Itku tuli tosta Marcin kohtalosta.
Voi poikaparkaa. Ihan deekiksellä. Kyllähän tuon arvasi, mutta silti surullista. Fiksu kaveri ja rahkeita olis vaikka mihin, mutta viina vie.
Kommentit (69)
Itse asiassa meillä oli aikanaan seksiäkin pari kertaa, muutama vuosi sitten. Emme ole pitäneet sen jälkeen yhteyttä.
Uskoisin, että hän itse on antanut luvan kuvaamiseen, puhuukin aika avoimesti.
Marc on oikeasti tosi kiva tyyppi, tunnistin hänet ensin naurustansa. Mutta tiedän hänen taustansa, enkä ihmettele tuota kuvattua tilannetta.
Kaikkea hyvää hänelle vaan toivoisin.
Olisivat voineet edes vain todeta, ettei marc päässyt jaloilleen, mutta mennä kuvaamaan ihmistä tuollaisessa alennustilassa. Suorastaan häpeällistä!! Täysin ala arvoinen tositeeeveee!!!
Ihan kunnon VALISTUSohjelma kerrankin. Antaa ajattelemisen aihetta monellekin. Mainitsemallasi tavalla ei samaa efektiä olisi saatu aikaan.
Tuntui.että Marc halusi vaan nöyryyttää ja nolata vanhempansa?
Itse ei ota vastuuta mistään!
Vanhan äitinsä olisi pistänyt hakemaan lääkkeitä!?
Jos on niin kova tarve lääkkeisiin,niin eiköhän lääkäri määrää ihan henkilökohtaisesti niitä?
Ärsyttävä luuseri koko Marc!
Kaikki on aina jonkun muun syytä,ihan kun ihminen ei voisi itse vaikuttaa elämäänsä??
Tosi surullista, mutta viime kädessä vastuu omasta käytöksestä on ihmisellä itsellään. Alkoholismi on sairaus, mutta harvoin mikään vakava tauti ilman hoitoa paranee. Mutta sitä hoitoa pitäisi itse tajuta hakea niin kauan että paranee.
Tuntui.että Marc halusi vaan nöyryyttää ja nolata vanhempansa?
Itse ei ota vastuuta mistään!
Vanhan äitinsä olisi pistänyt hakemaan lääkkeitä!?Jos on niin kova tarve lääkkeisiin,niin eiköhän lääkäri määrää ihan henkilökohtaisesti niitä?
Ärsyttävä luuseri koko Marc!
Kaikki on aina jonkun muun syytä,ihan kun ihminen ei voisi itse vaikuttaa elämäänsä??
Miksi oli edes tullut katkolle? Ei sillä näyttänyt olevan mitään motiivia olla siellä/raitistua tai ottaa vastuuta elämästään jne. Jäänyt niskuroivan, kapinoivan teinin tasolle. Oli silti järkyttävää nähdä se nykykunnossaan, vaikka raitistuminen tuntui jo ohjelman aikana utopistiselta. Sääliksi käy vanhempia, samoin sen Timon tytärparkaa. :/
kuin mitä ohjelmassakin näkyi. Marc ei ole ainoastaan alkoholisti, hän on sekakäyttäjä. Ja aloittanut tuon touhun tosi nuorena.
En voi tajuta, miten tuollaiseen tilanteeseen joutuu.
Tyypillistä hoivatyötä, joka maksaa yhteiskunnalle jumalattoman paljon ja tulokset ovat vain aavistuksen nollaa paremmat.
että Marc on päättänyt tappaa itsensä, mutta syystä tai toisesta haluaa tehdä sen viinalla hitaasti :(
Tyypillistä hoivatyötä, joka maksaa yhteiskunnalle jumalattoman paljon ja tulokset ovat vain aavistuksen nollaa paremmat.
tuollaisista pätkistä ei saa apua. Ja Marcista vielä, aika selkeästi jotain on ja on pitkään ollut pahasti vialla suhteessa vanhempiin. Enkä millään usko että lapsi itse ne viat aiheuttaa. Toki aikuisen pitäisi ottaa vastuu itsestään, mutta jostain ne ongelmat tulevat.
Järkyttävässä kunnossa, hän ja insinööri-kaverinsa. Itsekin totesi katkokävelevänsä kun takana 3 kk:n ryyppyputki. Kalja kuulemma kuohuu mahassa niin paljon, että on pakko pitää oksennuspussia kokoajan mukana. Tosi tervettä toimintaa...
Ei tää tyyppi edes halunnut oikeasti raitistua.
jota ei tv formaateilla paranneta. Viihteen nimissä kaikki on nähtävästi sallittua. Ja vaikka ihminen itse antaisi luvan kuvata, voisi joku terve ihminen tehdä ratkaisut siitä onko se kenenkään edunmukaista vai päinvastoin. On tullut ohjelman tekijöille vakavia virhearvioita.
ei persoona pääse normaalilla tavalla kehittymään siinä kemikaalisuossa: Marc on selvästi jäänyt loppuelämäkseen (varhais)teiniksi, eikä tuo loppuelämä varmaan kovin pitkä enää ole :(
Jos on narkannut jostain yläasteikäisestä, on aika toivotonta uskoa koskaan pääsevänsä siitä eroon, sillä kokemusta muunlaisesta elämästä ei ole.
Itse ajattelin ensin että Marcilla taitaa olla ADHD (itselläni on se) kun etsii vain pikaista tyydytystä mutta ennemminkin taitaa vaan olla kyse siitä että on aina vaan tottunut turruttamaan kaikki epämiellyttävät tuntemukset aineilla, eikä ole oppinut hallitsemaan niitä.
T. Psykan opiskelija, alkoholistiperheen tytär
kuin mitä ohjelmassakin näkyi. Marc ei ole ainoastaan alkoholisti, hän on sekakäyttäjä. Ja aloittanut tuon touhun tosi nuorena.
toi marc oikeesti käyny koulua insinööriks asti (jotain puhuivat diplomi-insinööristä?) vai oliks se vaan kännisten läpänheittoa?
Samaa mieltä. Kymmenen vuotta eli koko aikuisikä on turrutettu tunteita ja aisteja päihteillä. Ehkä kurkkaus normaalielämän haasteisiin kolmen viiikon kuntoutuskuurilla lannisti miehen, joka ei ole elänyt päivääkään aikuisen ihmisen elämää.
Silti muisti lähettää terveisiä kuntoutuskaverille, josta oli huolissaan. Ja lähti ohjelmaan varmasti ajatuksella, että muut näkisivät mistä on kyse, kun päihteet ottavat vallan.
Marcilla jo luuranko vilkkuu, ei voi tuntea muuta kuin syvää sääliä. Hän varmasti itse tajuaa tilanteensa.
Silti muisti lähettää terveisiä kuntoutuskaverille, josta oli huolissaan. Ja lähti ohjelmaan varmasti ajatuksella, että muut näkisivät mistä on kyse, kun päihteet ottavat vallan.
Arvasin jo etukäteen että Marc on varmaan retkahtanut. Jotenkin tuntui koko ohjelman ajan siltä, että oli mukana enemmän muista syistä (vanhempien painostus tms) kuin omasta halusta raitistua. Ensimmäinen jakso jäi näkemättä joten en tiedä.
Surku kuitenkin, Marc ei ole tyhmä, eikä olisi pahan näköinenkään, jos jättäisi päihteet.
Eli kuitenkin aiemmissa jaksoissa, ja eilisen perusteella elää edelleen "sitku-elämää". Sitku tapahtuu sitä ja sitku ei enää tapahdu tätä, alkaa uusi elämä. Sitku kaveri saa kortin, pääsee AA-kerhoon... Ei osaa tai uskalla ottaa vastuuta tässä ja nyt. Missä ja mikä meni pieleen? todennäköisesti jotain jo kauan sitten.
Säälin sanotaan olevan sairautta, mutta eilen tunsin sääliä. Ei voi kuin toivoa parasta, mikä se sitten onkin.
Koko päivän on ollut tuo Marc mielessä. Jotenkin niin pahalta tuntui, kun oli tietyllä tavalla häneen "kiintynyt" sarjan aikana. Uskoontulo tms. voisi olla ainoa pelastus tuolle ihmispololle.
heikkojen ihmisten hyväksikäyttöä ja leimaamista.