Eipä käyny mielessäkään että saisin itse terveyskeskuskäyntimaksun, kun pojan
ajalla, lääkäri kirjoitti minulle reseptin.
Eikä tosiaan muuta, katsoi, ei edes tutkinut saati koskenut.
Kommentit (24)
ja sillon saanut sen reseptin niin oisithan sä sillonkin joutunut käynnistäs maksamaan, mikset siis nyt?
käyntiäsi ei olisi ollut. Ja tästä voisi tuelvaisuudessa seurata ongelmia ainakin lääkärille..ehkä jopa sinulle.
Ei tarvitse kuin soittaa lääkäriasemalle ja saadaan vaikka joku rutiini resepti ilman maksuja. Asutaan USassa jossa suomalaisten mielestä kaikki on niin kallista :)
Samalla käynnillä kun lapsi käy, saan kyllä itselleni reseptin jos on tarvetta.
viikon päästä ilmaiseksi.
Siksi vähän outoa minusta, kun kuitenkin samalla käynnillä, ja säästyi siinä lääkärin kallista vastaanottoaikaa.
Muutenkaan pojan hoito ei onnistunut lääkärin kiireen vuoksi. Jouduin selvittelemään asioita ja soittaa eri paikkaan ja hakea vielä iltapäivästä pojalle reseptin.
Siksikin hiukan kiukuttaa kun palvelu ei ollut edes asianmukaista.
Jos jokinen alkaisi hoitaa samalla ajanvarauksella koko saattoväen reseptit kuntoon, ei todella säästy aika vaan päinvastoin!
itse terv.keskusmaksun,Saiko lapsi ees apua ku kävit? Vai oli niin viksu et äitee tarttee apua.Ps.ei millään pahalla, mutt joskus täällä vinkutaan tosi turhasta.Asiaa ,siis yksi turha käynti.SULLE6
Mulla reseptiin ehkä kolme minuuttia. Kyllä siinä säästyi aikaa kun ei tarvinnut kahta peräkkäistä aikaa varata. Ne ois varmaan ollut 10 minuuttia per potilas.
Ainahan näin ei ole tietenkään, mutta nyt oli.
Kun oli hoitanut hoidettavien saattajia pitkin päivää jo ennen sinua.
itsekin sen kerroit, miksi siis ihmettelet kun meni maksu vastaanotosta?
ja tosiaan tuttu lääkäri, ja aikaa meni muutama minuutti.
Mutta ei täällä näköjään voi mitään ihmetellä, heti tuomitaan. Minusta tämä oli outoa toimintaa.
Kun ei poika edes tosiaan saanut sillä kerralla hoitoa. Jouduin kysyä neuvoa apteekista, poliklinikalta sekä soittaa vielä uudestaan kyseiselle lääkärille. Ehkä se sapettaa, ja sitten vielä lasku perään.
No joo, pientähän tämä on
Mutta, älkää ymmärtäkö mikä oli pointti.
Kettuilkaa rauhassa jos siitä hyvä mieli tulee. Ja vastaanottoaika oli pojan, ilmainen. Ei minulla aikaa ollut.
lääkärille niin ei se tarkoita sitä että hän unohtaa pyytää vastaanottomaksun joka joka käynnistä kuuluu. Erikseen on mainitsemasi reseptin uusinta, ilman lääkärin vastaanottoa :D
mä oon kyllä saanu reseptin itelle lapsen lääkärissä käyttämisen yhteydessä, eikä siitä mitään laskua oo tullu..
Se mitä me maksetaan on vain omavastuu. Olin seuraamassa erästä toimenpdettä joka maksoi 540 euroa ilman mitään aineita tms. Potilaalle tästä lähti yhden vuorokauden sairaalamaksu eli 35 euroa.
käynny sillä tavalla kivasti.en tarkota loukata 6 vastaajaa,luin viestin nopeaan.ps. Eka kerran vastasin .Kiva varmaan asua ulkomailla, Mutta kaipaat Suomeaja seuraat palstaa.
ja useamman kerran hoidattanut vaivoja samalla käynnillä.
Se on ihan normaalia että lasku tulee potilaiden määrän mukaan. Jos esimerkiksi viet kaksi sairasta lasta lääkäriin samalla vastaanottoajalla, tulee lasku kahdesta. Siis yksityisellä.
ilman maksua ja joku toinen taas ottaa maksun.
Mulla onneks tuttuja lääkäreitä jotka tarvittaessa laittavat reseptin. Ei aina tartte mennä lääkäriasemille asti.
Sellasta se on. Kaikki kirjataan ylös mitä tehdään ja se tuli kirjattuna reseptin kirjoituksena ja lasku kiitos!