Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Einesten syönti korreloi tyhmyyden kanssa?

Vierailija
20.12.2010 |

Minulle on useampikin äiti selittää touhottanut eineksiään puolustellen sillä, etteivät he ehdi laittaa ruokaa lapsille töiden jälkeen. (Tämä siis sen jälkeen, kun ensin ovat kysyneet meiltä mitä ja miten syömme perheen kanssa. En siis ole leveillyt tekemisilläni, vaan vain vastannut toduudenmukaisesti kysymyksiin.)

Minä siihen, että käymmehän mekin töissä ja laitamme ruoan siltikin itse ja syömme sen yhdessä samaan aikaan.

Kun arvoitus ei tästäkään vielä auennut, kerroin, että meillä lapsille annetaan tarhasta tullessa välipala. Sen voimalla jaksetaan siiten odottaa illallista, joka syödään keskieurooppalaiseen tapaan klo 19-20.

Sen jälkeen alkaa iltapuuhat, iltapalaa ei enää tarvita. Ei laadukkaan ruokalulttuurin toteuttaminen sen vaikeampaa ole. Tämän käsittäminen ei ole näköjään itsestäänselvää.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako sinua aivoon, kun jotkut pääsevät helpommalla, vai miksi otat noin kovasti pulttia siitä, että muut syövät eineksiä?

Toteuta sinä vaan sitä ruokalulttuuriasi, kun se on sinulle niin itsestäänselvää.

Vierailija
2/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älyn jättiläistä tehnyt, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein jo provosoiduin itsekin :-D

Vierailija
4/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttää sen vähäisen ajan töiden jälkeen lasten kanssa esim ulkoille tai muuta tehden...se on sitä kun sanotaan ettei ole aikaa :D tarviiko vääntää enemmän rautalankaa?

Vierailija
5/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mä väännän makaronilaatikon itse verrattuna siihen, että ostaisin sen valmiina kaupasta.

Vierailija
6/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa/tarhassa missä lie ovatkaan syövät klo 11 aikaan ja illalla seuraava kunnon ateria klo 20? Minusta kaikkea muuta kuin terveellistä!

Vierailija
7/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa ruokaa. Ei siihen perunoiden keittämiseen ja kastikkeen väsäämiseen paljon kauempaa mene, kuin einesten lämmittämiseen. Ja meillä ainakin ruoka tehdään yhdessä lasten kanssa, että ihan perheen yhteistä aikaa sekin on.

Vierailija
8/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri se välipalan ja illallisen välinen aika. Kyllä yksi aikuinen kykenee tekemään ruoan arki-iltana, viikonloput ovat sitten erikseen.

Läikin päätteeksi ulkoileva aikuinen saattaa käväistä lasten kanssa (ja joskus ilman) kaupassa.

Eli lasten kanssa todella ollaan. Ja syöminenkin on yhteistä aikaa, todellista laatuaikaa monessakin mielessä.

ap

Vierailija
9/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä se ruoka on ehditty syömään jo klo 17-18 välillä ja ihan oikeista raaka-aineista. Ei sen mitään ihmeellistä tarvi olla. Ruoka valmistuu usein puolessa tunnissa, sen jaksaa suunnilleen jokainen oottaa.

Vierailija
10/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: Eineksiä ja puolivalmisteita käyttävä (kai ihan normaaliälyinen?)

Vierailija
11/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täyseineksiä myös noin kaksi kertaa viikossa. Myös niitä helevetin erikartanosta peräisin olevia kananuggetteja ja kalapuikkoja kaikkine lisäaineineen. Valmispitsatkin uppoavat ihan hyvin.

Oma ÄO:ni on 128, esikoinen on luokkansa paras oppilas. En vaan VIITSI laittaa kaikkea itse, tykkään helposta elämästä. : ) Joskus innostun laittamaan ruokaa alusta asti, mutta mielummin luen silti lapsille kirjoja.

Tulemme tod.näk. aina syömään eineksiä ja olen ihan sinut asian kanssa.

Vierailija
12/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulussa/tarhassa missä lie ovatkaan syövät klo 11 aikaan ja illalla seuraava kunnon ateria klo 20? Minusta kaikkea muuta kuin terveellistä!

eli tarhassa syövät välipalan ja kotiin tullessa vetävät jotain välipalaa ja illalla sitten se ruoka, ei siinä ole mitään epäterveellistä.

Vierailija
13/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhassa saavat iltapäivällä pienen välipalan, kotona sitten leikkele-vihannespäällysteistä leipää ja maitoa tai maitokaakaota. Kyllä sillä pärjää ihan hyvin, ja ruoka maistuu illemmallakin.

Vierailija
14/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lasten harrastukset

- toisenlaiset prioriteetit.

Vierailija
15/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vääntää lihakeittoa itse köökissä...mutta ap voit ihan uskotella itselles mitä haluat :)

Vierailija
16/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsensä ja toimiensa kanssa!

Vierailija
17/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne (live)vastaukseni herättämät puolustelut kertovat siitä, että aika moni vanhempi kokee huonoa omaatuntoa siitä, mitä perheelleen syöttää.

Mikä on lapselle ja perheelle tärkämpi prioriteetti kuin hyvä, terveellinen lisäaineeton ruoka, sen syöminen yhdessä ja iltainen reippailu suurinpiirtein vuorotellen kummankin vanhemman kanssa.

ap

Vierailija
18/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lapselle ja perheelle tärkämpi prioriteetti kuin hyvä, terveellinen lisäaineeton ruoka, sen syöminen yhdessä ja iltainen reippailu suurinpiirtein vuorotellen kummankin vanhemman kanssa.

ap

ja jää enemmän aikaa ulkoilulle, jopa koko perheen kesken.

Minusta tuo sinun vastauksesi kertoo siitä, että sinua ihan oikeasti ketuttaa se, että muut pääsevät elämässä helpommalla. Mutta prioriteettinsa kullakin...

Vierailija
19/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitenkään ole välttämättä "puolustelua". Ainoastaan ivaa ja sääliä.

-15-

Vierailija
20/29 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D:D:D ei meitä muita haittaa einesten syöminen kun taas sua se tuntuu kovasti kaihertavan.Oletko kenties kovin epävarma vanhemmuudestasi? Koetko jostain alemmuutta kun pitää jollain kotiruoalla päteä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme