Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laittaa tuntemattomalle FB-kaveripyyntö?

Vierailija
20.12.2010 |

Sain kaveripyynnön ihmiseltä, jota en tunne: emme siis koskaan ole tavanneet, puhuneet puhelimessa, mailanneet tms. Olemme eräässä samassa harrastuspiirissä, mutta tätä kautta tulemme tapaamaan vasta tammikuussa. Meillä on yksi yhteinen kaveri (tämän harrastuspiirin kautta).

Hyväksyisitkö tällaisen kaveriksi? Minä en. Outoa olla kaveri edes FB:ssä täysin tuntemattomalle. Miksei odota, että laittaa kaveripyynnön sitten kun ollaan edes kerran tavattu...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai "tapaako" ensin FB:ssä niin sitten on jo valmiiksi kaveri siellä harrastuksessakin? Mustakin ihmiset Suomessa suhtautuvat kauhean hartaan vakavasti näihin FB-tuttuihin.

Vierailija
22/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä monella on naamakirjan ihan perustoiminnot hukassa. Minulla on listoilla työkavereita, ihan niitä oikeita, kavereita, perheenjäseniä, harrastustuttuja ja muita tuttuja eri yhteyksistä. En todellakaan jaa työkavereilleni mitään henkilökohtaisia juttuja vaan kaikille on laitettu oma ryhmä eikä kaikki näe mitä kirjoitan tai mitä kuvia laitan. Monellako on vielä se käsitys että kun naamakirjassa ollaan niin kaikki on jaettava ja siksi ei ole kuin lähiperhe ja pari koulukaveria listalla?

en vain keksi mitään syytä, miksi minun pitäisi ottaa kaverilistalle sellaisia ihmisiä, joiden en halua lukevan kirjoituksiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain keksi mitään syytä, miksi minun pitäisi ottaa kaverilistalle sellaisia ihmisiä, joiden en halua lukevan kirjoituksiani.

Vierailija
24/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa ammateissa on molemminpuolista hyötyä suuresta verkostosta (toimittajat, poliitikot, tutkijat, yrittäjät ym.). Siitä voi olla hyötyä muillekin. Ainakin omasta kaveripiiristäni on FB:n kautta tullut työpaikkailmoituksia ja suosituspyyntöjä, tavaraa kierrätetään, kiinnostavista jutuista ja erinomaisista tarjouksista vihjataan. Lisäksi FB on nopea yhteydenpitoväline, ei tarvitse olla ajan tasalla vaihtuvista s-postiosoitteista.

En käsitä miksi niitä kavereita pitää olla paljon jos ei niiden kanssa ole tekemisissä? Huomaa kun seuraa omia ja muiden päivityksiä, että kaikilla tykkääjät ja kommentoijat ovat aina samoja! Eli jokainen tuntuu olevan tekemisissä noin 5-10 (enintään 15) ihmisen kanssa siellä, huolimatta siitä oliko kaverilistassa 50 vai 500 henkilöä. Mitä ihmettä?

Itse olen halunnut enemmän kavereita (mulla on noin 50..) siksi, että olisi enemmän "viihdettä". Esim. päivityksiähän mulle tulee nyt aika vähän. Mutta en tiedä ketä nyt enää pyytäisin, mun kaverini ovat mun kavereita jo... Sitä paitsi tunnen paljon ihmisiä, jotka eivät ole FB:ssa.

Omakin ammatti on yksi listallasi oleva, ja työasioissa nimenomaan alunperin aloin käyttää FB:ta.

Mutta kysymyshän tässä oli se, että ihmiset eivät "tee" kavereillaan mitään, ts. se yhteydenpito on pikkuisen piirin sisällä kuitenkin. Osalla kavereistani on jakelulistoja, joten heistä en tiedä, mutta suurimalla osalla ei ole.

Esimerkiksi minulla on yksi ystävä, jolla on lähes 500 kaveria. Hän ei käytä jakelulistoja, ja hän kommunikoi vain muutaman kanssa. Päivittää itsekin harvoin, eikä juuri koskaan kommentoi kellekään mitään. Sanoo, että ei keksi sanottavaa, eikä jaksa kirjoittaa mitään. Lähinnä siis vaan tykkäilee, jos sitäkään. Silti pyytää miltei kaikki tapaamansa kavereiksi ja hyväksyy kaikki pyynnöt.

Vierailija
25/25 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

facessa olen huomannut että ihmiset eivät ole kovin aktiivisia siellä. Todella samat kommentoivat samoille. Tilapäivityksiä vain muutama laittaa aktiivisesti. Hassua. Sikäli kaverien määrällä ei ole merkitystä. Tästähän oli tutkimuskin, että yhteyttä pidetään pienen ryhmän sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi