Äiti ohitti rekka - lapsi kuoli
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121712881433_uu.shtml
Pisti oikein vihaiseksi tämä uutinen taas. Miksi pitää koheltaa kun on viaton lapsi kyydissä.
Kommentit (103)
Edes tällä palstalla. Mutta tämä vastaaja on ilmeisesti pikkasen pipi päästään. En oikein keksi mitään kommentoitavaa.. Paitsi että TOIVON HARTAASTI, etten koskaan, ikinä tapaa sinua liikenteessä. Sairas asenne. T:ohis
Toistan: Tänään olis riittänyt ihan tuuli heittämään tieltä sen vertrta li liukasta.... ja tuulista......
parempi auto ja siihen kunnon renkaat. Jonkun suurimman Sprinterin kohdalla tuuli pitääkin ottaa huomioon mutta henkilauton kohdalla ei. Paitsi tietty jos alla joku japsipaska kuluneilla iskareilla ja pinnoitetuilla renkailla. Jos katsotte aiheelliseksi nysvätä, tehkää se tien reunassa edes.
niin? Kerroin että ajan kunnon autolla jossa kunnon renkaat alla. Kauheaa!!! Osaan ohittaa, enkä ole ikinä kolaroinut ja halveksin vanhoilla paskoilla autoilla ajavia nysväreitä. Kerroin vielä että sivutuuli ei ota henkilöautoon kiinni mutta isoon pakettiautoon voi ottaakin. Eikö muka näin ole? Mikä tässä on niin sairasta? Kerro toki?
Jo pelkkä halveksia-sanan käyttö tällaisessa yhteydessä kertookin kaiken sinusta ja asenteistasi. Minä puolestani halveksin juuri ihmisiä, jotka eivät ajattele ikinä mitään muuta kuin itseään. MINÄ MINÄ MINÄ. Minun hieno autoni, minun kiireeni, minä osaan ja teen mitä tahdon... Minulle ei sääkään pärjää.
Pidän turvavälit, ja jos joku minun takanani tulee liian lähelle, hidastan vauhtia, jotta äkkijarrutuksessa takana oleva ei tulisi täydellä vauhdilla perään. Siis mitä nro 35 Ford Ka:lla oikein tekee? Ennakoi myös taaksepäin ajoetäisyyksiä? Onpa mukavaa ajella varmaan sinun takanasi. Huh.
Minun ajokortin saamisestani ei vielä kovin monta vuotta ole, ja autokoulussa ihan minulle näin opetettiin. Jos joku tulee liian lähelle taakse, niin hidasta vauhtia niin paljon että nopeus on sopiva niin lyhyelle välille. Hyvin usein heman hidastettuani vauhtia viisaampi huomaa jättää väliä, jolloin voin taas nostaa nopeutta. Tyhmempi ei sitä väliä vielä vauhdin hidastuttuakaan lisää, ja silloin mennään sitten sitä hitaampaa vauhtia.
isukit ovat pahimmasta päästä. Kesällä ajelin paljon motareilla ja siellä hullut isukit autollinen lapsia mukanaan kohelsivat hullun lailla...vihaksi pistää!
Anteeksi nyt, mutta minäkään en tätä oikeen ymmärrä.. Että sinulla on tapana aina hidastaa kun joku tulee taakse liian lähelle?
Mulla on ollu kortti 16 vuotta, enkä ole tällaiseen vielä törmännyt, enkä kyllä autokoulussakaan tällaista oppinut. Kuulostaa aivan mahdottomalle toteuttaa jossain aamu- tai iltapäiväruuhkassa moottoritiellä, tai missään muuallakaan. Mietin myös sitä, että jos sun taakse tullaan ohitustarkoituksessa odottelemaan sopivaa ohituspaikkaa, lasketko nopeutta silloinkin? Joskus menee kilometritolkulla, ennen kuin sopiva paikka tulee kohdalle, ja kyllä ottaisi kupolista ajella satasen alueella viittä-kuuttakymppiä sun takana, sano mitä sanot. Siinä perseessä on kuitenkin pakko roikkua, jos ohittaa aikoo.
Pidän turvavälit, ja jos joku minun takanani tulee liian lähelle, hidastan vauhtia, jotta äkkijarrutuksessa takana oleva ei tulisi täydellä vauhdilla perään. Siis mitä nro 35 Ford Ka:lla oikein tekee? Ennakoi myös taaksepäin ajoetäisyyksiä? Onpa mukavaa ajella varmaan sinun takanasi. Huh.
Minun ajokortin saamisestani ei vielä kovin monta vuotta ole, ja autokoulussa ihan minulle näin opetettiin. Jos joku tulee liian lähelle taakse, niin hidasta vauhtia niin paljon että nopeus on sopiva niin lyhyelle välille. Hyvin usein heman hidastettuani vauhtia viisaampi huomaa jättää väliä, jolloin voin taas nostaa nopeutta. Tyhmempi ei sitä väliä vielä vauhdin hidastuttuakaan lisää, ja silloin mennään sitten sitä hitaampaa vauhtia.
En mielellään aja porokolaria 100km vauhdissa kun joku ääliö on perseessä kiinni.
