Sossu ja mätkyt
Jos saa mätkyjä, sossu tietää sen. Aika paljon, n. 600e.:\ Jos vanhemmat lainaa tuon summan, katsooko sossu ton lainan tuloksi?
Ei niitä sitten pysty maksamaan? Luottohäiriömerkintä ei ainakaan paranna työnsaantimahdollisuuksia.
Kommentit (9)
tuloiksi, jos tulevat sinun tilille. Eli kannattaa ottaa raha vastaa toisin, jos et halua sossun niistä rahoista tietävän.
olethan saanut ilmaista lainaa vuoden ajan mätkyjen varran!
seuraavana vuonna kannattaa tutustua verotukseen vähän paremmin ja viilata prosentti niin kohdilleen ettet saa mätkyjä etkä palautuksia. aikaahan sulla vissiin on?
Sossuille ei kuulu miten sen maksat kunhan raha ei tule tilillesi
jos se raha ei käy toimeentulotukihakijan tilillä.
kannattaa antaa lasku vanhemmille suoraan maksettavaksi niin sossu ei voi puuttua asiaan.
sitten vinkiksi: jos mätkyt on kunnallisveroa, voi siitä anoa vapautuksen. Itse ainakin tein niin joitakin vuosia takaperin ja sain vapautuksen 170e:n mätkyistä.
kun sossu saisi jostain tietää että ne mätkyt on maksettu, ihan sama kenen tililtä. Ja alkaisi karhuamaan rahoja?
itse olen tehnyt velkakirjan jos olen joutunut lainaamaan rahaa perheeltä ja vienyt sen sossuun, eivät katsoneet tuloksi lainaa.
Ei sossu sitä saa tietää että mätkyt on maksettu. Ja vaikka saisikin, sillä ei ole mitään väliä kunhan maksaja on joku muu kuin sinä.
Ja mulla ainakin sossu maksoi mätkyt. Tosin sitä oli vain 50€.