Itku tuli tosta Marcin kohtalosta.
Voi poikaparkaa. Ihan deekiksellä. Kyllähän tuon arvasi, mutta silti surullista. Fiksu kaveri ja rahkeita olis vaikka mihin, mutta viina vie.
Kommentit (69)
hyväksi, pitäisi kouluttaa. Totta, mutta ei se anna oikeutta käyttää muita hyväksi, vaikka ihmisellä sellaiseen taipumusta onkin.
Mua mietityttää se, mitä ne vanhemmat on tehneet väärin vai ovatko, vaikuttivat kuitenkin koulutetuilta, ei miltään juopoilta tms. itse. Kohtelevat Marcia kuin kakaraa, siksi hän sanoi käyttäytyvänsä kuin kakara. Mutta ei kai tällainen kohtelu tyhjästä ala? Voiko alkoholistiksi päätyä vain siksi, että on alttius jäädä siihen helpommin koukkuun?
Hyvä ohjelma kaikkiaan, vaikuttava ja herätti ajatuksia, ihan kuin Kakolakin. Aika jännä että kaikki oli ratkenneet suunnilleen samaan aikaan, n. 2 kk katkon jälkeen. Paitsi Marc, joka heti ylpeänä ilmoitti ryypänneensä koko ajan. :/ Rukoilin hänen puolestaan.
surullista katsottavaa, ja niin nuorikin vielä tämä Marc. Ja kaikki tosiaan retkahtivat, voisin veikata, että kaikki palavaat vielä samoihin alkuasetelmiin ennemmin tai myöhemmin. Niin oliko tämä Marc ihan opiskellut? Kun siitä DI:stä puhuivat...
Itse soitin auttavaan puhelimeen joskus, kun avomies oli viikonloppujuoppo. Auttaja oli entinen alkkis, joka povas, että tulevaisuus on vankila, kuolema tai uskoon tulo.
En tiedä, mitä hälle nykyisin kuuluu, mutta tiemme erosivat. Olin aivan toivoton.
Tää Marc, siinä näki sen, että alkkiksen elämässä ei ole mitään muuta kuin viina, ja alkkis järjestää itselleen tilaisuuden juoda. Jos ja kun siitä ajatuksesta pääsee/osataan auttaa, niin erittäin hieno homma!
Läheisiäkin syytetään siitä, että mahdollistaa juomisen. Jos huolehtii, ruokkii, vaatettaa, rahoittaa. Että pohjalle vaan omin avuin, tervemenoa alkkis.
lapsuutta tms. taustalle. Kun juo tarpeeksi paljon tarpeeksi usein, alkoholisoituu väistämättä. Sen jälkeen juoppo ei muuta ajtelekaan kuin miten saa seuraavan kännin, vaikka yrittää ajatella läheisiään tms. Näin on.
itsekeskeisen omaa napaa tuijottavan luuserin takia. Ihan oma valinta tuo on, jos haluaa tappaa itsensä juomalla niin mitäpä siihen muilla on sanomista. Tuollaiset ihmiset saavat monesti huomiota tietyn tapaisilta naisilta, jotka säälivät heitä ja ovat valmiita hyysäämään heitä jopa oman terveytensä uhraten. Hirveätä katsoa semmoista...
sit teil mammat on hyvin asiat.. ei voi muuta sanoa!
mut toi marc (oikein av mammojen lähiönimikin oikein =) ) on kyl ihan täynnä itseää puhuinkin itsestään kun minä ole sitä ja tätä.. oikein DIPLOMI-INSINÖÖRI, juuh.. halus vaan julkisuutta... huh mikä kaveri..
Minkä takia kukaan tuollaista juoppoa säälii? Tarjottimella annetaan mahdollisuus tehdä muutos, mutta tämä kaveri ennemmin rypee itsesäälissä. Voin kuvitella Marcin uhonneen nousuhumalassa kavereilleen miten uusi elämä alkaa nyt tai sitten hän on samalla tavalla säälinyt itseään alusta alkaen. Ohjelman myötä hän saa julkisuutta kapakassa ja selittää miten oli paska reissu ja muut tyhmiä, kun eivät häntä ymmärtäneet. Näitä on työn puolesta nähty.
Karu totuus on, että se työ raittiuteen on tehtvä ihan itse. Rinnalla voi toinen kulkea tukea antaen, mutta oma motivaatio on löydyttävä. Harva raitistuu kerrasta hoidossa. Osa kuitenkin hakeutuu jatkossa nopeammin uudestaan hoitoon retkahduksen jälkeen, joka on jo askel kohti raittiutta. Kaikki ei valitettavasti raitistu, osa kuolee liian aikaisin ja liian nuorena.
Ymmärrystä varmasti kaipaa kaikki. Myös päihderiippuvainen on jonkun lapsi, sisarus, vanhempi, ystävä.
Entinen sh päihdetyöstä
Miksi kukaan itkee jonkun tuntemattoman juopon takia. Jos nyt jotain sääliä pitäisi niin ehkä se kuitenkin ennemmin olisi tämän juopon ilmeisesti iäkkäät vanhemmat, joita yritetään käyttää hyväksi.
Tai sitten voisi sääliä meitä kaikkia veronmaksajia, joiden rahoilla tuonkin juopon ryyppääminen rahoitetaan. Multa ei heru sääliä eikä ymmärrystä yhtään. Jos haluaa juoda niin sehän on ihan oma valinta. Yhteiskunnan rahoja menee hukkaan hirveät määrät, ei näistä tapauksista kunnon veronmaksajia koskaan tule.
Miksi kukaan itkee jonkun tuntemattoman juopon takia. Jos nyt jotain sääliä pitäisi niin ehkä se kuitenkin ennemmin olisi tämän juopon ilmeisesti iäkkäät vanhemmat, joita yritetään käyttää hyväksi.
Tai sitten voisi sääliä meitä kaikkia veronmaksajia, joiden rahoilla tuonkin juopon ryyppääminen rahoitetaan. Multa ei heru sääliä eikä ymmärrystä yhtään. Jos haluaa juoda niin sehän on ihan oma valinta. Yhteiskunnan rahoja menee hukkaan hirveät määrät, ei näistä tapauksista kunnon veronmaksajia koskaan tule.
Miksi en säälisi 29-vuotiaana itsensä rikki juonutta ihmistä? Alkoholismi on sairaus, ei valinta. Halun parantua voi valita, mutta paraneminen ei valitettavasti onnistu kaikilta.
Sinä et varmaan säälittele myöskään syöpään sairaustuneita, syöpähän on elintasosairaus joka johtuu pääasiassa omista elämäntavoista? Toivottavasti itse olet joskus tilanteessa, jossa olet heikko. Ehkä silloin ymmärrät myös säälittelijöitä etkä vain päähänpotkijoita.
Surettaa tämä ihmisten kovuus ja välinpitämättömyys. Suunnaton typeryys sen sijaan vain suututtaa - alkoholistien saamat tuet kun kirpaisevat eniten 'kunnon veronmaksajaa' mutta optiomiljonäärit ja eläkepotit eivät hetkauta karvan vertaa...
Mulla on vielä edessä se kun joudun ottamaan vastaan lapsen kysymykset,surun ja vihan siitä miksi isä valitsi alkoholin eikä häntä.
Joku kirjoitti fiksusti et kun ihminen alkaa päihteiden säännöllisen käytön liian nuorena,12-vuotiaana lapsena niinkun mun ex,viina estää persoonan kehitystä ja muodostumista.Edes aikuisena saavutettu raittius ei korvaa menetettyjä vuosia kehityksessä.Mun mies tulee ikuisesti olemaan palkkapäivinä se 12.v.Perjantaina tilille tuleva 3000€ on maanantaina 3€. 3 viikkoa siitä tulee 600€ puhelinlasku puheluista joita mies ei tunnusta tehneensä.Ulosotto juoksee riippumatta onko mies töissä vai ei ,riippumatta siitä saako hän käteen 100€ vai 3000€ kaikki menee parissa päivässä.
Pisin työsuhde on kestänyt 6kk, usein 3-4 työpaikkaa vuodessa ja jokaisesta lähtenyt itse koska pomo on narsisti= ei hyväksy viinaa,omavaltaisia työaikoja eikä holtitonta shoppailua firman piikkiin yms.
Alkoholistia ei pysty säälimään enää siinä vaiheessa kun vasta muutaman kuukauden ikäinen vauva jätetään yksin "ihan vähäks aikaa vaan kun nopeesti kävin kaupassa"
Turha kai omia kokemuksia on luetella ihmisille joilla on ollut niin helppo elämä et jaksaa vielä tuntea myötätuntoa mut mä en suostu hyväksymään väitettä et alkoholismi on sairaus,juopot kkäyttää tota fraasia vain oikeuttaakseen sen et he tuhoo muidenkin elämän siinä samalla.
Mulla on vielä edessä se kun joudun ottamaan vastaan lapsen kysymykset,surun ja vihan siitä miksi isä valitsi alkoholin eikä häntä.
Joku kirjoitti fiksusti et kun ihminen alkaa päihteiden säännöllisen käytön liian nuorena,12-vuotiaana lapsena niinkun mun ex,viina estää persoonan kehitystä ja muodostumista.Edes aikuisena saavutettu raittius ei korvaa menetettyjä vuosia kehityksessä.Mun mies tulee ikuisesti olemaan palkkapäivinä se 12.v.Perjantaina tilille tuleva 3000€ on maanantaina 3€. 3 viikkoa siitä tulee 600€ puhelinlasku puheluista joita mies ei tunnusta tehneensä.Ulosotto juoksee riippumatta onko mies töissä vai ei ,riippumatta siitä saako hän käteen 100€ vai 3000€ kaikki menee parissa päivässä.
Pisin työsuhde on kestänyt 6kk, usein 3-4 työpaikkaa vuodessa ja jokaisesta lähtenyt itse koska pomo on narsisti= ei hyväksy viinaa,omavaltaisia työaikoja eikä holtitonta shoppailua firman piikkiin yms.
Alkoholistia ei pysty säälimään enää siinä vaiheessa kun vasta muutaman kuukauden ikäinen vauva jätetään yksin "ihan vähäks aikaa vaan kun nopeesti kävin kaupassa"
Turha kai omia kokemuksia on luetella ihmisille joilla on ollut niin helppo elämä et jaksaa vielä tuntea myötätuntoa mut mä en suostu hyväksymään väitettä et alkoholismi on sairaus,juopot kkäyttää tota fraasia vain oikeuttaakseen sen et he tuhoo muidenkin elämän siinä samalla.
Enpä tiedä onko minulla ollut helppo elämä, toki helppo monien muiden elämiin verrattuna... toisten taas ei. Ymmärrän kyllä kantasi.
Miehesi valitsi alkoholin, sinä valitsit jonkin aikaa läheisriippuvuuden mutta onneksi enää et. Ja lapsellesi varmasti paras ja tosin selitys on se, että isä on sairas. Yksinkertaisesti.
Oma isänikin on lääke/alkoholiriippuvainen, ei tosin (vielä) rappioasteella. Asiaan liittyvän vihan ja surun yli olen jotakuinkin päässyt ymmärrettyäni ettei noista tunteista ole mitään hyötyä: voin vaikuttaa vain omiin tekoihini, en muiden. Silti sääliä riittää myös sille vapisevalle ja laihalle ihmisrauniolle (vaikka säälikin kuulema on sairaus, mene ja tiedä).
Sinulle ja lapsellesi toivotan mitä parhainta jatkoa, ehkä lapsen isä vielä elpyy, ehkä ei. Tee sinä omastasi ja lapsesi elämästä paras mahdollinen ja anna katkeruuden jäädä taa.
Marc elää ja voi kuten ennenkin, kirjoittelee välillä punkinfinland foorumille.
Mulla on vielä edessä se kun joudun ottamaan vastaan lapsen kysymykset,surun ja vihan siitä miksi isä valitsi alkoholin eikä häntä. Mun mies tulee ikuisesti olemaan palkkapäivinä se 12.v.Perjantaina tilille tuleva 3000€ on maanantaina 3€. Pisin työsuhde on kestänyt 6kk, usein 3-4 työpaikkaa vuodessa ja jokaisesta lähtenyt itse koska pomo on narsisti= ei hyväksy viinaa,omavaltaisia työaikoja eikä holtitonta shoppailua firman piikkiin yms.
käteen pätkätöistä? Miten sillä alkkishabituksella edes saa hyvinpalkatun työpaikan.
Marc elää ja voi kuten ennenkin, kirjoittelee välillä punkinfinland foorumille.
Millä nimimerkillä?
ajatella,että Marc tekisi ratkaisevan täysraittiuden?
Pisti silmään ohjelmassa,kun ne oli kalliokiipeilemässä,miten se pelkäsi ja luovutti.
Sitten alhaalla maassa selitti rehvakkaana,että meni hermot?!
Tuntuu,että se on päättänyt tappaa itsensä viinalla ja lääkkeillä?
Ja koko sen kurja elämä on sen vanhempien syytä?
Mitä se oikeen kostaa niille?
Lapsellista ja säälittävää touhua!
Ne taitaa maksaa sen vuokran ja elämisen?
Tuskin on työelämässä!
Ehkä sairaseläkkeellä?
Ajatelkaa omaa pientä lastanne,mitä jos se 20 vuoden päässä vinkuu teitä hakemaan lääkkeitä?
Ja julkisesti haukkuu,kun ette tue häntä.
SAD!