Hidastan vauhtia ihan oman ja lasten turvallisuuden takia. Eipähän rysähdä niin lujaa jos joudun jarruttamaan.
Anteeksi nyt, mutta minäkään en tätä oikeen ymmärrä.. Että sinulla on tapana aina hidastaa kun joku tulee taakse liian lähelle?
Mulla on ollu kortti 16 vuotta, enkä ole tällaiseen vielä törmännyt, enkä kyllä autokoulussakaan tällaista oppinut. Kuulostaa aivan mahdottomalle toteuttaa jossain aamu- tai iltapäiväruuhkassa moottoritiellä, tai missään muuallakaan. Mietin myös sitä, että jos sun taakse tullaan ohitustarkoituksessa odottelemaan sopivaa ohituspaikkaa, lasketko nopeutta silloinkin? Joskus menee kilometritolkulla, ennen kuin sopiva paikka tulee kohdalle, ja kyllä ottaisi kupolista ajella satasen alueella viittä-kuuttakymppiä sun takana, sano mitä sanot. Siinä perseessä on kuitenkin pakko roikkua, jos ohittaa aikoo.
Et siteen satu ymmärtämään, että oli syy puskurissa ajamiseen mikä tahansa se on hengenvaarallista????
Se tielle loikkaava hirvikö ajattelee: KAs tuo ajaa puskurissa odotellen ohituspaikkaa eikä huvikseen joten jätänpä loikkaamatta!!!.......?
98 ei myöskään osaa kiihdyttää kun se ohituspaikka tulee sieltä kauempaa, vain puskurissa kiinno osaat kiihdyttää??? Et myöskään tiedä, että kauempaa näet ohituspaikan paremmin kuin puskurissa kiinni roikkuen??? Esim et näe oikealle kaartuvassa mutkassa vastaantulijoita siitä puskurista???
Kyllä on löyhät kortinjakoperusteet Suomessa sanon minä!!!
eikö autokoulussa opetettu ihan perusasiaa, että perseestä ei ohiteta.
Ohitus tapahtuu niin, että jo kauempaa kiihdytät vauhdin, ajat ohi ja painat kaasua.
Jos perseestä lähdet, pääset kiihdyttämään vasta rinnalla ja ohitusaika on pidempi.
Mitään syytä ei ole jättää turvaväliä pitämättä. Ei edes ohitustilanteessa.
Kannattaisi ottaa muutama ajotunti lisää.
Toisinaan olen myös joskus harvoin ajanut olosuhteisiin nähden liian kovaa ja ohittanut ohituskaistalla tai motarilla lapsi kyydissä, vaikka on ollut liukasta. Kun on painaneet nämä maalliset asiat eli helkkarinmoinen kiire johonkin äärettömän tärkeään juttuun ja mahdollisesti kiireitku kurkussa sadattelut mielessä. .
Toivottavasti ajat joskus kallioleikkaukseen ja lapsesi otetaan sinulta pois, ja sinä itse jatkat kiireitäsi rullatuolista käsin. Etkö tajua että vaarannat muiden tiellä liikkuvien hengen??
Kirjoituksestasi päätelle olet vain omasta turvallisuudestasi huolissasi.
Mutta sadat ja tuhannet kerrat mut on ohitettu (kun itselläni ei ole tapana ajella ylinopeutta) niin, että lähtö tapahtuu melko läheltä edellä ajavaa, siis perseessä ollaan kiinni niin kauan että lähdetään kiihdyttämään. Kukaan ei ole vielä tähän mennessä ohittanu mua turvavälin päästä. Enkä kyllä ohita itsekään, eipä meidän auto ehdi ohitse jos ohittamiseen menee monta kilometriä.
Esim. rekan perseestä joudut kuikkimaan, koska pääset ohi. Vasta rinnalla pääset kiihdyttämään ja ohitusmatka on pidempi.
Turvavälin päästä näet, koska on hyvä paikka ohittaa. Painat kaasua ja kun olet rekan vieressä, vauhti on jo hyvä ja sujahdat ohi lyhyemmällä matkalla. Samaan aikaan perseestä ohittanut vasta rekan vieressä kiihdyttää ja ohitusmatka on pidempi ja vastaan ehtii tulla auto ja nokkakolari on valmis.
Ihan perusasia jo autokoulussa.
Mutta sadat ja tuhannet kerrat mut on ohitettu (kun itselläni ei ole tapana ajella ylinopeutta) niin, että lähtö tapahtuu melko läheltä edellä ajavaa, siis perseessä ollaan kiinni niin kauan että lähdetään kiihdyttämään. Kukaan ei ole vielä tähän mennessä ohittanu mua turvavälin päästä. Enkä kyllä ohita itsekään, eipä meidän auto ehdi ohitse jos ohittamiseen menee monta kilometriä.
Esim. rekan perseestä joudut kuikkimaan, koska pääset ohi. Vasta rinnalla pääset kiihdyttämään ja ohitusmatka on pidempi. Turvavälin päästä näet, koska on hyvä paikka ohittaa. Painat kaasua ja kun olet rekan vieressä, vauhti on jo hyvä ja sujahdat ohi lyhyemmällä matkalla. Samaan aikaan perseestä ohittanut vasta rekan vieressä kiihdyttää ja ohitusmatka on pidempi ja vastaan ehtii tulla auto ja nokkakolari on valmis. Ihan perusasia jo autokoulussa.
..että rekkaa ohitettaessa ei kyllä perseestä näe mitään ja tätä oonki ihmetelly miten ihmiset uskaltaa siitä heti takaa lähteä ohittamaan, vaikka ei täysin näe sinne eteen. Mutta kyllä tavallisen henkilöauton takaa näkee ja saa tästä väitellä vaikka maailaman tappiin asti, mutta tällä tavalla sitä näköjään ohitellaan ihan yleisesti. Turvavälin päästä ei kukaan ohita. Oikeat turvavälithän on oikeasti helvetin pitkiä, satasen nopeudessa jopa sata metriä.
Näin se vain menee. Suosittelen muutamaa ajotuntia edelleen ja sitä, että kysyt asiaa autokoulunopettajalta.
Vaikka kaikki ajaisi ylinopeutta, se ei silti ole turvallisin vaihtoehto.
Itse ohitan turvavälin takaa ja se todella on nopein ja turvallisin tapa. Ohitettavan auton vieressä olen saanut jo vauhdin kiihtymään niin, että olen todella äkkiä ohi.
Jos lähdet perseestä, ajat ohitettavan auton vieressä kauan ja jos tuleekin auto vastaan kun autosi ei kiihdy tarpeeksi nopeaa, et ehdi enää takaisin omalle kaistalle, etkä ohi ja nokkakolari on valmis.
Kun ohittaa turvavälin takaa, ehtii vielä takaisin ja on minimaalisen ajan sillä toisella kaistalla. Kun ohitat perseetä, olet kauemmin vastakkaisella kaistalla.
Ihan perusasioita kultaseni. Se muutama ajotunti tekisi terää.
Esim. rekan perseestä joudut kuikkimaan, koska pääset ohi. Vasta rinnalla pääset kiihdyttämään ja ohitusmatka on pidempi. Turvavälin päästä näet, koska on hyvä paikka ohittaa. Painat kaasua ja kun olet rekan vieressä, vauhti on jo hyvä ja sujahdat ohi lyhyemmällä matkalla. Samaan aikaan perseestä ohittanut vasta rekan vieressä kiihdyttää ja ohitusmatka on pidempi ja vastaan ehtii tulla auto ja nokkakolari on valmis. Ihan perusasia jo autokoulussa.
..että rekkaa ohitettaessa ei kyllä perseestä näe mitään ja tätä oonki ihmetelly miten ihmiset uskaltaa siitä heti takaa lähteä ohittamaan, vaikka ei täysin näe sinne eteen. Mutta kyllä tavallisen henkilöauton takaa näkee ja saa tästä väitellä vaikka maailaman tappiin asti, mutta tällä tavalla sitä näköjään ohitellaan ihan yleisesti. Turvavälin päästä ei kukaan ohita. Oikeat turvavälithän on oikeasti helvetin pitkiä, satasen nopeudessa jopa sata metriä.
kun lähden perseestä, olen autosi vierellä ja mittari näyttää 80km. Ajan vieressä ja kiihdytän ja menee aikaa ennen kuin mittari on 100km ja pääsen ohi.
Kun lähden turvavälin takaa, kiihdytän jo takaa auton mittarin sataseen. Olen satasen vauhdissa siinä vaiheessa kun lähden ohittamaan ja olen äkkiä mennyt sinun ohi takaisin omalle kaistalle.
Mieti, kumpi on turvallisempaa.
Ne sadattuhannet muutkin ohittajat ovat yhtä idiootteja kuin sinä, perseestä ohittaja :D
Siinäpähän kärsii lopun ikänsä tekemästään virheestä. Jopa 4 autoa ollut rinnakkain, hohoi, missä järki?
T:Äiti joka ajeli tänään 6 vuotiaansa kansa 200km ja paikoitellen oli laskettava vauhti 60km/h koska tie oli TÄYSIN peili ja tuuli olisi heittänyt auton ojaan mikäli olisi ajanut sen 80km/h mikä oli sallittu......
Leveäkaistatielläkin voi ohittaa turvallisesti vaikka 4 autoa vierekkäin. Siinä ei siis syy tähän onnettomuuteen ole.
Siinäpähän kärsii lopun ikänsä tekemästään virheestä. Jopa 4 autoa ollut rinnakkain, hohoi, missä järki?
VAikka olis saanut olla 6 rinnakkain niin vain vastuuton idiootti lähti tänään ohittamaan
voin ajaa miten tahansa. Minulle ei käy mitenkään kun on turvatyynyt ja nelivedot ja abs-jarrut.
Oma syynne jos ajatte kanssani kolarin. Ei paljon sureta, sillä minä säilyn hengissä kun on hyvä auto.
Ei muuta kuin kaasu pohjaan. Minulla on isoin ja hienoin auto. Muiden hengellä ei ole väliä kuin minun.