Synnytystapa galluppi
ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää että kuinka moni on synnyttänyt alakautta, kun tuntuu että todella monelle on tehty sektio. Eli kummalla tavalla synnytit?
Itse synnytin alakautta kaksospojat ja viikoilla 39+2.
Kommentit (24)
Synnytys käynnistettiin kalvojen puhkaisulla 38+5 viikoilla. synnytys kesti 11 tuntia, mutta vauvat tulivat vuorotellen sitten kolmannella ponnistuksella. Olin onnellinen että sain alatiesynnyttää, vaikka ensin pelkäsin todella paljon sitä ja toivoin keisarinleikkausta.
Synntys kesti 3 tuntia, joten ei ollut vaikeampi kuin yhden synnyttäminen.
Minulla sanottiin olevan niin kapoinen lantio, ja että alatie synnytys olisi sen vuoksi liiansuuri riski (etenkin B vauvalle). Lisäski B neiti oli sinniikkäästi loppuun asti tulossa peppu edellä. Suunniteltua sektiotakin jouduttiin kiireesti aikaistamaan kolmella päivällä aluillaan olevan raskausmyrkytyksen takia. Tämmöinen tarina meillä :)
Hippiäinen ja tytöt 4kk
Kiireellisellä sektiolla, A:lla eteisistukka, jonka vuoksi oli tarkoitus tehdä suunniteltu sektio. Halusivatkin vaan sitten tulla jo aikaisemmin. Molemmat olivat poikkitilassa. Sektio itsessään ok, mutta ne jälkisupistukset ja haavakivut sun muut olivatkin sitten jotain ihan muuta.. auts.
=) Clefairy ja nuhanenät 1½v