Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei saa syötyä mitään raskausaikana pahoinvoinnin takia, mitä se tekee vauvalle?

Vierailija
20.12.2010 |

Minulla on paino noussut 5kg koko raskausaikana, joten olen käytännössä laihtunut. Vauva, istukka, vedet ja turvotus ovat yli 5kg.

Olen voinut todella huonosti koko ajan, oksentanut ihan loppuun asti. Neuvolassa ei ole sanottu mitään, koska paino on kuitenkin noussut, eikä laskenut.

Olenko voinut vahingoittaa lasta jotenkin?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imee kaiken itseensä, sinä vain kärsit.

Vierailija
2/7 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks lasta (kaks raskautta), toinen aina terve toisella astmaa ym. ja sairastelee usein.

Kannattaa synnytyksen jälkeen pitää huoli siitä että ruokit itseäsi, otat vitamiineja yms. muutenkin pidät itsestäsi tosi hyviää huolta. Itse sairastuin jälkeenpäin. En tiedä liittyiks siihen raskauspahoinvointiin ym. mutta olin kyllä aika heikossa jamassa näin jälkeen päin ajatellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on sitten pois äidin rasvakerroksesta ja lihaksista. Vitamiineja kannattaa kuitenkin yrittää syödä, jos niistä jotain edes ehtisi imeytyä.

Vierailija
4/7 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen terkka ja molemmissa raskauksissa ollut erittäin pahoinvoiva, ensimmäisessä vielä enemmän..sain joskus syötyä päivän aikana ehkä yhden viilin (oli riittävän mauton) ja kokoajan kuvotti. Paino tippui alkuun viitisen kiloa mutta loppu raskautta kohden lopulta nousi hieman. Synnytyksen jälkeen kaikki tullut paino olikin poissa. Vauva kyllä ottaa kaiken tarvitsemansa!! Ole siis huoletta! Ja ennen raskautta kehossa kuitenkin jo jotakin ravinteita jos perus monipuolisella ruokavaliolla on. Kyllä neuvolassa puututaan jos näyttää siltä että homma ei mene putkeen. Meillä vauvatkin oli ihan hyvän painosia, yli neljä kiloa :) Nauti vaan raskaudesta ja kun se loppuu alkaa ruoka taas maittaa :) Tsemppiä!

Vierailija
5/7 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olin ennen synnytystä kaks viikkoa synnärillä tarkkailussa just sen takia, koska mun paino ei ollu noussu ja vauvankin ennustettiin olevan pieni siitä syystä. Mä en saanu oikein syötyä ja oksentelin kanssa loppuun asti.

Jossain vaiheessa joku pelotteli mitä kaikkia epämuodostumia sun muuta jotkut puutostilat voi aiheuttaa. Mitään ei lapsella kuitenkaan ollut, ihan perusterve vauva. Painoakin oli vähän alle 3 kiloa.

Vierailija
6/7 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti sulle ei käy kuin mulle, että hiukset tippuu (tuli kaljuja läiskiä) kun oli niin kova vitamiin/hivenainevaje. Vaikka söinkin raskausajan normaalisti, mutta olen muuten tosi hoikka eikä siis vararavintoa juuri ole.

Vierailija
7/7 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olin ennestaankin hoikka. Vauva syntyi kuitenkin ihan terveena ja on edelleen terve poika, 2,5 v. Hanen kaksoisveljensa kuitenkin menetin raskauden alkukolmanneksella, ja olen miettinyt, johtuiko se siita, ettei ravintoa riittanyt molemmille. Olin niin pahoinvoiva, etta ravintoni koostui kurkkuviipaleista, sitruunamehusta ja hyvina paivina pienesta annoksesta riisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän