Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toi perhepäivähoitajien pääsy työaikalain piiriin on oikea

Vierailija
20.12.2010 |

joululahja! :)

Olemme kunnalla erittäin edullista väkeä. Ei ole vuokra/remontti kustannuksia esimerkiksi.

Aidan vaativat tontin ympärille mutta eiväs maksaneet materiaaleja tai miehiä sitä tekemään.

Joutuvatpa nyt ainakin maksamaan ylitöistä korvausta. Meidän kunnassa ne menee maksuun koska varahoitojärjestelmä ei kestäisi ylimääräisiä lapsia säännöllisesti.

Mukava alku vuodelle :)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että teillä on työaika 8 tuntia päivässä?

Vierailija
2/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset varahoitopaikkaan kun pph:lla on enemmän vapaapäiviä. Tasausjakson pituudesta ei ilmeisesti ole tietoa. Harvalla kunnalla taitaa olla vara maksaa ylityötunteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotelkaa keskenänne äitiä/isiä.

Hoitaja saa nyt muutoksen myötä nopeammin ylitöitä (aiemmin työaika oli 8h 46minuuttia tai jotain tuollasta). Tosin lieköhän se mihinkään muuttunut, että jos teet yli 15tuntia ylitöitä niin palkkas laskee???

Mutta miten se vaikuttaa hoitolasten vanhempii? Se että teillä on työaika 8 tuntia päivässä?

Vierailija
4/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos homma ei kiinnosta, tee jotain muuta

ei ravintolanomistajakaan saa kunnalta mitään tukia jos joutuu rakentamaan aidan tai jotain mistä hänen yritys hyotyy.

Vierailija
5/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ollut kysymys yksityisistä perhepäivähoitajista.

Tarkoitushan vain on saada pph:t normaalin työaikalain piiriin. 8-tuntinen työpäivä, jonka ylimenevä on sitten ylityötä, joita saa pitää vapaana sopivana ajankohtana, jolloin hoitolapsille järjestetään toimiva varahoito.

Vierailija
6/25 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tämä nyt käytännössä tarkoittaa esim. helsingissä? Meitä vanhempia ei ole infottu mitenkään. Toisaalta meidän hoitaja on tähänkin asti tehnyt 8h päivää joten ehkä tämä ei sitten meihin vaikuta mitenkään.

Vierailija
7/25 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk:n saa mennä omien kanssa jos haluaa, pakko ei ole, mutta sitten on palkatonta. Alitunteja tulee mulle koko ajan. Yhden perheen lapsia on mulla ja päivät n.8h. Ja kyllä näkyy palkassa, kun on alitunteja. Meillä tuo työajan lyhentyminen toteutuu tod. näk vasta 2012, koska kvtes on voimassa 2011 loppuun.

Eihän sun lapsilla ole päivähoitopaikkaa joten ei sulla voi olla velvoitetta viedä omia päiväkotiin (ylipaikoille mahdollisesti!!!) ja mennä itse sinne töihin. Kuka on vastuussa omistasi jos päiväkodissa sattuu jotain. Päiväkoti vai sinä? Entä jos lapsesi ulkoilevat jonkun muun kuin sinun valvonnassa? Aika monta muttaa joten ihan helpolla en antaisi periksi palkan maksun kanssa. Sinultahan ostetaan paikka ja sillä siisti.

2012 taitaa toteutua kaikilla koska vuosi 2011 on siirtymäaikaa ja sen aikan haetaan ne muodot jonka puitteissa tullaan toimimaan.

Mutta ei mun siis ole pakko mennä pk:n. Olen palkattomalla sitten, jos en itse töihin halua mennä. Mutta en mä voi jättää omia kotiinkaan (yksin), jos itse menen pk:n. Lapset on aina mun kanssa. Mä olen itse vastuussa niistä. Olen niiden kanssa ulkona, nukkarissa, syömässä.... (Ja juu, ylipaikoillahan sitä usein ollaan, jos joku ei sattumoisin ole pois)

Olen uusi pph (nyt saikulla, ettei kukaan vingu työajalla netissä olemisesta). Olen luottanut vaan pomon sanaan näissä asioissa.

Vierailija
8/25 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph:t tekevät arvokasta työtä! Ja palkka siitä olematon.

Joku tuolla kirjoitti että laiskat ja kuljettavat lapsia jonossa kylillä...sitähän tekevät myös kotiäidit ja päiväkoditkin. Ehkä he ovat juuri kotoa kävelemässä vaikka kerholle tai puistoon?

Äitini oli pph ja todellakin heille kuuluu samat työajat kuin muillekin työntekijöille. Harva konttoristi jää tekemään vapaaehtoisesti ylitöitä. Ja eihän pph joudu tekemään ylitöitä, jos vanhemmat hakevat lapsensa ajallaan eikä esim. kaupan ja jumpan jälkeen!!

Vierailija
9/25 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pph:lla ja voin sanoa etten ollut kade hänen työajoistaan,säälitti tosi paljon.Esim.hälle tuli ekat lapset arkisin klo 6 ja jos mulla sattu olemaan ioltavuoro 14-22 ja seuraavana päivänä 7-15 niin hän teki ympäripyöreitä päiviä(lapset jäi yöksi tuolloin).ja sitten saattoi mennä 2vkoa ilman vapaita kun minulla oli viikonloppuna töitä.jne...Kyllä palkka pitäisi olla kohdallaan ja ylitöistä maksaa hyvä korvaus.Ei sen puoleen itsekkin olen hoitoalkalla jossa palkat surkeat..

Vierailija
10/25 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt sitten teemme pitkää päivää edelleen ja saame vapaina ylityöt eli ono tämäkään oikein korvaako vapaa pitkät päivät sitten tasoitetaan puolen vuoden päästä ja saadan sitten ylityöraha vasta eli ei ole oikein

Vierailija
11/25 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli palkka pienenee ja vaapat ei korvaa sitä rahaa mikä ylitöistä tulisi törkee sopimus

Vierailija
12/25 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meillä ei ylimääräistä makseta eli siinä meni ne vähätkin ylityö rahat ja korvaako vapaa sitä ylityö palkkaa minusta ei ovuoden päästä vasta tasaus jos ei ole pystynyt vapaata pitämään huono sopimus

Vierailija
13/25 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten tätä uudistusta perustellaan esim. sillä, ettei kukaan saa saada pääasiallista tuloa ylityökorvauksista. Joten niitä ei enää tehdä, eikä niistä makseta, vaan ylityöt tasataan vapailla.

Ja juuri eilen uutisissa ennustettiin, että perhepäivähoito vähenee uudistuksen myötä, samoin kuin kävi Ruotsissa samanlaisen uudistuksen jälkeen.

Eli ei tämä pelkästään hyvä juttu ole.

Vierailija
14/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joululahja! :)

Olemme kunnalla erittäin edullista väkeä. Ei ole vuokra/remontti kustannuksia esimerkiksi.

Aidan vaativat tontin ympärille mutta eiväs maksaneet materiaaleja tai miehiä sitä tekemään.

Joutuvatpa nyt ainakin maksamaan ylitöistä korvausta. Meidän kunnassa ne menee maksuun koska varahoitojärjestelmä ei kestäisi ylimääräisiä lapsia säännöllisesti.

Mukava alku vuodelle :)

tehdä ylitöitä ja kasvattaa palkkaansa tekaistuilla ylitöillä, oishan se pitänyt arvata

Vierailija
15/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta ei vähennetä puuttuvia tuntejakaan. Teen välillä työaikaa 11-16, ylitöitä ei kerry, mutta toisaalta palkasta ei vähennetä vaikka tunnit jää vajaiksi. Tiedostan kyllä olevani aika harvinaisuus yleisellä rintamalla.

Täällä ei myöskään tarvitse lähteä päiväkotiin tai ryhmikseen töihin jos yhtään lasta ei tule hoitoon jos hoitajalla on alle kouluikäinen lapsi tai lapsia. Eikä palkkaa vähennetä. Minulla noita päiviä on joskus useitakin koska on vain yhden perheen lapset hoidossa. Miten käy niiden uuden työajan mukana?

Vierailija
16/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuoden kuluttua heidät on korvattu kibbutsialaisilla nannyilla, jotka eivät työajoista näpise.

Vierailija
17/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasaus voi olla vaikka vaan kerran vuodessa.

Et tule menettämään mitään! ap

Vierailija
18/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasaus voi olla vaikka vaan kerran vuodessa. Et tule menettämään mitään! ap

Vuosi on todella pitkä aika ja ainakin tällä kokoonpanolla työaikani jää vajaaksi.

3.

Vierailija
19/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pk:n saa mennä omien kanssa jos haluaa, pakko ei ole, mutta sitten on palkatonta.

Alitunteja tulee mulle koko ajan. Yhden perheen lapsia on mulla ja päivät n.8h. Ja kyllä näkyy palkassa, kun on alitunteja.

Meillä tuo työajan lyhentyminen toteutuu tod. näk vasta 2012, koska kvtes on voimassa 2011 loppuun.

Vierailija
20/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikamme tulee olemaan 8h/vrk ja sen jälkeen juoksee ylityöt jos niitä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän