Minkä puuttuminen joulupöydässä saisi sinut pettymään tarjoilujen suhteen?
Kommentit (45)
Ja anopilta se aina puuttuu, jonne pitäis mennä jonain joulunpäivänä syömään.
Eli mua harmittaisi graavikala ehkä kaikkein eniten...
tai mädin tai itsetehdyn sienisalaatin puute.
Vien sen nykyisin anoppilaan jos siellä olemme. Äidin äidin reseptin mukaan. Vaikka veisin kuinka paljon, kaikki menee jo aattona.
Tämä on jo legenda. Ekan kerran jouluna 10 v sitten vein tuliaisksi, siellä ei perunalaatikkoa harrastettu. Nyt haluavat tämän vaikka ei itse oltaisi edes paikalla.
Kotona teen tämän itse, mutta ei se äidintekemän veroista ole.
Eli mua harmittaisi graavikala ehkä kaikkein eniten...
Samat sanat, itse haluan myös karjalanpiirakoita, niitä syödään täällä päin joulunakin. :)
Vie sitä tuliaisina
Anoppi saa hössötyspanarin, kun mitään ei saa tehdä ja hän kyllä hoitaa. Ja sit sitä alkaa hermittaa, kun se ei oo itse hoksannut laittaa perunalaatikkoa, jonka jälkeen se pyytää sitä 300 kertaa anteeksi.
Ja punaviiniä myös! :)
Eka joulu pitkään aikaan, kun voin juoda punaviiniäkin sen lasillisen - ja ehkä toisenkin!
onohti täysin mädin kera smetanan ja katkarapusalaaatin. Niitäkin on pakko saada:)
porkkanalaatikko hyvana kakkosena
Kinkussa ei saa olla muuta kuin possua ja suolaa. Ei mitään E-koodeja.
ainoat joulupöydän antimet, joita pystyn syömään maistiasta enemmän. Fetasalaatti kuuluukin siksi joulupöytäämme, kun en vain tykkää yhdestäkään perinteisestä jouluruoasta. Miehen mielestä jouluna syödään perinteiset laatikot, lipeä ja graavikala sekä kinkku. Fetasalaattiin on suostunut taipumaan, koska sienisalaatti on melko yksipuoleinen ravinnon lähde kolmeksi päiväksi. En jaksa vängätä asian tiimoilta. Ihan sama. Se on vain kolme päivää.
Suurin ongelma jouluruoissa on se, että mielestäni lämpimien ruokien tulee olla suolaisia maultaan. En pidä laatikoiden ja rosolline makeahkosta mausta. Olen makusyistä kasvissyöjä, joten kalat ja kinkku eivät maistuisi muutenkaan.
Olen nirso.
lanttulaatikon ja aidon kuusen. Olen tyytyväinen eli jos yksi piti valita ni sitteeeeeen? KINKKU!
En pidä laatikoiden ja rosolline makeahkosta mausta. Olen makusyistä kasvissyöjä, joten kalat ja kinkku eivät maistuisi muutenkaan. Olen nirso.
Jouluhan on mitä mainiointa kasvisssyöjän aikaa. Että ei ole todellakaan kyse muusta, ku nirsoilusta. En tiedä, miten rosollista saa makeaa? Et ilmeisesti kasvissyöjänä syö porkkanaakaan, koska sehän nyt on luonnostaan makeaa? Ärsyttää aina tämmöset, en syö sitä, enkö tätä... Kyllä se on nyt niin, että sitä syödään mitä tarjotaan. Eri asia, jos aivoja, tai muuta ei niin normi syötävää tuotaisiin tarjolle. Pilalle hemmotellut kakarat...
Ärsyttää aina tämmöset, en syö sitä, enkö tätä... Kyllä se on nyt niin, että sitä syödään mitä tarjotaan. Eri asia, jos aivoja, tai muuta ei niin normi syötävää tuotaisiin tarjolle. Pilalle hemmotellut kakarat...
Jos tarjotun ruuan edessä nirsoilu on huonoa käytöstä, miten muka "ei niin normi syötävän" edessä nirsoilu on sen parempaa?
Samaa en syö sitä, en syö tätä -touhuahan se on. Kaiken lisäksi "normisyötävä" on täysin subjektiivinen ilmaisu. Esimerkiksi meillä ei syödä ruskeaa kastikketta laisinkaan, koska mieheni tai minä emma pidä siitä.
Jos lapseni siis kieltäytyvät syömästä sitä kylässä, he ovat hyväkäytöksisiä, koska heille ruskea kastike ei ole tavallista ruokaa ja onhan se aika epäilyttävää niin ulkonäöltään, maultaan kuin raaka-aineiltaankin sellaiselle, joka ei ole sitä tottunut syömään.
Noita odotan kaikista eniten joulupöydässä.
Muusta en sitten niin välitäkään. Laatikot, perunat, lihapullat ja kinkku ovat ihan ok, porkkanalaatikko jopa kokista riippen hyvää. Mikään ei kuulu normaaliruokavaliooni, mutta joulun alla nämä ovat pakkosyötössä. Kyllä niitä nyt sen vähän kestää kerran vuodessa. Ei ruuan tarvitse olla aina hyvää, vaikka se harmittaakin.
Sen sijaan rosolli, sienisalaatti, lipeäkala ja kaikki muut mainitsematta jääneet jouluhirviöt ovat kauheita. Yleensä syön niitä vain vierasilla ja silloinkin otan lautaselle vain nokareen silkasta kohteliaisuudesta. Samalla inholla suhtaudun jouluisiin bulkkikonvehteihin.
Yleensä, jos vietämme joulun sukuloiden, laihdun pyhinä pari kiloa.
Hah hah,niin varmaan :) Vitsi mitä nirsoperseitä sitä onkaan nykyään,mahtaa tosiaan miestäsi vituttaa
[i Jos tarjotun ruuan edessä nirsoilu on huonoa käytöstä, miten muka "ei niin normi syötävän" edessä nirsoilu on sen parempaa? Samaa en syö sitä, en syö tätä -touhuahan se on. Kaiken lisäksi "normisyötävä" on täysin subjektiivinen ilmaisu. Esimerkiksi meillä ei syödä ruskeaa kastikketta laisinkaan, koska mieheni tai minä emma pidä siitä. Jos lapseni siis kieltäytyvät syömästä sitä kylässä, he ovat hyväkäytöksisiä, koska heille ruskea kastike ei ole tavallista ruokaa ja onhan se aika epäilyttävää niin ulkonäöltään, maultaan kuin raaka-aineiltaankin sellaiselle, joka ei ole sitä tottunut syömään.
[/quote]
Siis tiedätkö edes mitä ruskeaan kastikkeeseen tulee? Raaka-aineiltaan epäilyttävää... Mitäköhän teillä syödään? Ei rasvaa, ei jauhoja missään muodossa, ei juoda vettä, no siinähän ne perus epäilyttävät aineet olikin. On todella epäilyttävää, hui!
Eri asia on sitten tietty se, että jos se tehdään jostain pussista, purkista, mönjästä mistä lienee, mutta oikea vanhan-ajan ruskea kastike on kyllä ihan rasva-jauho-vesi seos. Kuinkakohan moni sitä vielä edes tekee? Niin tarkoitin nyt näitä meillä täällä koto-suomessa vuosisatoja syötyjä normi ruokia... Tiedän, että se on subjektiivinen käsite, mutta se, että nykyään ollaan niin helvetin nirsoja ruuan suhteen, siis ihan perus suomi ruuan, ni...
Toivon, että osaan kasvattaa lapseni hyvinkäyttäytyväksi kaikkiruokaiseski aikuiseksi, joka syö muutakin, ku ranskiksia ja lehtipihviä...
Kyllä kaikilla on omia maku mieltymyksiä on tietty, mutta että jos pöydästä ei juuri mikään kelpaa ja siitä tehdään suuri haloo, ni se ei ole hyvää käytöstä.
Ai niin graavi lohta ilman ei tule joulua ja rosollia.
ps. inhosin sitä muuten lapsena, mutta aina oli vähän syötävä :)
kutunjuusto on siis kotijuusto, mutta meillä vaan sanotaan kutunjuusto ja se lipsahti tähän. =P