Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mielestäni kaupan laatikot eivät tuo joulua vaan itse tehdyt

Vierailija
19.12.2010 |

Kun olen vuosia tehnyt laatikoita itse, kärsin kaupan laatikoista.

Mielestäni joulun tuntua ei ole jos pöydässä on kaupan laatikoita ja siksi ihmettelen ihmisiä jotka

"satsaavat" kaupan laatikoihin!

Niin helppoa kun on tehdä itse, pitää vain aloittaa ajoissa.

Tietyt vaiheet vaativat keittiössä oloa, muun ajan kädet ovat vapaat. Yksinkertaisempaa ruokaa ei voi paljon olla.

Bonuksena tulee hyvää ruokaa, hyvä tuoksu ja rahaakin säästyy.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen vuosia tehnyt laatikoita itse, kärsin kaupan laatikoista. Mielestäni joulun tuntua ei ole jos pöydässä on kaupan laatikoita ja siksi ihmettelen ihmisiä jotka "satsaavat" kaupan laatikoihin! Niin helppoa kun on tehdä itse, pitää vain aloittaa ajoissa. Tietyt vaiheet vaativat keittiössä oloa, muun ajan kädet ovat vapaat. Yksinkertaisempaa ruokaa ei voi paljon olla. Bonuksena tulee hyvää ruokaa, hyvä tuoksu ja rahaakin säästyy.

Ajoissa tehty. Hyvä suunnittelu. Mikään ei voita kotitekoista jouluruokaa. Laatikoiden ja muiden jouluruokien tekeminen tuo sitä joulun tunnelmaa.

Tiedät mitä syöt. Helppoja ja edullisia tehdä. Vaatii hieman kuorimista ja pilkkomista. Vaivan arvoista. Kiehuvat itsekeen. Soseutat ja maustat ja uuni hoitaa loput.

Täsmälleen näin. Tässäkin kun istun koneella, voisin keitellä vaikka lanttuja.

Ihmiset eivät ehkä tajua että ne kiehuvat itsekseen, ei vieressä tarvii päivystää.

Sama on paistamisen kanssa, ei se aikaa vie muulta. Ja laatikonteon voi tehdä osissa, keittäminen ja paistaminen voivat tapahtua eri päivinä.

Musta tulis varmaan hyvä opettaja näissä laatikkoasioissa uusavuttomille...

Vierailija
2/20 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä ei ole ollut joulua vuosikausiin... Ollaan kyllä yleensä jouluaattona käyty jommassa kummassa mummilassa syömässä, mutta enhän minä sinnekään ole niitä laatikoita paistanut. Ja muiksi joulunpyhiksi ollaan sitten ostettu niitä kaupan myrkkylaatikoita... :( :( :( :( Pitääköhän meidän nyt palauttaa joululahjatkin ainakin kymmeneltä viime vuodelta, niiden vastaanottaminenhan on ollut suuremman luokan petos, kun joulua emme kuitenkaan ole viettäneet???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä viimeset kaks vuotta ollaan ostettu kaupasta ettei joulu mee pilalle ku mä itken ja muut syljeskelee ruokaa suusta pois ku laatikot on niin pahoja... en muutenkaan tee koskaan ruokaa vaan mies tekee paitsi noita laatikoita ja me tykätään saarioisten laatikoista

Vierailija
4/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu tulee jostain ihan muusta kuin laatikoiden tekemisestä. Tapansa kullakin.

Vierailija
5/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu tulee jostain ihan muusta kuin laatikoiden tekemisestä. Tapansa kullakin.

Vierailija
6/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei siis ole vuosiin ollut joulua?

Vierailija
7/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä viimeset kaks vuotta ollaan ostettu kaupasta ettei joulu mee pilalle ku mä itken ja muut syljeskelee ruokaa suusta pois ku laatikot on niin pahoja... en muutenkaan tee koskaan ruokaa vaan mies tekee paitsi noita laatikoita ja me tykätään saarioisten laatikoista

Sulla ei ehkä ole ollut kunnon ohjetta tai sulta on puuttunut ihminen jolta olisit kysynyt neuvoa.

