Ikärajoista kun on ollut puhetta, niin anatteko lastenne katsoa elokuvia
kanssanne jossa ikäraja 13/15v?
Meillä 10v katsoo yhdessä aikuisen kanssa eikä mitään ongelmaa. Eilenkin katsottiin indiana jones yhdessä. Tykkää niistä kovasti. Yksin en antaisi katsoa, mutta yhdessä voidaan katsoa.
Kommentit (6)
kuin ap. Uskon, että osaan arvioida, millaisia leffoja lapsi voi katsoa jne.
Kyllä olen ihan reippaasti antanut pojan 4v. katsoa esim. Disneyn elokuvia (joissa ikäraja siis se 7).
mutta haluan itse nähdä sen ensin. Esim. nuo Indiana Jonesit on ihan ok 10v. kanssa katsoa. Kumma että niissä on noinkin suuri ikäraja...Itsekin olen tuon ikäisenä katsonut mm. Bondeja(niitä vanhoja), Beverly Hillsin kyttää, Karate Kidiä yms.
Meilläkin on 3-vuotias katsonut Disneyn elokuvia joissa 7v. ikäraja.
Kymmenen vuotias olisi eilen niin halunnut katsoa Indiana Jonesia. En olisi antanut katsoa vaikka ikäraja olisi ollut ok. En hyväksy myöhälle valvomista. Työssäni näen niin väsyneitä lapsia, kun saavat valvoa, että nipotan kotona siitä.
Maailma on täynnä leffoja, joten hän voi keskittyä oman ikäluokkansa kuviin.
Leffat kun ei mihinkään katoa ja niitä voi katsoa myöhemminkin, kun ikärajat sen sallii.
välitä ikärajoista.
Jotkut tappelukohtaukset saatan kyllä hypätä pikakelauksella yli mutta muuten evvk.
ja pidän kiinni suositusikärajoista. En antaisi yhdessäkään katsoa jotain, mihin ikä ei riitä. Nyt ehkä 6v. voisi katsoa jotain valikoitua 7v. kiellettyä, mutta en antaisi 10 v. katsoa 15v. kiellettyä elokuvaa edes yhdessä aikuisen kanssa.