ole vielä asiaa päätetty.
Nyt asia tuli kunnolla puheeksi ja aloimme miettimään tarkemmin.. Miksi ihmeessä järjestäisimme kamalalla stressillä häät, joihin on PAKKO kutsua kaikki kumminserkun kaimatkin.
Näin on molempien suvuissa aina ollut ja tämä ei meitä missään määrin kiehdo.
Meidän tyyliin ei kyllä sovi hiipiä salaa naimisiin ja tyyliin kahdestaan syömään.
Varaamme tammikuussa matkan thaimaaseen ja tilaamme finnmatkojen kautta hääpaketin.
On hääsuunnittelijaa jnejne ja meidät vihitään rannalla.
Lähetämme sieltä sitten sukulaisille ja tutuille hääkuvamme ja näin kerromme tapahtuneesta.
Heillä on sitten muutama viikko aikaa sopeutua ajatukseen ennen paluutamme.
Tiedättetkö mikä tähän asiaan vaikutti?
Olen usein täältä lukenut ajatuksia lapsettomista häistä, häistä joissa ruoka ei ole kaikkia miellyttänyt jne jne, nythän se vältetään :)
Kommentit (32)
ei haittaisi, jos olisitte minun sukulaisiani. Olisin iloinen teidän puolestanne ja oikein tyytyväinen pelkästä hääkuvasta -emme itse pidä näihin jättihäihin osallistumisesta yhtään.
Voisimme jopa ostaa teille jonkun kivan häälahjankin ihan siitä ilosta, että säästyimme pönötysjuhlilta!
Mutta kyllä minusta häät pitäisi järjestää, jos kerran ON porukkaa joka tahtoisi teidän häihinne tulla. Eri asia se on jos ei olisi vieraitakaan.
Tuttu meni naimisiin hiljaisuudessa yks kaks yllättäen eikä suku sitten ostanut niille edes lahjoja. Vähän noloa puolin ja toisin. Kaikki olivat pettyneitä, nähtävästi myös morsiuspari koska
yrittivät myöhemmin järjestää pippaloita häiden tiimoilta muttei siitä mitään tullut, ei ketään enää kiinnostanut.
Meillä on vähän samankaltaiset suunnitelmat kuin teillä. Aiotaan kuitenkin mennä Suomessa naimisiin vain parin todistajan läsnäollessa ja siitä suoraan lentokentälle ja matkalle - oma tyttäremme mukana :)
Ensinnäkin, olemme nuoria enkä halua käyttää hirvittävää määrää aikaa ja rahaa hääjuhlien suunnitteluun ja valmisteluun - meidän perheellä on muitakin rahareikiä.
Toiseksi, minusta on jotenkin hiukan noloa pitää mitään perinteisia prinsessaleikkihäitä kun on jo lapsi(a). Polttarit nyt eivät tule kysymykseenkään ja muutenkin moni hääjuhlaperinne on minusta suunnattu luonnollisesti nuorelle, lapsettomalle parille joka on vasta astumassa yhteisen elämän tielle.
Me kuitenkin haluamme naimisiin. Aiomme toimia omalla tavallamme nyt ajankohtaisten häiden suhteen, enkä kyllä usko että siitä kukaan pahoittaa mieltään, ja jos pahoittaa niin se on valitettavaa muttei meidän ongelmamme. Kun meillä on 10v hääpäivä, olemme noin kolmikymppisiä, joten voimme sitten vaikka pitää oikein hienot juhlaillalliset suvulle ja muille läheisille, jos jollain oikein jäi hääkakkuhammasta kolottamaan :D
Jos olisitte MINUN lähipiiriäni, en tosiaankaan loukkaantusi, vaan toivottaisin vain täydestä sydämestäni isosti onnea. =)
"Pienet" häät oli meilläkin... kolmekymmentä ihmistä kylläkin, mutta siis suvun mittakaavassa TODELLA pienet. Ei patsastelua, ei turhanpäiväisten kumminkaimojen sietämistä.
ja me laitoimme hääpäivän Hesariin ilmoituksen naimisiinmenosta :-). Emme kertoneet kenellekään etukäteen vaan halusimme nähdä ketkä huomaavat ilmoituksen lehdestä. Ei siinä suku kyllä yhtään nikotellut, tämä oli meidän tapa!
menossa matkalle ja siitä sitten idea lähti avioitua siellä. Me tehdään nyt näin, vanhemmat sukulaiset saattavat hetken kakistella, mutta minkäs teet. ap
noin se kuuluukin mennä eikä niinkuin mulla että "alistuin" isoihin häihin jotka kyllä tuntui siltä että ei ne olleet mun häät ollenkaan vaan anopin ja muun suvun. Toisille sukulaisten höseerääminen sopii, mulle ei ja sillä ketuttaa tämä joulukin niin vietävästi kun ei saa viettää sitä rauhassa, ilman ydinperheen ulkopuolisia. Syvältä.
ei ole pakko järjestää mitään sukujuhlia häiden sivutuotteena.
Meillä olisi höyrähtänyt äitini varannut kartanon kemuihin ja Ruotsistakin kutsuttu tätiensä lapsenlapset kyläään, siis ihmisiä joita olen nähnyt vaan valokuvissa...Siinä vaiheessa alkoi ahdistaa ja sanoimme stop. Häihin kutsuttiin vain lähin väki (vanhemmat, sisarukset perheineen, isovanhemmat, meidän kummit ja ystävät, siis ne, joihin oli pidetty yhteyttä). Ne tanssittiin mummoni isossa olohuoneessa levyjen tahtiin, halukkaille lämpeni illalla sauna, kesäisellä pihalla oli grilli ja tikkakisat ja lapsille tilaa juosta. Ja väsähtäneille lapsille oli makkarit missä nukkua ja hoitaa vauvoja. Niistä tuli kivat ja hauskat häät ilman jäykistelyitä ja kustannuksetkin pysyi järjen rajoissa.
Ei ole pakko valita vain jättikemujen tai karkaamisen välillä, voi ratkoa miten haluaa!
Kerrot ettette järjestä häitä kun joku kuitenkin napisee selän takana, mutta samaan syssyyn kerrot että siitä häiden järjestämättömyydestä napistaan myös?
kutsuttiin paikalle vain vanhemmat ja sisarukset. Suvut on isot, eli sukujuhlat kavereineen olis istten tarkoittanu sellaisia 200 hengen juhlia ja niitä ei haluttu. Yksi kaverini loukkaantui, kun häntä ei kutsuttu juhliin. Sukulaisista kukaan ei ole sanonut ainakaan ääneen mitään, jos loukkaantui, niin sitten loukkaantui, en välitä. En mäkään loukkaannu, jos joku ei kutsu mua 50-vuotispäiville siksi, ettei halua niitä isosti juhlia.
Aikuiset ihmiset tekee niin kuin tekee, turha miettiä, mitä muut ajattelee.
Kerrot ettette järjestä häitä kun joku kuitenkin napisee selän takana, mutta samaan syssyyn kerrot että siitä häiden järjestämättömyydestä napistaan myös?
Ihmeellistä teinikapinaa "suku suuttuu" .
Siis kuka tarkalleen ottaen suuttuu? Tuskin ainakaan serkut tai muut kaukaisemmat sukulaiset vaan haluaako ap tarkoituksella suututtaa äitinsä tai miehen äidin? En suosittelisi. Semmosta suuttumusta voi olla vaikea lepytellä ja se jää helposti kiveksi tähän ihmissuhteeseen lopuksi ikää.
Ehdottaisin jonkinasteista kompromissia siitä huolimatta, että ap toki saa tehdä kuten haluaa jne.
en halua suututtaa ketään jne, mutta olen nyt aikani miettinyt millaiset häät haluamme.
Miksi ihmeessä haluan vuodenkin järjestää häitä, stressata, miettiä ketä kutsutaan jnejne kun voi sen lomamatkallakin hoitaa.
täälläkin on spekuloitu lapsettomia häitä vastaan, ihmetellään tarjottavia, alkamisajankohtaa ja luoja ties mitä.
Moni kokee loukkauksena jos ei ole lapsia kutsuttu mukaan ja valitetaan lahjalistoista ja aivan kaikesta.
Päätimme ettei näin tule mitään stressiä eikä tarvitse miettiä ketä kutsutaan ja ketä ei kun kukaan ei ole paikalla.
ap
Ei niitä häitä koskaan ollut. Heidän ppoikansa vihittiin esikoisen ksteen yhteydessä. Vieraita ei ollut yhtään. Molempien vanhemmat ja lapsen kummi pariskunta. Vihkiäisistä voisi puhua, ei häistä.