miksi raskaana ei saa syödä lanttulaatikkoa tai soijakastiketta?
kalat, pehmeät juustot, inkivääri ja pellavasiemenet ymmärrän. mutta nyt kuulin ettei sais syödä lanttulaatikkoa eikä soijakastiketta. miksi ei?
Kommentit (26)
Mistäs oot moista kuullut? En oo itse ikinä kuulluut tuollaista ja kaksi raskautta takana.
soijakastiket= suola? verenpaineen nousu?
lanttuloota= mahdollinen inkivääri? ainakin jos tekee itse niin voi itse päättää mausteista
Mutta nyt kun miettii, niin eikös soija sisällä aika paljon luonnollista estrogeenia, ehkä siksi on vältettävien listalla? Ei varmaan haittaa jos odotaa tyttöä, mutta poikasikiö voi kärsiä liiasta estrogeenialtistuksesta, ja kehittyä intersukupuoliseen suuntaan.
En moisista rajoituksista ollut kuullutkaan. Pehmeitä juustojakin saa käsittääkseni syödä kun ovat pastöroidusta maidosta tehtyjä. Suomalaiset taitaa olla kaikki pastöroidusta tehtyjä.. Paitsi homejuusto taitaa olla silti pannassa.. no enpä siitä pidäkään.
Samoin kalaa saa kyllä syödä, graavia tosin ei suositella.
Mutta inkivääri ja pellavansiemenet?? En ymmärrä miksi ne olisi ns kielletty? Soija ehkä suolaisuuden takia, mutta monella on vaivana myös alhainen verenpaine, ymmärtäisin jos olisi korkea verenpaine että soijaa tulisi rajoittaa.
Lanttulaatikkorajoitustakaan en ymmärrä, itselläni jää närästyksen vuoksi väliin tänäjouluna.
vatsanväänteiden pelossa, mutta raskausaikana söisin.
Kauhea ihminen olet. Viaton kissa kuoli hysterian takia.