Kuka urpo tunnustaa jättävänsä Iittalan laseihin ne i-tarrat...
yksi tärkeilevä kaveri paljasti urpoutensa, oli niin vimpan päälle kaikki ja sitten ne tarrat... Urpot! Kyllä oikeasti tunnistetaan ne Iittalan lasiksi ilman niitä tarroja :-D Itse otan aina heti pois. Juntit jättää.
Kommentit (98)
Mitä parempikuntoinen tarra niissä on kiinni, sen kovempi arvo jälleenmyynnissä ja se on ihan fakta!!!
Lasit on hankittu käyttöä, ei myymistä varten. En ole yhtään tarraa irrottanut, mutta tarrat olivat lähteneet kaikista konepesussa joskus käyneistä iittaloista.
Mutta märehtikää seuraavaksi tätä: meillä on mariskooli, jossa on ikäloppu Nuutajärven tarra repsottamassa. Täytyy muistaa tarjoilla jotain siitä, kun joku snobi tulee kylään.
Omaan käyttöön ostin läjän Teema-mukeja ja heti poistin tarrat, helposti irtosivat. En tykännyt kun piti varoa ettei tarra osuu suuhun teetä hörppiessä.
En mä niitä rupea erikseen repimään irti. Pesen astiat astianpesukoneessa ja siellä ne aikanaan irtoavat. Jos jotain häiritsee vielä paikallaa oleva tarra, niin ei voi mitään, olkoon sitten vaikka juomatta siitä lasista ja se vasta junttia onkin!
olen ihan juntti muutenkin, joten linjakkuuden säilyttämiseksi jätän tarrat laseihin.
Lähtevät omia aikojaan sitten kun lähtevät. Kuten sanoit, ne tunnistetaan Iittalan lasiksi joka tapauksessa, joten ihan sama, onko niissä tarrat vai ei.
Lienet itse sen verran juntti, että pelkäät paljastuvasi juntiksi?
Tällä hetkellä kaapistani ei löydy ainoatakaan Iittalan lasia. Meillä on vain IKEA:n halpoja laseja. Voisiko joku Iittalan tarroja irroittanut myydä tai kenties lahjoittaa irroitetut tarrat joita minä voisin sitten liimailla niihin halpislaseihin ihan vain tuttuja hämätäkseni :D
Tällä hetkellä kaapistani ei löydy ainoatakaan Iittalan lasia. Meillä on vain IKEA:n halpoja laseja. Voisiko joku Iittalan tarroja irroittanut myydä tai kenties lahjoittaa irroitetut tarrat joita minä voisin sitten liimailla niihin halpislaseihin ihan vain tuttuja hämätäkseni :D
niin laitan huutikseen, käy sieltä =)
Itsekään en tarroja jaksa irrotella. Lähtevät itsekseen käytössä :)
Miksi niihin laseihin olisi liimattu hankalasti irtoavia tarroja, jos ne on tarkoitus poistaa ennen käyttöä?
Meillä on vuosia vanhan kuoharilasit ja tarrat nököttää edelleen kyljessä. Ei ole pesukoneessa lähtenyt enkä oikein edes tiedä millä ne sais lähtemään.
Käyn huutonestistä huutamassa tarrat. Toivottavasti ehdit postittaa ennen joulua, niin saan "hienommat" lastit pöytään jouluaatoksi. Kiitos! :D
tosiaankaan raavi niitä tarroja pois! Kyllä ne lähtevät astianpesukoneessa irti muutaman pesun jälkeen eikä se kone niistä mene rikki, sihdistä ne tarrat on aina löytyneet. Ihan turhaa työtä tee, kun raavit niitä tarroja irti.
Minulla ei ole tapana myydä tavaroitani. Itse olen aina ottanut tarrat pois, kun olen muutenkin tarkka tyttö. Otan myös esim. Ikean hintalapputarrat aina pois. Eilen huomasin, että Pentikin astioissa on typeriä Pentik-tarroja :(
Tekisi myös mieli niitä punaisia lasikulhoja, mutta aika tyyriitä on, kun yksi maksaa melkein 20 euroa.
Iiittalan tuotteet on kestäviä ja ne käy juhlaan, kuin arkeenkin.
Lisäksi niitä ostamalla suosii kotimaisia tuotteita.
Saisivat tehdä sitä punaista lasia myös isompana.
Kyllä ne lähtee tiskikoneessa parissa pesussa, en viitsi käydä itse raaputtamaan.
Yleensä jo ekassa pesussa, mutta meillä ei olekaan mikään juntti astianpesukone... se sentään tajuaa irrottaa ne tarrat.
Mutta sen verran juntti olen, etten ole kivi-tuikkukipoista yms. niitä raastanut irti =/
Joihinkin on ehkä unohtunut.
Vinkiksi myös kerrottakoon, että huutonetissä Iittalan laseista ja kupeista saa paljon paremman hinnan kun alkuperäiset tarrat ovat paikallaan. Itse nimittäin vaihtelunhaluisena uudistan omia astiastojani muutaman vuoden välein ja vanhoja on välillä pakko myydä kun eivät mokomat mahdu enää edes kaappeihin. Nuo tarralliset tuntuvat olevan hyvämenekkisiä.
En muutenkaan jätä mihinkään vaatteisiin mitään tuotelappuja roikkumaan. Kai ne merkit olisi painettu niihin laseihin jos ne olisi tarkoitus näkyä. Ja ihan näpräämättä ne irtoaa ainakin minulta. Näyttää hölmöltä että on jotain tarroja astioissa tai koriste-esineissä, jätättekö johonkin Ikea-tuotteisiinkin tarrat kylkeen?
Tarroista tulee kyllä just sellainen olo kuin ne olis vielä kaupassa. (Vähän kuin jos jättäisi vaatteisiin ne "hienommat" kankaiset/pitsiset tms valmistajan merkinnät, joita joihinkin on kiinnitetty nauhan pätkällä.) Kyllä mä aina pesen astiat ym heti ne ostettuani ja samalla sitten irrotan hintalaput ja muut liimatut sälät niistä pois.
Jotenkin ihan hassu ajatus että tarkoituksella jättäisi paikoilleen jotain tarroja astioihin joista juo tai syö! Ikään kuin ne olisi vain lainassa, eikä mun omia.
myös tällaisia tapauksia: http://cebic.vuodatus.net/
Eli jo blogin otsikkoon käännetty tuikut niin, että varmasti näkyy tarrat :D
kuin raaputtaa jotain tarroja. Ihan sama mulle onko lasit Ikeasta vai Iittalasta.. Samoin kuin sekin mitä vieraat mun laseista ajattelee.