Mä katsoin vanhan ajan keittokirjasta silloin kun aloitin ja sitten soittelin äitille, joka on "vanha tekijä".

Tekemiseen tarvitaan sormituntumaa ja se kyseleminen voi auttaa.

Loppujen lopuksi tekeminen on helppoa eikä pidä lannistua jos eka kerralla ei onnistu.

Pystyn jo hyvin neuvomaan muita jos tarvis.

Vierailija
8/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. pienyrittäjälle, joka tekee ne ja saa vielä halvemmalla kun kaupasta vastaavan määrän.

Meillä ostetaan laatikot, mutta piparit ym. leivotaan itse ja kyllä meillä on tähän asti joulun tuntua ollut, vaikkei laatikoita ole itse tehty. Vähän yksinkertaiselta vaikutat ap.

Vierailija
9/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulua voi viettää niin monin tavoin. Meillä ei perinteisistä joulusapuskoista ole pöydässä kuin joitakin kaloja, loput on sellaisia mistä OIKEASTI tykkäämme, mikä meidän mielestämme on sitä parasta ruokaa.

Tuntuu hassulta, että edelleen kyhätään jouluateriat sillä samalla kaavalla kuin 150v. sitten. Laatikoita tehtiin kun niihin ainekset säilyivät maakellarissa näppärästi sadonkorjuusta jouluun asti. Perheen sika teurastettiin suureen juhlaan ja silliä tarjottiin koska sekin oli hyvin säilyväistä.

Meillä ei kukaan niin hirveästi välitä sen koommin laaatikoista kuin kinkustakaan, joten tarjolla on naudan sisäfilettä, erilaisia salaatteja ym.

Vierailija
10/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapset ei edes tykkää laatikoista ja saarioisten lanttulooda on ihan yhtä hyvää. Ap täällä nyt yrittää saada arvostusta tekemisilleen, kun taitaa jäädä se himassa saamatta..

Vierailija
11/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. pienyrittäjälle, joka tekee ne ja saa vielä halvemmalla kun kaupasta vastaavan määrän.

Meillä ostetaan laatikot, mutta piparit ym. leivotaan itse ja kyllä meillä on tähän asti joulun tuntua ollut, vaikkei laatikoita ole itse tehty. Vähän yksinkertaiselta vaikutat ap.

Et tainnut hokata, itse tehdystä ruoasta tulee se tuoksu joka on yksi osa joulun tuntua.

Mielestäni on yksinkertaista väittää että kaupan ruoka on sama asia kuin itse tehty kun se ei ole.

Mutta jos ei paremmasta tiedä, ei osaa kaivatakaan.

Vierailija
12/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikesti nyt niin hyvältä että ilman sitä on joulu pilalla?

Eikö yhtä hyviä tuoksuja tule piparkakuista, joulutortuista, itsetehdystä joululeivästä ym. herkuista?

Vierailija
13/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä panostetaan kyllä jouluruokaan, tehdään paljon itse ja nähdään vaivaaakin. Meillä vaan ei kukaan ole mikään suuri laatikoiden syöjä. Pöydässä niitä pitää jouluna olla, mutta kun ei ne ole niitä meidän perheen jouluherkkuja niin kaupasta ostetut riittävä meille oikein hyvin.

Meillä panostetaan sitten erilaisiin kalaruokiin, rosolliin, tehdään hyvää sienisalaattia itse pomituista sienistä, paistetaan iso kinkku, tehdään piparit ja piparitalot taikinasta asti itse, jäädykettä, erilaisia liha- ja kalahytelöitä yms. Ei siinä ehdi enää laatikoita itse väsäillä... Tulee niistä kaupankin laatikoista hyvä tuoksu kunniitä aattona lämmittää! ;)

Vierailija
14/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikesti nyt niin hyvältä että ilman sitä on joulu pilalla?

Eikö yhtä hyviä tuoksuja tule piparkakuista, joulutortuista, itsetehdystä joululeivästä ym. herkuista?

Tuoksuu, jos et tiennyt, mutta en tarkoita että nyt ihan pilalla olis joulu..

Tuoksuja voi tietty tulla noista kuvaamistasi leivonnaisista.

Vierailija
15/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imelän makeita, osa palaneita ja/tai oudon makuisia muuten vaan. On joo niin hyvää jne.

Vierailija
16/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ehkä ole ollut kunnon ohjetta tai sulta on puuttunut ihminen jolta olisit kysynyt neuvoa.

Mä katsoin vanhan ajan keittokirjasta silloin kun aloitin ja sitten soittelin äitille, joka on "vanha tekijä".

Tekemiseen tarvitaan sormituntumaa ja se kyseleminen voi auttaa.

Loppujen lopuksi tekeminen on helppoa eikä pidä lannistua jos eka kerralla ei onnistu.

Pystyn jo hyvin neuvomaan muita jos tarvis.

Kaikki ei tosiaan ole mitään ruuanlaitto ihmisiä, eikä tarviikkaan olla. Jos ap ja joku muu täällä joukossa ovat niin heinoa, mutta ei kaikkien tarvitse olla. Kyllä se joulu tulee ihan niillä kaupan laatikoillakin. Itse olen aina laatikoissa epäonnistunut mummon ohjeista huolimatta ja en kyllä jaksa sillä asiallakin itseäni joulun alla stressata. Niimpä mielle tulaa laatikot kaupasta, ihan hyvälle nekin maistuu ja miellä äidin milenterveys ja joulurauha säilyy...

Vierailija
17/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli laatikoita tai ei.

Huvittavaa jeesustelua, ap.

Vierailija
18/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä satun tykkäämään kaupan laatikoiden mausta. Ja oon syöny itsetehtyjäkin. Mutta kun Saarioisen/Atrian maku mulle kelpaa ja en tykkää ruuanlaitosta ja budjettikaan ei kaadu niihin laatikoihin, niin miksi ihmeessä tekisin itte? Ja muille kelpaa myös.

Vierailija
19/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta nyt leviää tänne saakka tosi hyvä ruoan tuoksu jostakin asunnosta..en tiedä onko perunalaatikko, varmaan jokin uuniruoka ja on hyvä tuoksu!!

Että yrittäkääpä itse saada niistä Atrian laatikoista tätä tuoksua esiin mikä nyt täällä päin leijuu!!

Ja jos jollain on ollut palanutta laatikkoa, se ei tarkoita että kaikilla palaa laatikot.

Luulen että nykyään on paljon ihmisiä jotka eivät ole koskaan syöneet hyviä, itsetehtyjä, esim. laatikoita koska niin vannovat Atrian nimeen..

Vierailija
20/20 |
19.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen vuosia tehnyt laatikoita itse, kärsin kaupan laatikoista. Mielestäni joulun tuntua ei ole jos pöydässä on kaupan laatikoita ja siksi ihmettelen ihmisiä jotka "satsaavat" kaupan laatikoihin! Niin helppoa kun on tehdä itse, pitää vain aloittaa ajoissa. Tietyt vaiheet vaativat keittiössä oloa, muun ajan kädet ovat vapaat. Yksinkertaisempaa ruokaa ei voi paljon olla. Bonuksena tulee hyvää ruokaa, hyvä tuoksu ja rahaakin säästyy.

Ajoissa tehty. Hyvä suunnittelu. Mikään ei voita kotitekoista jouluruokaa. Laatikoiden ja muiden jouluruokien tekeminen tuo sitä joulun tunnelmaa.

Tiedät mitä syöt. Helppoja ja edullisia tehdä. Vaatii hieman kuorimista ja pilkkomista. Vaivan arvoista. Kiehuvat itsekeen. Soseutat ja maustat ja uuni hoitaa loput.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme