LA
Osaakohan joku auttaa minua? Minulla on vauvan odotus-opas (vau.fi), jossa on taulukko lasketun ajan määrittämistä varten. Viimeisten kuukautisteni ensimmäinen päivä oli 29.10. Netin laskureiden mukaan LA olisi 5.8 (+ pari päivää epäsäännöllisen kierron takia). Mutta taulukon mukaan LA on 5.7. Miten voi olla kuukauden ero?! Neuvola on minulla vasta 28.12, jolloin tietysti saan asiaan selvyyden mutta ovatko muut pohtineet samaa asiaa? Oikea LA on kuitenkin 5.8(ko?).
Kommentit (3)
sen sai ekalla käynnillä neuvolasta. Katselin sitä taulukkoa, siinä on pakko olla joku virhe. Mulle antoi kyllä oikean l.a:n menkkojen perusteella (19.9. - 26.6. tai suunnilleen noin).
Tekayn raskauskiekossa on hyvä laskuri, googleta Aydin Tekay. En pysty sulle nyt suoraa linkkiä laittamaan näin puhelimella palstaillessani.
kans pakko katsoa tota taulukkoa, et mitä se näyttääkään omalta kohdalta.
Taulukossa näyttää olevan se vika, että taulukon oikeassa laidassa pitäisi olla la rivillä seuraava kuukausi (koskien kuukauden ensimmäisiä päiviä 1-7.). Esim. jos menkat on alkaneet 24.1., taulukon mukaan la on 31.10, mutta 25.1 alkaneet menkat antaa la 1.10 eli tossa pitäisi lukea lokakuun sijasta marraskuu.
Vähän vaikeesti selitetty, mut taulukkoa samalla katsomalla varmaan selkenee... :)
sun oikea LA on 5.8. aika outoa tuo että antaa LA:n 5.7.